2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Mathijs’ Xantia
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 11 oktober 2011 07:36 PM
  [ # 16 ]

Motor laten draaien, eventueel iets op het rempedaal en ontluchten maar Wink

Groetjes Harry

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 11 oktober 2011 07:54 PM
  [ # 17 ]

Maatje 45 lenen?

Met een plankje van geschikte lengte kun je rempedaal toch wel vastzetten tegen het stoelframe of zo?

knuffel

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 11 oktober 2011 10:06 PM
  [ # 18 ]

Ik heb gewoon een flink stuk doorzichtige slang gebruikt. Werkte prima. Ik kon tijdens het indrukken van de rem de lhm met bubbels door de slang zien stromen.

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 12 oktober 2011 01:13 AM
  [ # 19 ]

Vind het prettiger dat iemand voor me de rem intrapt, kan ik rustig het spul ontluchten Smile. Hulp is geregeld.

Iemand nog een tip voor die bovenste moer van de reactiestang? Kan hem een klein beetje losdraaien, een slag ongeveer, en dan gaat ie niet verder. Ook maar een vervelend systeem met die inbus in het midden. Kan nouwelijks kracht zetten.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 06 februari 2012 04:43 PM
  [ # 20 ]

Na goed geholpen te zijn door Reusink in Enschede voor de keuring en een emmer leeg heb gegooid aan nieuwe onderdelen weer pech… Hallo bodemloze put. De auto lekte ineens heel veel LHM. Ergens bij het rempedaal en onder de auto. Had de auto in de buurt van Citroville dus daar maar naar toe gebracht en nu blijkt dat de remcommando en stuurkrachtverdeler beide stuk zijn. Vervangen kost minimaal 500 euro met 2e hands materiaal… We gaan er nu niet meer in investeren hebben we besloten. Nu dit straks weer dat. Word er een beetje moe van. Dus iemand belang bij een Xantia met nieuwe keuring en lekkende onderdelen? Wink

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 06 februari 2012 05:08 PM
  [ # 21 ]

Het blijft je wel achtervolgen is het niet?
Wellicht is een AX liever voor jullie?  Laughing

Je moet er gewoon geluk mee hebben dat blijkt wel: ook fullproof Xantia’s willen je soms laten staan..

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 06 februari 2012 05:11 PM
  [ # 22 ]

Pfff. Tja, krijg je als je steeds een auto voor niet al te veel geld koopt. Dan kan je er op wachten natuurlijk. Dit was er ook wel een met een berg achterstallig onderhoud. En die AX van je maar door karren… Ben jaloers! Wink

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 06 februari 2012 05:33 PM
  [ # 23 ]

En de volgende auto die je gaat kopen is wel zeker goed? Je zou ook nog kunnen overwegen om toch die 500 te investeren, voor 500 heb je geen andere goede auto.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 06 februari 2012 05:36 PM
  [ # 24 ]

W gaan wat meer uitgeven aan een andere auto. En deze heeft wel meer mankementen die opgelost moeten worden. Bollen vullen, AL4 bak afstellen, ding heeft 300.000 op de teller dus heeft niet meer het eeuwige leven. plus dat we er een maand geleden ruim 1100 aan uit hebben gegeven voor regulier onderhoud. Hetzelfde bedrag als wat de auto heeft gekost. Het houdt hier op.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 06 februari 2012 08:22 PM
  [ # 25 ]

Die keuze is de jouwe uiteraard, of liever van jullie beiden.
De meeste tweedehands auto’s die je kopen kunt (ja..óók niet-Cit’s) worden meestal in de verkoop gezet omdat “er iets aan zit te komen”...: een D-riemmetje, een koppelingetje, een koppakkinkje or whatever crap cars can devellop.
Een mededeling/ verkooptekst als: “nèt een beurtje gehad, altijd binnengestaan, van een oud vrouwtje, dealeronderhouden hoor..” moet in de meeste gevallen dan ook met een stevig bord zout genomen worden.
Mijn CX (ondertussen een fantastische auto) kostte mij exact 901 euro bij aanschaf (je hebt vast dat Autoweek-filmpje wel eens gezien), maar heeft me alleen al aan achterstallig onderhoud en reparatiekosten ruim 3 mille gekost.
Terwijl ze, volgens de vorige eigenaar “netjes in onderhoud bij een gerenommeerde CX-garage was, èchte liefhebbers…” ..right…

Ook ‘Pino’, m’n turquoise stadsvrachtwagen en dagelijks werkpaard, kostte bij aanschaf slechts een peuleschil bij de ‘pot goud’ die ik intussen aan haar heb uitgegeven.

Voordeel nu nadat die aderlating voor zowel CX als AX zijn gedaan: het zijn heerlijke en ongelovelijk betrouwbare auto’s geworden waar ik niet op bezuinigen wil..

Ik kan me goed voorstellen dat je er op een gegeven moment wel ‘klaar mee bent’, maar voor 500 euri koop je ook weer een oud hok met hetzelfde achterstallig onderhoud ‘Thijs.
En een ander koopt dan jouw afdanker voor een prikkie terwijl de grootste kostenpost al voor jouw rekening is geweest.
Soms moet je gewoon even door de zure appel heen…echt.
Food for thought…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 06 februari 2012 09:07 PM
  [ # 26 ]

Filmpje heb ik natuurlijk gezien Smile gaaf! Je hebt er echt een super CX van gemaakt. Een CX is het ook waard om grondig onder handen te nemen neemt de waarde alleen maar toe. Bij aankoop was er een daarvoor wel aardig wat onderhoud gedaan, distributie met waterpomp, airco gevuld en meer kostbare dingen. Nu hebben we bij de afgelopen APK in december best veel gedaan om ‘m door de keuring te slepen wat ook echt nodig was. We verwachten dat we volgend jaar sowieso een andere auto gaan rijden en dan moeten we deze weer verkopen. Dan krijgen we er echt niet heel veel meer voor terug. En als we de auto weer goed willen hebben en betrouwbaar zal er best veel moeten gebeuren. De motor heeft al 300.000 op LPG gelopen dus de kop zal een keer gereviseerd moeten worden, de katalysator is niet meer je van het, bollen moeten gevuld/vervangen, einddemper moet vervangen, draagarmrubbers van de voorste draagarmen zijn niet meer goed en links moet eigenlijk ook vervangen worden, de automaat geeft storing en moet afgesteld/gerepareerd/gereviseerd worden, remschijven en blokken achter moeten vervangen, kachelradiator. Zijn veel dingen die ik niet zelf kan doen dus dan loopt het echt aardig in de papieren. Dan kunnen we beter een duurdere auto kopen die alle onderhoud wel goed heeft gehad zodat het bijgehouden kan worden. Als ik de ruimte en mogelijkheid had, had ik het allemaal zelf gedaan. Dat is er helaas niet. En geloof me, ik baal er stevig van hoor. Het is een fijne auto, lekker goedkoop op gas, automaat, airco enz. Maar het moet wel rendabel blijven en dat is helaas (nog) niet zo met de Xantia’s. Die worden alleen nog maar minder waard. Dan hebben we nog een Eend die veel aandacht nodig heeft en dan geef ik liever het onderhoud daar aan uit. Die levert z’n geld uiteindelijk wel weer op. Waarschijnlijk wordt ‘Pino’ ook nog wel z’n geld waard als je er maar lang genoeg in blijft rijden Wink. Ik heb er respect voor dat je dat allemaal doet. Nu je DS nog Smile

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 06 februari 2012 10:20 PM
  [ # 27 ]
mathijs schreef:

Een CX is het ook waard om grondig onder handen te nemen neemt de waarde alleen maar toe.

Niet voor de (serie II) types met Douvrinmotor, die zullen nooit ècht geld op gaan leveren

Waarschijnlijk wordt ‘Pino’ ook nog wel z’n geld waard als je er maar lang genoeg in blijft rijden

Haha..if only.
‘Pino’ is een simpele en doodgewone type I, niksbijzondersniet en dus nee: die wordt nooit waardevol.
Tis immers geen Sport of GT (Carb).

Nu je DS nog Smile

We zijn bezig; ik wil haar u-i-t-e-r-l-i-j-k in 2015 weer op de weg hebben, moet makkelijk kunnen.

Succes met de verkoop man!

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 07 februari 2012 09:39 PM
  [ # 28 ]

Pascal, je hebt me inderdaad aan het denken gezet. Ik heb er ook een nachtje over kunnen slapen. We laten toch maar repareren, dan maar even een zure appel. We weten wel wat we aan de auto hebben en eigenlijk is dit het eerste wat we aan pech hebben en heeft ons nog nooit laten staan. De rest is slijtage en is al uit gegeven dus zonde om nu al te verkopen voor een schijntje. We zien wel hoe lang hij gaat uithouden. Kunnen we ook nog op wintersport Smile

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 08 februari 2012 12:25 AM
  [ # 29 ]

Na deze liefdevolle behandeling, waarschijnlijk heel lang Smile

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 08 februari 2012 12:28 AM
  [ # 30 ]

Sarcastisch zeker? Wink. Zo liefdevol was ik niet voor de auto de laatste paar dagen haha. Hoop dat ie nu niet boos is Razz.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook