Ja ik ben langs geweest, echter geven ze aan dat ze de ontluchting bij de tankdop hebben aangepast maar ze blijven er vaag over… Blijkbaar kan de tank niet meer vacuum trekken omdat daar ergens bij de dop een ontluchting is gemaakt.. In ieder geval ik ruik al een hele tijd geen benzine meer…
Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_7745.jpg)
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Het blijft allemaal maar aanmodderen met die benzinelucht.
Nadat het een jaar redelijk gewerkt te hebben kwam bij mij het probleem in het voorjaar toch weer naar voren. Tijd dus voor de “afstop oplossing” bij het koolstoffilter.
Resultaat: dikke onderdruk in de tank. Dat gaat dus echt niet werken.
Nu is de leiding van de tank bij het koolstoffilter maar weer opgemaakt zodat de tank weer vrij kan ademen en er geen benzinelucht-boosts meer kunnen ontstaan.
Ik ben benieuwd naar het resultaat op langere termijn.
Ja, ik wil hier ook nog even op inhaken, ik heb het probleem deels ook terug, alleen als de tank onder de helft komt ruik je afentoe benzine niet altijd, het ergste is het als de blowers naar me toe staan te waaien, als ik de automatische airco op auto zet en de blowers in stand zeer laag dan is het geen probleem…
Is een nieuw koolstof filter geen oplossing? Want dat filter van mij tikt ook nogal bij een warme motor.. enne binnenkort krijg ik de c4 2.0 exclusive automaat, die heeft het probleem tot nu toe niet gehad bij me schoonpa..
Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_7745.jpg)
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
thamarty schreef:...... ik heb het probleem deels ook terug ......
Blijkt dus dat het “ontluchten bij de tankdop” ook geen resultaat geeft.
Bij mij blijft het ook nog steeds een probleem
Ja ik ben nog ergens achter gekomen, als je de blower op alleen naar voren blazen heb staan heb ik wel last van de benzine lucht, als ik de blowers naar het raam heb staan dus de optie schuin naar boven heb ik het niet, en ik heb het zowiezo alleen nog als de tank net onder het streepje half vol komt. Als de tank voller is is er geen probleem. Het is en blijft enorm vaag.
Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_7745.jpg)
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
thamarty schreef:.... en ik heb het zowiezo alleen nog als de tank net onder het streepje half vol komt. Als de tank voller is is er geen probleem.
Hoe voller de tank, hoe minder de brandstof (en dus ook de lucht) zich kan verplaatsen.
Bij een (bijna) lege tank is er geen brandstof meer om te verplaatsen en zal ook de lucht zich niet verplaatsen.
Dus zal het probleem bij een halfvolle tank zich het meeste voordoen.
Zomaar een idee
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_7745.jpg)
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
C4yourself schreef:Nu is de leiding van de tank bij het koolstoffilter maar weer opgemaakt zodat de tank weer vrij kan ademen en er geen benzinelucht-boosts meer kunnen ontstaan.
Ik ben benieuwd naar het resultaat op langere termijn.
Ook deze “oplossing” heeft niet het gewenste resultaat.
Voorstel van de dealer is om de ontluchting bij de tank los te maken, zodat de bezinelucht aan de achterkant vrijkomt. Natuurlijk geeft hij geen garantie dat het afdoende zou zijn.
Kosten: 2 uur werkplaatstarief.
Nu zelf maar aan de gang geweest, de leiding weer op het filter aangesloten en meteen een extra slang aangelegd. http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/210726/P15/
Benieuwd ......
Bij mij is de ontluchting ook vrijgemaakt bij de tank dop, ik heb een half uurtje in de showroom gekeken en ik kon de auto alweer meenemen, dus 2 uur werktarief is wel erg lang dan
Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4526.jpg)
Totaal aantal Berichten: 446
Geregistreerd: 08-08-2006
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
Alleen jammer dat die beluchting ook afgesloten wordt door de tankdop .....
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1325.jpg)
Totaal aantal Berichten: 43331
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee. de tankdop is lucht doorlatend.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4526.jpg)
Totaal aantal Berichten: 446
Geregistreerd: 08-08-2006
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
Daarom zuigt ie ook lucht naar binnen als ie vacuum staat wanneer je de tankdop lostrekt .. Dan is ie niet lucht doorlatend ...
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_7745.jpg)
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
thamarty schreef:Bij mij is de ontluchting ook vrijgemaakt bij de tank dop, ik heb een half uurtje in de showroom gekeken en ik kon de auto alweer meenemen, dus 2 uur werktarief is wel erg lang dan
Dan hebben ze bij jou wat anders gedaan.
Volgens de dealer moest de tank er onder vandaan en dat gaat niet in een half uurtje.
thamarty schreef:......ik heb het probleem deels ook terug…..
En deze post stelde me niet erg gerust, vandaar maar zelf aan aan de gang gegaan.
saxodriver85 schreef:Daarom zuigt ie ook lucht naar binnen als ie vacuum staat wanneer je de tankdop lostrekt .. Dan is ie niet lucht doorlatend ...
Nee, sinds de ontluchting bij de tankdop is aangepast zuigt hij geen lucht meer aan.
Tenminste bij mij niet meer.
Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_10250.gif)
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
In een ander topic van thamarty lees ik dat zijn dealer een magische oplossing had gevonden voor het terugkerende benzineluchtprobleem a.g.v. een defect rakend filter. Vermoedelijk is de tankontluchting de veroorzaker van dat probleem en de magische oplossing het dichtproppen van de ontluchting…
Ze hebben het nu blijkbaar op een alternatieve manier opgelost door een ontluchting te creëren bij de tankdop in de buurt. Waarschijnlijk krijg je daardoor benzinelucht buiten de auto op een warme dag, net als vroeger!
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
@Midfriesland: Ik heb zojuist een mogelijk oplossing voor het benzineluchtprobleem toegepast die op het eerste gezicht lijkt te helpen: De ontluchting van het koolstoffilter naar beneden verplaatsen met behulp van een klein buisje. Ik heb deze tip van Nebru aangaande oplossen van de benzinelucht toegepast.
Ik had met mijn Citroën C4 1.6 benzine last van benzinelucht bij halve tank in combinatie met warm weer, en van benzinelucht bij hard remmen. Benzinelucht bij warm weer heb ik nog niet kunnen testen, maar ik heb geen bezinelucht meer bij hard remmen.