2 van de 21
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

Vraag Prestige ‘76: pulsgever defect
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 335

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 29 maart 2011 10:24 PM
  [ # 16 ]

Dacht wel dat die opmerking zou komen. Wink
Vind het zelf ook niet mooi, maar het is wel praktisch.

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  

yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 859

- CX 2400 GTI
Gepost: 29 maart 2011 10:28 PM
  [ # 17 ]

Ik vindt haar prachtig!! smile Heel veel plezier, en tot bij de voorjaarsmeeting?

Profiel  

Gepost: 29 maart 2011 10:31 PM
  [ # 18 ]

Gewoon op zoek gaan naar een NL-trekhaak voor een serie 1 en een achterste kinnebak, want die zit er zo te zien ook niet meer op. Dat ziet er al heel wat beter uit dan die Franse balken…

photo

Profiel  

Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2214

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 29 maart 2011 10:31 PM
  [ # 19 ]

Gefeliciteerd met je aanwinst en nu maar lekker zweven.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  

citroencx.eu
Facebook

Profiel  

Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 29 maart 2011 10:34 PM
  [ # 20 ]

@Yke: Helaas werk ik dat weekend. 17 april ook.
Ik ga wel met haar naar Citromobile.

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5231

Gepost: 29 maart 2011 10:35 PM
  [ # 21 ]

Mooie spiegels ook ! Goeie modificatie wat mij betreft naar elektrische RVS spiegels.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  

Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 29 maart 2011 10:38 PM
  [ # 22 ]

Alleen de linker spiegel is electrisch.
Weet eigenlijk nog niet hoe de rechter te stellen is.

Even een vraagje. Heb net in het donker gereden.
Is het normaal bij dit type dat de dashboardverlichting alleen aangaat wanneer het stadslicht brandt?

Profiel  

Gepost: 29 maart 2011 10:41 PM
  [ # 23 ]

Proficiat Chrispy, met deze zo te zien mooie aankoop!!  Sjieke wagen hoor!
(wel effe wat anders dat een BX blehhWink

Nog even een paar tipjes m.b.t. onderdelenvoorziening: check even héél goed alle koelwaterslangen. Die zijn van die oude types CX vrijwel allemaal afwijkend van de latere types en dus erg lastig te vinden en als er dan een aantal al niet zo best meer uitzien, heb je nog tijd om ze op te sporen.
Als ze eenmaal stuk zijn, sta je voor het blok snap je?  Wink 

Dito voor de blowermotor: mocht je die ooit los tegenkomen, leg ‘m maar rustig op de plank want: nergens meer te vinden en slechts enkele jaren in de CX toegepast.  Confused

P.S. Wat bedoel je met “pennenbak” ??  huh

Edit:

Chrispy70 schreef:

Rechter spiegel is ook elektrisch, maar je moet even zoeken naar ‘t bedieningpookje. Meestal in de middenconsole, in de buurt van de asbak, of tussen de voorstoelen of naast de stuurkolom.

Chrispy70 schreef:

Is het normaal bij dit type dat de dashboardverlichting alleen aangaat wanneer het stadslicht brandt?

Neen, de verlichting van de gele draaiklokken moet altijd branden en gaat bij stads- en dimlicht zelfs minder fel branden! De rest van de meters moet gaan branden als je dimlicht of stadslicht inschakelt.

Is mogelijk een slechte massa in de printplaat van je tellerblok.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 29 maart 2011 10:46 PM
  [ # 24 ]
Chrispy70 schreef:

Even een vraagje. Heb net in het donker gereden.

orgineel zat er waarschijnlijk alleen een linker op en is de rechter erbij geplaats, moet ff denken over de verlichting maar volgens mij zijn de toerenteller en km altijd verlicht en gaat de rest zoals klok en bezine meter gelijk met het licht aan,maar waarschijnlijk zijn de lampjes allemaal overleden gewoon ff een doos van die dingen bij de Brezan halen en allemaal in 1 keer vv ben je er vanaf.

edit:la leo was me voor, maar bedenk me net dat op de rechtersatliet aan de onderkant ook een knop zit om de helderheod van de verlichting te regelen.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  

citroencx.eu
Facebook

Profiel  

marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 667

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 29 maart 2011 10:50 PM
  [ # 25 ]

Erg mooie auto gefeliciteerd! Veel onbezorgde kilometers gewenst.

Zo’n pennebak (@Leontien, dat extra ding op het dashboard) is er ook in bruin. Ik heb er nog een liggen. Helaas was die er niet zo netjes opgezet. Ik vond het geen gezicht.

Groeten, Marcel

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 29 maart 2011 11:02 PM
  [ # 26 ]

De laagdaks prestige had volgens mij geen elektrische linker speigel, maar zo’n blikken ding met lage dunne poot. Hebben we ooit ‘ns uitgezocht hier in een apart draadje. De recher spiegel is natuurlijk prima elektrisch te maken. De mooiste oplossing is wat mij betreft met de bediening in het bakje in de middenconsole. Volgens mij waren ze er ook met bediening op de rechter deur, net als op de linker. Dan heb je dus een passagier nodig voor de rijdende verstelling. Dat vind ik minder leuk. In mijn CX is het daarom met zo’n bakje gedaan.

Profiel  

Mark Gielen
> 2000 berichten

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 29 maart 2011 11:12 PM
  [ # 27 ]

Volgens mij hadden die juist wel een RVS linker spiegel die later ook op de Pallas zat, ik heb het ff nagekeken in de folder maar helaas is het in de 76’er folder niet te zien (staat gewoon een hele vreemde speigel) maar wel in de 77’er folder.

zie folder prestige 76

en prestige folder 1977

Bediening in het bakja gaat niet lukken omdat deze nog de oude middelconsole heeft met de ronde luchtroosters en op de plek van het nakje zit hier een asbak, geen idee waar de bediening af fabriek dan heeft gezeten als het al bestaan heeft ?

CX 2000 pallas ‘78  

citroencx.eu
Facebook

Profiel  

Gepost: 29 maart 2011 11:17 PM
  [ # 28 ]
marcelka schreef:

Zo’n pennebak (@Leontien, dat extra ding op het dashboard) is er ook in bruin. Ik heb er nog een liggen. Helaas was die er niet zo netjes opgezet. Ik vond het geen gezicht.

Groeten, Marcel

O dát ding!! Bekeek de foto nog eens goed en toen zag ik wat jullie bedoelden.
Ik noem dat altijd een Dashboard Organizer, in keurig Frans!  Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1823

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 29 maart 2011 11:23 PM
  [ # 29 ]

@Robin, alle prestiges hadden een RVS spiegel. In NL alleen aan de bestuurderskant en in FR sowieso aan beide kanten.

Maar Chrispy! WAUW! Mijn droomauto! Stervensjaloers Laughing zonder gekheid, wat een plaatje man, gefeliciteerd. Ik hoop dat ik eens een ritje met je mee mag rijden. Mijn bul is binnen een paar maanden ook binnen, dus hopelijk kan ik dan ook eens een keer wat verdienen zodat ik net zo’n gave Prestige kan rijden als jij. Chapeaux!

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten

Gepost: 29 maart 2011 11:26 PM
  [ # 30 ]
Mark Gielen schreef:

Volgens mij hadden die juist wel een RVS linker spiegel die later ook op de Pallas zat, ik heb het ff nagekeken in de folder maar helaas is het in de 76’er folder niet te zien (staat gewoon een hele vreemde speigel) maar wel in de 77’er folder.

zie folder prestige 76

en prestige folder 1977

Bediening in het bakja gaat niet lukken omdat deze nog de oude middelconsole heeft met de ronde luchtroosters en op de plek van het nakje zit hier een asbak, geen idee waar de bediening af fabriek dan heeft gezeten als het al bestaan heeft ?

Mark

Linkjes werken niet. Zeg je wat inderdaad over de spiegels, een verschil tussen de Pallas en de Prestige. Ik denk dat het van die handbediende zijn, als er al een spiegel op zat. Inderdaad, middenconsoleprobleem. Ik zag laatst bij D’Oro net zo’n CX. En die was omgebouwd. Die bak bovenop, die zou ik eraf laten halen en er gelijk een ander dashboard op laten zetten om de gaten weg te werken. Hele klus. Wel veel mooier.

Profiel  

2 van de 21
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook