hallo kenners,
Ik heb wegens lekkage in de voorpijp een nieuwe voorpijp voor mijn break (180z motor) een nieuwe besteld. De oude heeft een beetje platte middenvoordemper, de nieuwe helemaal niet. kan dat zomaar?
Ik lees daar verschillende verhalen over, kan ik hem beter terugsturen? ben niet geinteresseerd in een raceauto.
edit: titel aangepast: met de tussendemper was niks aan de hand
BX break 16 TRI dec 1987 GRIS meteore 245000 km
Xantia 2.0 16v
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Is het echt een demper, geen katalysator?
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
TRI break zo te lezen in het onderschrift. Deze is voorzien van een vlammendover (zoals men dat noemt). Of hij ook zonder kan durf ik niet te zeggen.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
inderdaad TRI is dus zonder Kat. 180z is ook bekend onder de naam XU5J. Kenners noemen hem “stortkoker injectie”.
Waarom dat zo lastig is terug te vinden begrijp ik niet maar het systeem van mijn leverancier zat dus fout. Ik heb een pijp zonder demper, met een kleinere diameter (45mm). Die wordt nu omgeruild voor 1tje met voordemper en 55 mm diameter.
ik heb dus 3 dempers of , zo u wilt: 1 vlammendover (toch maar niet zonder rijden vanwege de naam), een middendemper en een einddemper.
BX break 16 TRI dec 1987 GRIS meteore 245000 km
Xantia 2.0 16v
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Maakt geen hol uit, rijd perfect, dat tussenpotje scheelt iets maar niet merkbaar.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
the saga continues..
ik heb nu een nieuwe voorpijp met demper, maar loop vast op het monteren aan het spruitstuk. Ik heb twee veren van verschillende maten, 1tje (rechts) is 23 mm hoog (3,5 windingen), de andere (links) 31 mm en ziet er nieuw uit(4,5 winding), waarschijnlijk bij het vervangen van de spruitstuk pakking 1 jaar geleden vernieuwd.
Nu neemt die mantel-achtige pakking op het spruitstuk zoveel ruimte in dat ik de veer niet ver genoeg ingedrukt krijg om het moertje vast te zetten. Wat is hier eigenlijk de procedure? Zet die pakking zichzelf vast met aandraaien of moet e.e.a. al vanzelf op zijn plek vallen en wordt die pakking dan plat gedrukt?
BX break 16 TRI dec 1987 GRIS meteore 245000 km
Xantia 2.0 16v
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Als die pakking goed zit (moet helemaal tot het einde geschoven zijn) mag er geen probleem zijn voor montage.
Ze wordt niet platgedrukt ofzo…
Er zijn idd wel wat verschillende bouten en veren, miss heb je niet de juiste??
Als je die hebt die eraf komen heb je iig de juiste lengte normaal.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
moet het theoretisch dan passen zonder de veer op 1 of andere manier voordruk te geven?
BX break 16 TRI dec 1987 GRIS meteore 245000 km
Xantia 2.0 16v
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Volgens mij moet je met de goede veren wel al wat schroefdraad mee kunnen pakken zonder de veer in te drukken.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Klopt, anders heb je de verkeerde bout/veer.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
hmm. ik snap nu waarom het niet lukt. de flens van de nieuwe uitlaat is een paar mm dikker dan de vorige en volgens Brezan zijn de veren iets van 2 cm. Dat betekent dus dat ik 1 te lange veer heb die vroeger net paste ....
BX break 16 TRI dec 1987 GRIS meteore 245000 km
Xantia 2.0 16v
maar hoe krijg ik de pakking tussen voorpijp en spruitstuk nu gasdicht?
Alles is gemonteerd, met wat pijn en moeite de pakking er helemaal opgekregen maar hij is niet geluidsdicht en na een paar minuten begint de boel te roken.
Hoe krijg ik die pakking nu dicht? Moet ik hem eerst helemaal vast draaien en daarna lossen of zouden die aandrukveren voldoende druk moeten geven? Ik heb gezien dat de oude pakking enigszins geplet was.
fijne pasen allemaal
BX break 16 TRI dec 1987 GRIS meteore 245000 km
Xantia 2.0 16v
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Die veren geven zeker genoeg druk(als je de juiste heb), de bedoeling is ook nog altijd dat de boel kan bewegen natuurlijk.
Smeer er gewoon wat uitlaatpasta tussen(Holtz Firegum ofzo), dan is het zo dicht.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.