1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
help sta met een CX 2500 injektie in frankrijk , wagen start niet!
sergolet
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 08-08-2006

- CX CX Reflex D (Familiale )
- CX Pallas 2.5 Diesel
Gepost: 05 april 2011 01:18 AM

Hallo,
ben voor de ée keer naar St.Etienne gekomen om een ( zwiterse)CX 2500 TRI break uit 1984 op te halen.
bij de eerste poging heb ik de brandstofpomp vervangen ( doet het)heb de Injekteurs met rail en drukregelaar vervangen ( komen uit goedlopende wagen)
Als ik de wagen start komt er om en om maar een straaltje uit elke injektor ( is dat hoe het hoort?)
boegies vonken goed bougiekabels ziijn goed aangesloten.
Ik heb de aanzuiging van de brandtofpomp in een Bidon met nieuwe 98 RON benzine gehangen
als ik startmotor laat draaien hoor ik de pomp eventjes en als ik ophoud met starten hoor ik de pomp wer eventjes.
Slaap nu al de ée nacht bij de verkoper , en wil de wagen eindelijk aan de praat hebben.
Heefy iemand tips , suggesties of (liefst) de oplossing?
bij voorbaat dank , Serge

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 05 april 2011 09:12 AM
  [ # 1 ]

Begrijp ik het dus goed dat de pomp niet altijd werkt? Alleen aan het begin even en aan het eind?

Als het brandstoffilter verstopt is kan die pomp niet veel doen, denk ik.

Profiel  
 
Mtjf
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 26-09-2009

- CX 25 Pallas IE handgeschakeld
Gepost: 05 april 2011 09:27 AM
  [ # 2 ]

Beste Serge

je hebt een sensor die over het kam rad meeloopt. Achterkant blok, links voor onder je reserve wiel zit de timer voor je bougies. Blauw vierkant stekkertje dat ondereen hoek van 60 graden uit je blok steekt. Die stift kun je er uit halen (2x m10 met een pijpsleuteltje) en dan even zijn kopje goed ontvetten loopt ie als een zonnetje. even checken op corrosie. Eigenlijk alle stekkers en schakelaar etc enkele keren loshalen en weer aandrukken voor een betere stroom toevoer voor alle componenten. Een tgi blok heeft zo zijn foefjes om je gek te maken. Heeft een of andere onbenul er een alarm ingezet meteen die aarde afkoppelen geeft veel startstoringen. Hoewel je benzine druk wat laag lijkt. Maar het is een begin. Succes blijf je volgen heb het boek erbij.


groet

Mtjf

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 05 april 2011 11:00 AM
  [ # 3 ]

Heb je het injectierelais al vervangen?

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Mtjf
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 26-09-2009

- CX 25 Pallas IE handgeschakeld
Gepost: 05 april 2011 11:05 AM
  [ # 4 ]

Oh heet dat zo!! very angry

Mtjf

Profiel  
 
Gepost: 05 april 2011 11:13 AM
  [ # 5 ]
Mtjf schreef:

je hebt een sensor die over het kam rad meeloopt.[.....] Die stift kun je er uit halen (2x m10 met een pijpsleuteltje) en dan even zijn kopje goed ontvetten loopt ie als een zonnetje.

Onzin!!
Ten eerste: vuil deert die sensor vrijwel niet, werkt op magnetisch veld.
Maar veel belangrijker: die sensor (en trouwens: de auto waar het over gaat heeft er zelfs 2) als die kapot zou zijn of geen signaal oppikt zou er ook geen ontsteking mogelijk zijn. Dan zou de auto helemaal niet aanslaan.

Doch:

sergolet schreef:

boegies vonken goed bougiekabels ziijn goed aangesloten.


Lijkt me dus eerder, zoals Ree al suggereerde, een kwestie van een gaar injectierelais of slechte bedrading of vervuiling/gom-afzetting in het brandstofsysteem en de injectors.

Dit alles ten gevolge van waarschijnlijk lange stilstand waar deze types erg slecht tegen kunnen….

Anders als noodoplossing het relais direct doorverbinden, maar dan werkt de brandstofpomp dus continu!!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25567
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 april 2011 11:16 AM
  [ # 6 ]

Horen injectoren niet te vernevelen ipv een straaltje te geven?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gepost: 05 april 2011 11:28 AM
  [ # 7 ]

Zou ik ook zeggen maar:

sergolet schreef:

heb de Injekteurs met rail en drukregelaar vervangen ( komen uit goedlopende wagen)


huh

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Mtjf
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 26-09-2009

- CX 25 Pallas IE handgeschakeld
Gepost: 05 april 2011 12:06 PM
  [ # 8 ]

bij mij zat er gewoon wat metaal rommel in het vet. waarschijnlijk deeltjes starterkrans en deze verstoorde de magnetische werking van de injectie stiften. Schoonmaken fluitje van een cent. Voor de zekerheid een bougie kabelplaatje want vonken zegt nog niet alles

Afbeelding Bijlagen
DSCN3786.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Mtjf

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 05 april 2011 12:51 PM
  [ # 9 ]
Mtjf schreef:

Oh heet dat zo!! very angry

Nee, jij hebt het over de BDP sensoren, maar als er een vonk is, werken deze.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 05 april 2011 01:19 PM
  [ # 10 ]
Mtjf schreef:

bij mij zat er gewoon wat metaal rommel in het vet. waarschijnlijk deeltjes starterkrans en deze verstoorde de magnetische werking van de injectie stiften. Schoonmaken fluitje van een cent. Voor de zekerheid een bougie kabelplaatje want vonken zegt nog niet alles

Dat is een bekend plaatje, maar helaas van een 2400 met een volledig andere ontsteking. Daar is de TS dus niet mee geholpen…

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 05 april 2011 06:30 PM
  [ # 11 ]
bogaard77 schreef:

Horen injectoren niet te vernevelen ipv een straaltje te geven?

Met de juiste benzinedruk wel , maar vrees dat die hier het probleem is !!

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 05 april 2011 08:03 PM
  [ # 12 ]

Als het injectierelais stuk is, wordt er initieel druk opgebouwd (bij contact aan), maar daarna zal de pomp zijn werk niet meer doen omdat ie niet meer wordt aangestuurd. Dit straaltje uit de injectoren kan dus de restdruk zijn die wegloopt uit het systeem.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 05 april 2011 08:31 PM
  [ # 13 ]

Serge heb je de auto nog proberen te starten met de oude configuratie of heb je op voorhand al bepaalde dingen overgezet,dus eigenlijk de vraag waren er al problemen met starten in de oude situatie?

Profiel  
 
sergolet
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 08-08-2006

- CX CX Reflex D (Familiale )
- CX Pallas 2.5 Diesel
Gepost: 06 april 2011 11:55 AM
  [ # 14 ]

Dank jullie allen wel voor het meedenkenken!!
Ben thuis aangekomen vanochtend om 9,30h,had nog eens alle stekkers met WD-40 ingespoten en alles nagekeken zo goed het ging ( had een boek erbij maar daar stond alleen de 2400 in en dan dewijzigingen van de 2500i) dus daar kwam ik maar beperkt verder mee.
de wagen had sinds 1996 stilgestaan !.
Ik denk dat het niet starten uiteidelijk daarin lag dat de slang die ik op de brandstofpomp had aangesloten en in een Bidon met verse Benzine hing te lang was !!!
Nadat ik deze had ingekort startte de hap om +-12,30 gisteremiddag ,
De einddemper was afgeroest , deze hebben we om niet te stikken door een pijp vervangen.
De wagen hadden we tot de nok volgeladen , ben gisternacht om +-10h vertrokken , de wagen liep beneden 2000toeren zeer onregelmatig , bij het hoogste punt van Belgie had ie behoorlijk .
vermogensverlies!
De temperatuuwijzer in de wagen gaaf weinig aan, maar de fan was al aangesprongen.
Na een kopje koffie op Barraque Fraiture liep ie weer als voorheen !
Dus wat het lopen betreft moet ik nu nog naar de oorzaken zoeken.
Maar in elk geval heb ik hem heelhuids hier, Jippie!

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 06 april 2011 12:06 PM
  [ # 15 ]

Ik weet niet of ik je nu een held of een sukkel moet vinden Wink Of gewoon een typische CX-o-fiel Mr. Green

Maar mooi dat ‘t gelukt is. Enne, FOTO’s!  Very Happy

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook