Op zoek naar massa
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1066

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 11 april 2011 11:20 AM

Beste mensen,

Ik ben geen active participant op dit forum, simpelweg omdat jullie veel meer expertise hebben dan ik. Niettemin lees ik dagelijks jullie avonturen en belevenissen.

Veel problemen heb ik niet mijn CX 25ie prestige serie 1. Logisch: veel rijd ik niet.

Ik heb nu echter een ‘probleempje’ dat ik niet gevonden krijg. Mijn temperatuurmeter zakt in op het moment dat mijn knipperlicht aangaat. Ook zakt de dasboardverlichting iets in.
Ik geef toe…. als dat mijn enige probleem is met een CX dan moet ik niet zeuren (nou heb ik nog wel een ander probleem hoor), maar het ergert me wel.
Ik verdenk, mede dankzij een tip van Hydraulique, dat het een massa-probleem is. Prima. Pet eraf. Aansluitingen van het tellerblok (drie stuks. Veglia) los en meten welke aansluiting de massa is. Op het tellerblok zelf staat ook ergens op de print een minteken vermeld, dus die maar eens eerst gemeten: geringe weerstand met de massa. Ook andere aansluitingen geven minimaal een zeer geringe weerstand met de massa (contact uit).
Weet een van jullie wat de massa aansluiting is, zodat ik deze rechtstreeks kan aarden? Haynes geeft dit verder niet aan (althans daar kom ik niet uit).

Maarten

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook