15 van de 21
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
Vraag Prestige ‘76: pulsgever defect
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 17 juni 2012 12:36 AM
  [ # 211 ]
La Léo schreef:

Inderdaad is een andere pomp. Zit bij jou ook achterop het blok en bij de Douvrin voorop het blok.
Gelukkig ook voor de CX 2400 nog wel nieuw te koop hoor, geen punt.

Waar kan ik deze bestellen?
Is het vervangen een beetje te doen?

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
Gepost: 17 juni 2012 12:42 AM
  [ # 212 ]

Gewoon via Beunzan of een andere automaterialenspecialist.
Bijvoorbeeld van Valeo, onderdeelnummer: 247073

Zit wel een levertijd op van ruim een week hoorde ik onlangs!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 17 juni 2012 12:46 AM
  [ # 213 ]
Chrispy70 schreef:

Is het vervangen een beetje te doen?

2 bouten en hij is los.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 17 juni 2012 01:00 AM
  [ # 214 ]
Mark Gielen schreef:
Chrispy70 schreef:

Is het vervangen een beetje te doen?

2 bouten en hij is los.

Mark

Ja, ik ken het van de BX.
Maar het lijkt alsof ik er bij de CX niet bij kom.

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
Gepost: 17 juni 2012 01:09 AM
  [ # 215 ]

Hij zit op een lullig plekje ja. Maar met een beetje moeite kom je er wel bij. Voor het gemak even het reservewiel eruit, dat wel.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 17 juni 2012 01:28 AM
  [ # 216 ]
La Léo schreef:

Hij zit op een lullig plekje ja. Maar met een beetje moeite kom je er wel bij. Voor het gemak even het reservewiel eruit, dat wel.

Valt dus mee, dacht dat ik de carburateur moest uitbouwen.
Onderdeel al besteld. Morgen maar alvast eens proberen om de pomp eruit te krijgen.

Dank voor alle tips very good

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 24 juni 2012 12:38 AM
  [ # 217 ]

De afgelopen week heb ik de radiator vervangen voor een GTI uitvoering. Tevens de beide fans vervangen voor serie II exemplaren. De auto koelt nu ontzettend goed. Voorheen draaiden de fans al na 5 minuten stadsverkeer om vervolgens 3 minuten te blijven gieren. De nieuwe fans slaan pas aan wanneer je met draaiende motor lang stilstaat en gaan alweer na 20 seconden uit. Ze zijn ook een stuk stiller Smile
De oude radiator was amper te tillen terwijl deze kleiner was. De nieuwe voelde vederlicht.

Ik kwam nog wat leuks tegen. Het bleek dat de linker fan naar binnen blies, en de rechter naar buiten. Tegengesteld dus, is dat origineel? Heb ze nu allebei naar binnen blazend. 

Het thermocontact is ook van een type II (met 3 pinnetjes), heb de fans voorlopig op de eerste stand aangesloten. Ik zoek nog naar een manier om de fans bij de eerste stand in serie te schakelen maar kom niet echt uit de Haynes schema’s. huh Iemand een idee?

Ook de benzinepomp vervangen. Leek eerst bijna onmogelijk, maar na een aantal koelwaterlangen los te hebben gemaakt viel het wel mee.

Met ook nog een nieuwe dynamo en accu was juni een dure maand. confused

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 juni 2012 10:39 AM
  [ # 218 ]

In de Haynes staan die schema’s wel, dan moet je denk ik even bij de 2500 motoren kijken.

Er zijn in elk geval 2 relais voor nodig. Bij mijn eigen CX heb ik een kleine wijziging gedaan, zodat de fans ook blijven koelen als het contact wordt uit gezet.

Profiel  
 
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 24 juni 2012 02:07 PM
  [ # 219 ]

Ik wil dus van dit:

Naar dit:

Met:
12 Air thermal switch (on radiator)  16 Relay for electric fan low speed
34 Relay for reversing speed
35 Relay for electric fan high speed
44 Coolant temperature switch


Wat bedoelen ze met reversing speed?

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
Gepost: 24 juni 2012 02:40 PM
  [ # 220 ]
Chrispy70 schreef:

De oude radiator was amper te tillen terwijl deze kleiner was. De nieuwe voelde vederlicht.

Zou best kunnen dat de oude vol zat met meuk dus. Wink
Hoewel het ook zou kunnen dat de oude nog van koper is en de nieuwe zal wel van kunststof zijn.

Goed bezig Chris, het wordt steeds beter met die mooie Prestige van je!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 24 juni 2012 02:47 PM
  [ # 221 ]

Zometeen komt er nog nieuw vinyl op het dak en de Hydraurincage gaat er over 2dkm uit.
Dan zitten er nog een stuurkogel en 3 fuseekogels aan te komen, maar eerst eens wat kilometers maken Wink

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 juni 2012 03:21 PM
  [ # 222 ]
Chrispy70 schreef:

Ik wil dus van dit:

Naar dit:

Met:
12 Air thermal switch (on radiator)  16 Relay for electric fan low speed
34 Relay for reversing speed
35 Relay for electric fan high speed
44 Coolant temperature switch


Wat bedoelen ze met reversing speed?

Het tweede schema is van een serie 1 met 2 ventilatoren.
Deze heeft een luchttemperatuurcontact (12) achter de radiateur, als deze aanspreekt worden de beide ventilatoren in serie geschakeld en draaien halve snelheid (op 6 V dus), en een kvs-temperatuurcontact (15) in de radiateur, als deze aanspreekt staan de beide ventilatoren parallel en draaien volle snelheid.

Serie 2 is uitgevoerd met een dubbel kvs-temperatuurcontact in deradiateur, het lage schakelpunt is halve snelheid, het hoge schakelpunt is volle snelheid.
Het blijft een serie/parallel-schakeling van de ventilatoren.

In het geval van airco is het nog anders.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 24 juni 2012 08:33 PM
  [ # 223 ]

Mijn nieuwe thermocontact heeft 3 pinnetjes voor 2 snelheden en zoek dus naar een manier om de serieschakeling te maken, zonder kortsluiting te creëren wanneer de high speed inschakeld.
Oh ja, en ik heb airco.

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 25 juni 2012 10:42 PM
  [ # 224 ]

Ik zie het al, ik heb een wisselrelais nodig.
Eens kijken of ik die ergens kan vinden.

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 juni 2012 10:59 PM
  [ # 225 ]

Een standaard 5 polig relais is toch gewoon een wisselrelais?

Profiel  
 
 
15 van de 21
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook