Hoi allemaal,
Heb een C4P benzine van een week of 6 oud. Nieuw gekocht.
Na 2 weken stond ik langs de weg met problemen.
Bleek na wegslepen etc en veel gedoe een probleem met de carter-ventilatie.
De zekering (ergens bij d emotor) vloog eruit om te voorkomen dat het blok schade zou ondervinden van de te hoge temperatuur.
Nu rijdt ik weer evetnjes maar mij valt op dat na iedere rit als ik auto afsluit de koeling nog zeker een minuut of langer blijft gieren. Ook na een ritje van 5 km naar de bouwmarkt of zo met een buitentemperatuur van 6 graden… Dit is toch niet normaal?!
Naar de dealer geweest, maar je raad het al: zij reden een stukje en constateerden het niet… grrr
Ik heb echt het gevoel dat ik vandaag of morgen weer weggetakeld moet worden door Citroen. Komt iemand dit bekend voor? Met mijn oude C4GP had ik nooit problemen en ook nooit zo’n extreem vaak die aanjager op volle toeren….
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
je zegt er niet bij welke versie (motor) je GC4P heeft, in elk geval stopt bij ons de fan na uitzetten van het contact hoor, je hoort het toerental wel enkele seconden naar beneden gaan na een rit, maar zeker geen minuten.
24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.