Mijn niet meer bestaande oranje GS-X (helaas)
Sputnik
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 225

- Ami ami 6 berline
- CX 2400 GTi
Gepost: 03 april 2011 11:45 PM

Ik heb in 1999 een gs-x uit 1976 gekocht in Krefeld. Zag de knaloranje GS bij citrombiel in Utrecht en werd verliefd. Ondanks dat ik niet echt goed in mijn slappe was zat en ook nog een ami 6 break had.

Uiteindelijk ben ik de auto gaan ophalen op mijn 30e verjaardag. Ocibon (in Dedemsvaart volgens mij) had ‘m helemaal klaar gemaakt en ingevoerd. Kenteken 48-DF-BS was even slikken voor me want de import kentekens YA of YB bestonden toen nog niet. Een aantal mooie trips met de auto gemaakt en ondanks dat ik het jammer vond dat de GSX geen optisch oog had, was het wel leuk dat als je harder ging rijden de snelheidswijzer op hol sloeg en hele rondjes maakte. Ook het open dakje was geweldig. En ik heb opnieuw leren autorijden met de GS. Had tot die tijd alleen een 2cv, twee ami’s en een dyane gehad. Ineens had ik een wagen waarmee ik andere auto’s inhaalde! Behalve bergop dan…

De auto had bijna geen roest maar de motor was niet zo best meer. Ik woonde in een straat waar veel oudere Turkse vrouwen vaak voor de deur buiten zaten. Als ik ging starten vroeg ik hun altijd even ergens anders te gaan zitten. Er kwam nogal wat blauwe rook vrij en omdat het ook nog lang duurde voordat de GS omhoog kwam…

Op een gegeven moment moest de motor vervangen worden. Helaas wist ik toen erg weinig van auto’s, laat staan van een GS. Iemand maakte een offerte van fl.10.000. Ik had toen een inkomen van minder dan fl.1000 per maand dus ik schrok me helemaal dood en heb de auto aan een (toenmalig?) lid van de GS/A club verkocht.

Hoe het verhaal verder ging daarover verschillen die koper en ik van mening maar hij heeft ‘m in ieder geval redelijk snel naar de sloop gebracht. Ik heb de sloop nog gebeld omdat ik zo’n spijt van de verkoop had. En de auto excl de motor was goed. Qua chassis, carrosserie en plaatwerk. Een oranje GS naar de sloop brengen!?!

De auto bestaat dus helaas niet meer. Heb nog een keer op het punt gestaan een andere orange téneré te kopen maar uiteindelijk is dat er nooit van gekomen.

Daarna wel nog een 204 break uit Frankrijk gehaald, een ID 19p gehad en een renault 15. Nu hebben we nog een ami 6 berline en net een bleu regate CX uit 1978 gekocht. Toch een beetje GS-esque Smile

Afbeelding Bijlagen
gs1.jpggs2.jpggs3.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook