Totaal aantal Berichten: 1481
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Prachtige foto van het kasteel op 10 minuten loop afstand van de ingang en Rens tot de laatste cent alles heeft bijgehouden! Het CX kantoor!
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Totaal aantal Berichten: 511
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Nel en ik hebben ook een geweldig weekeinde achter de rug.
Alles was perfect, zelfs als het even regende.
Ik vind het jammer dat Roef niet mee kon naar het Conservatoir.
Ik begrijp het wel want je wilt je (slechtlopende) auto toch mee naar huis nemen.
Heeft iemand iets van hem vernomen?
Er staat geen telefoonnummer in de deelnemerslijst, anders had ik hem even gebeld om te vragen hoe de situatie is.
Organisatoren en deelnemers, jullie waren fantastisch.
Groetjes,
Jan en Nel

Totaal aantal Berichten: 667
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Roef reed rustig toeterde vrolijk toen we hem voorbij reden op de snelweg ergens in Belgie bij Gent in de buurt. Dus dat stuk had ie al met succes afgelegd.
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Totaal aantal Berichten: 1066
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
ik wil mijn CX terug en ook weer mee
Spijt komt na de zonde!
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
klopt, Roef koos ervoor om terug te rijden (ik heb hem net nog even even kort gesproken) de terug rit ging niet soepel, de CX wou niet vlot meer mee: 40-70 km /u….. behoorlijk balen.
oorzaak nog niet duidelijk….. maar wel thuisgekomen gelukkig.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 952
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break

Totaal aantal Berichten: 1595
- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
Alvast 5 fotootjes van het bezoek aan Opron:
Achter Rens aan naar de Oprons:
Opron bekijkt De Gele Banaan (waarom hebben we die deur eigenlijk niet geopend voor die man?)
Opron bewondert het routeschild:
Uitgezwaaid worden door de Opronnetjes….
Meer later….
Mijn snoeken:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214511/P0/
Haha mooi, met z’n befaamde WagonR.

Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Ik wil ook nog even vermelden dat ik genoten heb van dit uitje! Geweldig om dik 20 CX’en over de Champs-Elysées te zien rijden, om de Oprons te ontmoeten en om als afsluiter van het evenement naar het Conservatoire te gaan! Het weekend zat vol met dit soort mooie momenten. Met mijn foto’s (en dat zijn er heel veel) ga ik de komende dagen aan de slag, en ze zullen snel hier te vinden zijn.
Organisatoren, bedankt voor het mogelijk maken van dit superweekend!!! Mijn dank gaat ook uit naar de rest van de deelnemers voor alle gezelligheid Nogmaals, het was genieten!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Ha!
Ik ben uiteindelijk ook veilig thuis gekomen, met de nukkige, ploffende en sputterende dame. Helaas kon ik niet naar het Conservatoire. Ik was het zondagavond nog wel van plan, maar omdat het sleutelen voor het hotel wel verbetering bracht maar geen permanente oplossing, leek het me maandagochtend toch verstandiger om te gaan voor een Veilige Thuiskomst. En dat is gelukt!
Het was nog een heel avontuur. Ik ben rond half negen vertrokken uit Senlis, waarbij de dame het nog voor de snelweg al weer opgaf. Uiteindelijk kreeg ik de gang er in en ben ik met ongeveer 70 tot 80 km/h op de teller, harder wilde ze niet (sorry vrachtwagenchauffeurs!) en veel lange sleutelpauzes (soms mijn eigen keuze, soms de keuze van de CX ) naar huis gereden, waar ik s’avonds rond half zeven aankwam. Voor de snelle rekenaar: ja, dan was ik op de brommer nog sneller thuis geweest
. Het was wel wat kritiek, want heuvel op ging ik soms maar rond de 40 km/h en met veel horten en stoten en tolpoortjes, rotondes en stoplichten werden opeens bijna onneembare hindernissen. En ook op de snelweg kan een CX dus gewoon afslaan. En als je dan in de binnenspiegel een lichtsignalende vrachtwagen heel snel heel dichtbij ziet komen…
Maar al met al, ondanks het missen van het Conservatoire, een mooi uitje met een leuke groep! Ik heb het naar mijn zin gehad en had het niet willen missen! Komende week ga ik eens onderzoeken waarom de dame niet meer wilde en hoe ik haar kan overtuigen weer mooi te gaan draaien. Gaat weer helemaal goed komen!

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Opron vond het wel mooi om te zien allemaal !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Die blik is inderdaad erg veelzeggend. Mooie foto.

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tinfoil schreef:
ik wil mijn CX terug en ook weer mee
Dat was te verwachten natuurlijk
Rijdt Opron echt in de Wagon R+
Tja geen eigen design, dan maar geen design?
Leuk om alle verhalen te lezen, zo te horen echt een geslaagde rit.
Kom maar op met de foto’s

Totaal aantal Berichten: 1595
- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
Nog maar een paar plaatjes:
Omdat niet alleen de auto’s mooi waren:
De auto’s:
Het tuig dat, afgaande op de vele geïrriteerd klinkende klaxonades, de afgelopen dagen het leven van menig Fransman/vrouw een stuk zwaarder heeft gemaakt.
of ik kan natuurlijk ook schrijven:
Het leuke, vrolijke gezelschap dat, afgaande op de vele bewonderende blikken, de Fransen de afgelopen dagen geconfronteerd heeft met hun eigen prachtige industriële erfgoed. En met het feit dat er in hun land de beste auto-designers rondlopen.
“Saai? Nee hoor, pap. Ik vermaak me uitstekend!”
Mijn snoeken:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214511/P0/

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
geweldig !!