Op een hier niet nader te noemen internetsite (MP) worden er compleet (gebruikte) audiosystemen aangeboden incl. navigatie (Sygic) en bluetooth voor oa de C4.
Over het bedrag van €150,- gaat mijn vraag niet want de antwoorden zouden redelijk voorspelbaar zijn maar meer of iemand onder jullie er al ervaring mee heeft.
Op zich lijkt het me een leuke gadget. Ik heb er geen ervaring mee maar op youtube kan je het systeem werkend zien.
C4 vts 2.0 16v coupe ‘05
Ik ben in december al eens aan het speuren geweest naar informatie over de dss sets.
De negatieve dingen
- Je moet niet teveel van de bluetooth verwachten (slecht te verstaan)
- Je moet niet teveel van de navigatie verwachten (mogelijk ook slecht te updaten) maar hij raakt de verbinding soms kwijt.
- Je raakt waarschijnlijk jouw boordcomputer schermpje kwijt tezij je die verplaatst maar er zit volgens mij geen behuizing om die te verplaatsen bij deze set.
- Stuurwielbediening werkt niet volledig naar wat ik heb gelezen alleen het harder en zachter zetten maar mogelijk zijn de andere functies nog in te lezen.
Positief.
- Als je nu alleen maar een cd speler heb is het wel een mooie upgrade omdat deze headunit ook dvd en mp3 pakt ...ook via een geheugenpen.
Aangezien ik alleen CD’s kon afspelen heb ik voor dit leuke prijsje toch maar zo’n set aangeschaft.
Ik heb hem zaterdag ingebouwd en nog niet veel gebruikt.
Mijn huidige nokia carkit heb ik laten zitten omdat die kwalitatief goed is .. en die van de radio niet.
Ook hou ik mijn Tomtom er gewoon bij.
In eerste instantie had ik zoiets van .... ik mis mijn boardcomputer dus het scherm ga ik niet gebruiken maar de radio wel omdat hij scala aan aansluitingen heeft en werkelijk alle soorten media afspeeld.
Nu ben ik een liefhebber van concerten en kan ik dus ook mijn muziek dvd’s afspelen ... en ik moet zeggen .... het geeft wel een heel andere dimentie van muziek luisteren in de auto ....
Ik ben dus om en ben toch wel blij met mijn aankoop .... ik ga proberen het originele lcd display te verplaatsen zodat ik en/en heb ...
ik zeg, foto’s… ben benieuwd. Volgens mij worden deze dss systemen veel in Spanje gebruikt. Mogelijk kan je via internet een “vervangend” console voor ‘t originele display bestellen. Komt dan volgens mij aan het dak te hangen, daar waar je plafondverlichting nu is.
C4 vts 2.0 16v coupe ‘05
Ik ben ook zeer benieuwd… en waar ga je de board computer plaatsen?
Eigenlijk stom dat die setjes dat niet gewoon aan boord hebben.
Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto
Er zijn er een aantal die zelf een behuizing hebben gemaakt bij het daklampje .... ik denk dat ik dat ook maar ga proberen.
De Lcd display is vrij groot (19 x 5) dus die verwerk je niet echt makkelijk in het interieur.
Nog een idee is om het display te plaatsen waar nu de radio zit en de radio in het dashboardkastje.
Er past veel media op een geheugen pen, ipod en de dvd speler en de radio is vanaf het stuur en het schermpje te bedienen.