Beste meedenkers!
Zal morgen of zondag eens een volledige diagnose stellen met wat, wanneer en hoe draait. Ik idd airco en 2 vinnen. Moet morgen ook de dwarsdemper vervangen, bleek afgelopen dinsdag lek bij de APK. Hoop dat de pot uit mijn donorauto wel goed is. Trouwens, eigenlijk ander topic, maar waarom is de verbinding tussen de kat. en eerste pot/demper zo beroerd gammel of ligt dat aan de gebruikte klem? Heb een paar jaar geleden al eens een klembout afgedraaid omdat het maar zo slap hing…Durf nu dus niet te strak aan te draaien. De hele boel hangt door en ook op deze verbinding lekt de uitlaat iets. Hebben ze bij de keuring niets over opgemerkt. Ik zou bijna de uitlaat halverwege nog ergens aan willen hangen….Morgen of zondag verder….
Brian schreef:Mitch schreef:Nee ik heb (helaas) geen V6… slechts een 2.0 16v. Ventilatoren stoppen gewoon bij het volledig van contact halen maar draaien als het contact in “de eerste stand” staat, dus waarbij de radio het doet en de waarschuwingslampjes branden.
Even om onduidelijkheden voor te zijn:
De eerste stand is ACC (accessoires), dan doet de radio het, de 2de stand is ON (‘op contact staan’) dan branden pas de waarschuwingslampjes.
Klopt!
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Mitch schreef:Beste meedenkers!
Zal morgen of zondag eens een volledige diagnose stellen met wat, wanneer en hoe draait. Ik idd airco en 2 vinnen. Moet morgen ook de dwarsdemper vervangen, bleek afgelopen dinsdag lek bij de APK. Hoop dat de pot uit mijn donorauto wel goed is. Trouwens, eigenlijk ander topic, maar waarom is de verbinding tussen de kat. en eerste pot/demper zo beroerd gammel of ligt dat aan de gebruikte klem? Heb een paar jaar geleden al eens een klembout afgedraaid omdat het maar zo slap hing…Durf nu dus niet te strak aan te draaien. De hele boel hangt door en ook op deze verbinding lekt de uitlaat iets. Hebben ze bij de keuring niets over opgemerkt. Ik zou bijna de uitlaat halverwege nog ergens aan willen hangen….Morgen of zondag verder….
Waarschijnlijk imitatie-zooi. Over het algemeen is origineel Citroën-uitlatenspul stevig uitgevoerd, gemaakt om lang mee te gaan (en duur).
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Goed,
Het verhaal is als volgt: Bij koude motor en het op het contact zetten staan de vinnen mooi stil. Na heel korte tijd gaan beide vinnen draaien en bij het afzetten van de motor en dus niet het contact, blijven ze beide draaien. Ik heb ook de indruk dat ze harder draaien als ik de motor afzet, zo’n aanzwellend geloei. Hoelang ze blijven draaien en of ze misschien na een paar minuten stoppen heb ik niet geprobeerd.
Mitch schreef:Goed,
Het verhaal is als volgt: Bij koude motor en het op het contact zetten staan de vinnen mooi stil. Na heel korte tijd gaan beide vinnen draaien en bij het afzetten van de motor en dus niet het contact, blijven ze beide draaien. Ik heb ook de indruk dat ze harder draaien als ik de motor afzet, zo’n aanzwellend geloei. Hoelang ze blijven draaien en of ze misschien na een paar minuten stoppen heb ik niet geprobeerd.
Je hebt kennelijk geen Lexia uitlezing gedaan / laten doen. Jammer.
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569