2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
lekke koppakking
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 28 maart 2011 12:29 PM
  [ # 16 ]

Tussen deze technische overmacht een lekenopmerking. Zou het niet verstandig zijn beide pakkingen te doen als er één lek is !? Logisch redenerend heeft de andere koppakking net zoveel te leiden gehad van de oververhitting en is waarschijnlijk bijna net zo gaar. Ik vind 40.000 km in 7 jaar bovendien dermate weinig kilometers dat er sprake kan zijn van uitdroging van van alles en nog wat. Daar had mijn SM ook last van.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 maart 2011 12:32 PM
  [ # 17 ]

Natuurlijk is het beter om gelijk beide kanten te vervangen. Maar daar moet je wel geld, tijd en zin voor hebben Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 28 maart 2011 12:39 PM
  [ # 18 ]

Voor de zelfsleutelaar is tijd en zin slechts de issue lijkt me zo. Het geld van de koppakking zelf is wel op te brengen denk ik. Zelfs voor gasrijders, als dat het geval is, kun je de kosten van het onderdeel uitdrukken in een paar tanken brandstof.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 28 maart 2011 11:41 PM
  [ # 19 ]

vandaag druk op het koelcircuit gezet. druk is in 5 uur terug gelopen van 0.5 naar 0,4. niet echt schrikbarend toch. zal morgenochtend nog eens kijken.  morgen ga ik CO2 laten meten.

Profiel  
 
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 29 maart 2011 01:22 PM
  [ # 20 ]

vanochtend druk op 0,3 bar

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 29 maart 2011 04:00 PM
  [ # 21 ]

Het lijkt me dat er dan niet echt iets mis is. Bel anders Cyril Sars en vraag wat die van deze meetgegevens vindt.
Het is natuurlijk best mogelijk dat er pas lekkage optreedt bij warme motor. Als je hem laat draaien tot de normale bedrijfstemperatuur en dan nog eens meet?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 29 maart 2011 09:44 PM
  [ # 22 ]

Heb al gehad dat de koppakking alleen lekte tijdens het op temperatuur komen van de motor .

eens op bedrijfstemperatuur , geen lek meer ....

Dus mogelijkheden genoeg Rolling Eyes

Wat ook wel eens voor onverklaarbare temperatuurproblemen wil zorgen is een verstopt
(ijzeren )ontluchtingspijpje bovenop het thermostaathuis .


slangetje gaat naar het expansievat .

Dan blijft er zo nu en dan een luchtbel om de thermostaat zitten en gaat die niet behoorlijk open ....


Succes met de diagnose .

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
adiante
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 18-08-2006

Gepost: 29 maart 2011 10:37 PM
  [ # 23 ]

Heb je veel drukopbouw in je systeem? Worden de slangen erg heet? Vervang dan eerst maar eens de thermostaat. Die dingen krijgen bij op gas rijden flink op hun donder. Kan overdruk weg via je dop? Soms is het rubber van de dop zo opgezwollen (door oliecontaminatie in je kvs) dat overdruk veel te laat wegkan (gevolg; te hoge druk en je verliest steeds water). Is ook heel slecht voor je waterpompseal! Gewoon vervangen bij de miste twijfel. Sterkte met zoeken en hou ons op de hoogte.

Citroën SM
French show, Italian go…

Profiel  
 
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 10 april 2011 10:01 AM
  [ # 24 ]

co2 meting gedaan, uitlatgassen uit koelwatertankje.

Bougies er maar eens uitdraaien en 1 of 2 koppen demonteren.

Ik denk eerst vliegwiel en nokkenassen bij de streepjes zetten voor demontage, verder nog tips voor als het toch opengaat?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 april 2011 12:31 PM
  [ # 25 ]

Kettingen merken met witte verf of typex tov het nokkenas tandwiel. Klepspeling meten.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
lucky
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 20-03-2010

Gepost: 12 april 2011 09:16 PM
  [ # 26 ]
bogaard77 schreef:

Klepspeling meten.

Zo even een vraag, hoe wordt de klepspeling bij de Sm’s gemeten ?,
is daar speciaal gereedschap voor ?.

Profiel  
 
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 12 april 2011 10:57 PM
  [ # 27 ]

voelermaat

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 april 2011 11:04 PM
  [ # 28 ]

nok recht omhoog tov stoterbeker en dan voelermaat ertussen. die waarde opschrijven en de stelplaatjes navenant aanpassen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 13 april 2011 12:13 AM
  [ # 29 ]

Is dus eigenlijk heel simpel, maar is bij een ie een aantal uren werk.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 april 2011 09:04 AM
  [ # 30 ]
lucky schreef:

Zo even een vraag, hoe wordt de klepspeling bij de Sm’s gemeten ?,
is daar speciaal gereedschap voor ?.

Dat is dé tool. Eén keer instellen, daarna stop je dat ding tussen de nok en de stoter, druk je hem vast, trek je hem er weer uit en lees je zo de klepspeling af. Ideaal.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook