3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Kosten onderhoud XM
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6496
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 13 april 2011 04:21 PM
  [ # 31 ]

Tsja, het blijft gokken en per auto verschillen, maar met de ‘99-er TCT die ik 3 jaar (probleemloos) heb gereden heb ik toch de ervaring dat het met minder dan 1000 euro per jaar ook moet kunnen. Toegegeven, dat was allesbehalve een ragbak, van eerste eigenar, stipt onderhouden en met de volledige historie erbij. Maar het kan dus wel. En ik deed niks zelf aan die auto.
Een lekker alternatief voor de V6 ook. Minder ‘vol’ onder de kap, maar wel een fijne motor (met navenant verbruik) en als je er een vindt met alle opties (in Belgie ook als Exclusive geleverd geloof ik)...

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
deblaauwn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 28-06-2007

Gepost: 13 april 2011 10:11 PM
  [ # 32 ]
gompy58 schreef:

Waar het eigenlijk op neerkomt is dat je met een dergelijke auto als een XM niet moet gaan rijden, of er iig niet van afhankelijk moet zijn, als je maar een (zeer) beperkt budget hebt. Je kunt gewoon plots voor een pittige uitgaven komen te staan. Als je die ruimte dan niet hebt, dan heb je pas ene probleem. Heb je die ruimte wel is het hooguit dat je het niet leuk vind.

Dat risico neemt toe naarmate je een meer complexe uitvoering gata rijden als een v6 of een 25td en daalt weer afhankelijk van je eigen kennis mbt sleutelen.

Kijk maar es in het SM gedeelte , daar geeft men ook aan dat SM rijden niet goedkoop is en voor het gros bijna onbetaalbaar word als je steeds naar de garage moet om het te laten doen.

Buffer heb ik wel, dus het zal niet zo zijn dat ik eerst moet sparen voor iedere ingreep. Bovendien verwacht ik de komende tijd meer te gaan verdienen, door ofwel fulltime te gaan werken of een vervolgopleiding te doen waarbij ik verwacht doordeweeks ook nog aan het werk te kunnen.

Profiel  
 
citroenzot
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 30-10-2006

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Gepost: 15 april 2011 10:51 AM
  [ # 33 ]

Kosten zijn idd allemaal redelijk relatief. Ik vind eigenlijk een xm onderhouden nog wel best meevallen, maar een Yaris is goedkoper natuurlijk..  oh oh

Bij ons zijn de 2.0 injectie ook als Pullman (serie 1) geleverd, in de 2de reeks werd dat VSX en weer later Exclusive. De V6 kreeg als exclusievere afwerking wel fluwelen plafond en zonnekleppen en zomeer..

Laten jullie wel nog een paar leuke Citroëns achter in aub?  Wink

Profiel  
 
Gepost: 28 april 2011 11:40 AM
  [ # 34 ]

Xm V6 gekocht (nieuw) in 1998 nu 220 000 km. Nooit extra kosten bougies elke 100 k km riem bij 120k km.
Slechtste component, de 40A zekering van de lucht aanjager. Een paar streepjes op het display laten het ook afweten.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 28 april 2011 01:14 PM
  [ # 35 ]

Nou de kabels van de ruitmechanieken (met name serie2) en de veerpootschotels (serie1 als 2) behoren toch ook wel tot de slechtste XM onderdelen Wink. Als je die nog niet kapot hebt gehad komt het zeker nog en altijd op de meest ongelegen momenten hmmm.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 28 april 2011 01:28 PM
  [ # 36 ]

En zo zijn er nog een paar:

De lekke Lucas EPIC is prijzig en wat te denken van de roemruchte automaat ZF4HP18?
De versleten koolborstels van de blower na 300.000 km zijn de kosten niet, maar de nokkenriemen kunnen in de papieren lopen.

Een typisch XM geintje zijn ook de hydrauliekleidingen links achter. Als je het zelf doet gaat het om minder dan € 100, maar een dealer heeft er bijna € 1.000,- voor nodig.

Wie heeft trouwens een beeld van de hoeveelheid veerschotels in Nederland? Zijn dat er 10 per jaar of 100?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 28 april 2011 01:34 PM
  [ # 37 ]

De ZF4HP20 automaat schijnt nog slechter te zijn dan de ZF4HP18.

Wat je zegt over de hydrauliekleidingen, datzelfde geintje heeft de CX ook Wink. Boven de achteras gaan ze rotten…

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 28 april 2011 03:21 PM
  [ # 38 ]
Citrophile schreef:

De ZF4HP20 automaat schijnt nog slechter te zijn dan de ZF4HP18.

Wat je zegt over de hydrauliekleidingen, datzelfde geintje heeft de CX ook Wink. Boven de achteras gaan ze rotten…

Hoe kun je bepalen welke automaatbak je hebt? Zitten bovengenoemde ook in de 2 16v liter variant vd XM (die heb ik dus…)

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 28 april 2011 03:46 PM
  [ # 39 ]

Alleen de ES9 V6 24v heeft de ZF4HP20 automaat de rest heeft de ZF4HP18 Wink.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 28 april 2011 04:25 PM
  [ # 40 ]

Buh.

Olie verversen dan maar? De mijne geeft geen problemen maar moet wel heel veel schakelen op de dagelijkse rit. (gezien de bergweggetjes waar ik doorheen moet.)

In het verleden is er wel een probleem geweest en dat is toen opgelost door een citroen garage.
Verder geen omschrijving van en gezien de garage nota volgens mij niets bijzonders (afstellen maybe)

Zijn die dingen te reviseren als ze kapot gaan? Zou leuk zijn als de onze gewoon lekker een tijdje gewoon kan schakelen zonder malheur. Ze doet dat pas zo’n 100.000 km pas en de olie is rigoreus vervangen volgens het papierwerk.
Ik overigens moet dat nog doen, kan je nog de mist in gaan met olie typen?

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 28 april 2011 05:05 PM
  [ # 41 ]

Hier op het forum kom ik deze automaat olie info tegen:

Voor de ZF 4HP18 is een ATFD2 en een ATF3 voorgeschreven.

Voor de ZF 4HP20 is een PR 9736.22 (ESSO LT 71141) automaatolie voorgeschreven.

Gewoon met regelmaat automaatolie verversen, dan kunnen de automaten lang meegaan. In elk geval nooit over maximum vullen, dan gaan ze ook kapot!
Complete automaat revisie is erg duur, ik dacht rond de 5000 euro.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 28 april 2011 05:54 PM
  [ # 42 ]

Dank, hier heb ik wat aan!
De mijne staat over het maximum…......ga ik morgen gelijk wat aan doen! (dwz als mijn vrouw nog thuis komt vanavond met die XM….)

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 28 april 2011 07:31 PM
  [ # 43 ]

De 16v zal niet snel voor problemen zorgen qua bak. Heb er zelf 1 met meer dan 350000 kilometer op de teller gehad en dat reed nog super. De turbo en v6 lusten wel een bakje Wink

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 28 april 2011 07:48 PM
  [ # 44 ]
puffel schreef:

Dank, hier heb ik wat aan!
De mijne staat over het maximum…......ga ik morgen gelijk wat aan doen! (dwz als mijn vrouw nog thuis komt vanavond met die XM….)

pfff,de dames zijn weer thuis. Ik mag morgen weer met de xantia want mijn lief is helemaal gek van die XM..
Ik kan ze ook eigenlijk niet bijhouden met wegrijden… blank stare dat ding zoeft gewoon weg voor je neus.

Ergerlijker is nog dat zij (zoals ook met de Xantia) toch weer minder benzine verstookt dan ik met die XM. (‘t Is en blijft een raadsel voor me)

1:13,6 vandaag in de XM, net weer volgetankt. 2300 mijl al weer en we hebben ze nog maar net 1 maand…

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10363
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 april 2011 08:05 PM
  [ # 45 ]

Dat is wel wat zuiniger dan een sm!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook