Hallo,
Het besluit is gemaakt, er komt beter geluid. Mijn broer gaat het aansluiten (die heeft er gelukkig verstand van) maar nu ben ik nog op zoek naar de apparatuur.
Een actieve subwoofer is een mooie optie vind ik, gezien je dan geen losse versterker meer hoeft.
Maar mijn vraag is… wat zijn nou goede subwoofers? En indien het geen actieve subwoofer is, welke versterker kan ik hier dan het beste op aansluiten? En welke speakers kan ik het beste in mijn hoedenplank plaatsen en welke voor in het dashboard? En welke radio is goed?
Ik wil geen fortuin uitgeven, dus ik zoek niet de beste van de beste dingen. Ik zoek GOED spul, dat betaalbaar is en waarmee ik een GOED geluid in de auto krijg.
Shoot !
Totaal aantal Berichten: 1825
- Xsara Picasso 16-16v
zit de fabrieks radio er dan niet meer in? sleechte radio’s worden niet meer gemaakt. het zijn alleen de opties die de radio’s duurder maken, wat jij waarschijnlijk mist is het laag, dus de bassen, je kan gaan kiezen om een mdf hoedenplank te maken, en daarin twee ovaalen speakers te plaatsen,met versterker. zodat je ook nog wat koffer ruimte over houd, als je de speakers in zo een kartonen hoedenplank stopt, wordt het geluid bar slecht, omdat deze in zijn geheel mee gaat dreunen, wat echt niet klinkt, zelf vind ik dat het geluid van voor moet komen,en niet van achter. je hebt ook actieve subwoofers die je onder de stoel kan plaatsen, je auto is klein, en je hebt dan immers niet zoveel bass volume nodig, en laag is niet traseerbaar, dus maakt niet uit waar het zit gemonteerd, dan je speakers voorin (bij het raam) deze hoeven dan alleen mid geluiden en hoge tonen te geven, zodat het geluid helder der wordt, en koop liever in fases goede spullen dan, twee keer niks, en wat goed is dat is heel verschilend voor iedereen, de een zweert bij JBL en de ander bij PIONEER. ga gewoon eens te raden bij een goede inbouw shop. het is altijd moeilijk om goed geluid te krijgen in een kleine ruimte
De fabrieksradio zit er in ja. Vandaar dat ik een nieuwe radio wil
Ik wil het liefst een actieve subwoofer, zodat ik geen 2 apparaten achter in de kofferbak heb. Onder de stoel kan, maar is wel meteen flink wat duurder, wat ik tot nu toe gezien heb.
Dus de speakers in de hoedenplank is geen goed idee? Dat moet ik dus iets gaan maken zelf.. Ben benieuwd
De speakers voor hebben geen hoge prioriteit. Eerst een goede radio en een goede (actieve) sub. Ik wil inderdaad geen rotzooi gaan kopen. Als ik het beter wil hebben, wil ik het ook meteen goed!
hoi cuddy, ik had een pioneer radio in de c1 jbl speakers in het dashbord sony xplod in de hoedenplank een jbl subwoofer in de achterbak en een 2 kanaals versterker achter in…...behalve de versterker en de xplod boxen heb ik alles nog liggen dus als je interesse hebt stuur even een pm met je tel nr dan bel ik je op
groet, ed
Zou dit iets zijn?
http://www.kieskeurig.nl/carmedia_speaker/pioneer/ts-wx11a/reviews/327699/
Je kunt beter even op het Citybug forum het kopje ICE lezen. Daar staat echt erg veel info.
C1 Ambiance 2006
Totaal aantal Berichten: 164
- C3 Puretech 68 Collection
het mooie aan citybugparts is dat ze je goed adviseren en snel reageren op mails en zo.
het is een mooi pakket en geloof zelfs dat als je forumlid bent op de citybugclub dat ze het voor je monteren (dacht gratis maar dat weet ik niet 100% zeker)
ze hebben ook andere radio’s voor de c1.
@ rene
het heet inmiddels audiosysteenm en navigiatie , hieronder de directe link
http://www.citybugclub.nl/index.php?board=7.0
pioneer is erg goed in car audio
mijn set met alleen 2 front speakers komt meer dan genoeg herrie uit en mooie herrie ook.
het verschil is dat mijn speakers vanaf 35 hz gaan en de 1012i vanaf 45 hz scheelt toch meer bass
ik heb de ts-g 1002i van pioneer klinkt erg goed
geniet nu het nog kan van je Creature Technologie !
Dinkys schreef:
Ik heb overigens niet gekozen voor de sub omdat de sub word aangesloten op de accu of massa (?).
Dat lijkt mij maar niets, maar smaken verschillen.
Op de accu en massa ja. Maar de massa is niets meer dan de min pool van de accu.
Zo ongeveer zit alles aangesloten in je auto, alleen het meeste via het contactslot zodat het uit gaat als je je contact uit zet.
Het nadeel van een subje is dat je een aparte kabel van de accu naar de versterker moet trekken.
klopt en die kabel wordt in het audiopaket nog meegeleverd ook .
Zo eeen tijdje geleden de audio uitgebreid met een peugeot 107 hoedenplank en speakers , nu dus 4 2weg speakers in de auto en dat is meer dan genoeg herrie en een subwoofer/versterker komt er niet in .