Je kan slecht tegen grapjes, Robin. De opmerking over het pleiten was niet meer dan lollig bedoeld. Als ik een knipoog plaats, dan IS dat ook een knipoog en niet een smiley om sarcasme te verhullen.
Maar goed, dat is niet waar het om gaat.
Ik neem aan dat je het stuk niet voor mij hebt geschreven, dus is het ook niet de vraag of ik het met plezier lees. Je hebt het geschreven om verslag te doen van jouw ervaringen en je wilt dat graag publiceren. Als je wilt publiceren, wil je blijkbaar een doelgroep aanspreken en ‘vermaken’ met je stuk. En dat is waar mijn reactie over gaat: dat je een groter publiek bereikt als je het kort en bondig houdt. Ik weet waar ik het over heb, want ik ben dagelijks bezig informatie vorm te geven met als doel een boodschap over te brengen.
Het is heel simpel Robin. Geen blad zal een stuk van 16 pagina’s zomaar publiceren en vrijwel geen lezer zal door het stuk heen komen, hoe geweldig het ook is geschreven. Mensen kunnen simpelweg het geduld en de concentratie niet opbrengen als ze een ontspannend tijdschrift in handen hebben. Lange stukken tekst zijn voor rapporten, jaarverslagen, leerboeken en naslagwerken (om enkele voorbeelden te noemen).
Vat het nu eens niet op als kritiek richting jou, maar als goede tip. Maak een beknopte afgeleide van dit stuk dat geschikt is voor publicatie en je hebt hebt een hoop blije lezers.
Verdere emoticons laat ik ook maar achterwege, want dan wantrouw je mijn bedoelingen meteen weer…
Mee eens hoor Robin! Gewoon het stuk afwachten eer het te beoordelen. Je hebt draken van bondige teksten en meesterlijke lange teksten!
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Totaal aantal Berichten: 8165
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
wordt het ook hier nog gepubliceerd? of is het alleen voor intimi?
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ik denk dat het zeker hier gepubliceerd mag worden, toch Robin ?
we werken nu alleen eerst even aan een versie voor de LCER.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
De meeste verhalen die ik van Robin heb gelezen gingen overigens erg lekker hoor .
Dank jullie wel voor de goede woorden. Ik peins er niet over te schrappen, wat Jaco daar met al zijn goede bedoelingen ook van vindt. Dan maar een weigering of een feuilleton.
Er stond hiervoor iets over ‘voor bij de open haard’ over het hemeltje van Jim. Wellicht wordt de LCER wat voor ‘in’ de open haard. Met zoveel tekst wordt het een dik nummer. Dan heb je er wat langer plezier van. Ik ga het stuk straks afmaken en nalezen en dan hupsakee naar de redactie.
Ben er nog niet van overtuigd dat ik het stuk hier ook ga plaatsen. Alleen voor het clubblad, dat heeft zo zijn voordelen. Daar kun je niet zo makkelijk op reageren. Da’s soms best fijn.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Voor een clubblad is 16 pagina’s misschien wel een beetje veel van het goede…
Maar om eerlijk te zijn kijk ik al uit naar die 16 pagina’s verslag, Robin! (Per slot van rekening zijn er hier ook mensen die een heel mooi filmpje van 11 minuten kunnen waarderen…)
Het zou mooi zijn als je het (samen met mooie foto’s) op internet kan plaatsen, dan is men zelf wel in staat te beslissen of het te lang is of niet…
We zien de link wel verschijnen! (Toch?)

Totaal aantal Berichten: 1173
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Ik wil het graag lezen Robin, al ben ik de enige in Ierland.
Ik zit het net allemaal te bekijken en moet nog over de schok van die Wagon R komen hoe is dat nou toch mogelijk?

Totaal aantal Berichten: 17407
- CX 2400 Super
Ik ben geen moderator en heb ook geen ambities om dat te worden. Mag ik wel voorstellen dat we de discussie over het artikel voor LCER buiten het forum houden? Robin levert iets bij de hoofdredacteur aan en vervolgens kunnen zij samen overleggen over aanpassingen. De hoofdredacteur zal begrijpen dat Robin graag de essentie en de sfeer van zijn verhaal wil behouden en Robin zal begrijpen dat de hoofdredacteur het verhaal in de volgende uitgave van LCER moet zien te passen. Daar komen zij samen wel uit! Zullen wij hen daarbij met rust laten?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik weet niet wat er mis is gegaan, maar ik had een post geplaats binnen een half uur na mijn thuiskomst uit Parijs. Het bericht is niet meer terug te vinden. Verkeerde knopje gedrukt?? Dat zal wel.
In ieder geval kijken we allebei terug op een fantastisch weekend. Allemaal gezellige mensen en een super goede organisatie. Bedankt voor deze voortreffelijke organisatie. En natuurlijk al die mooie auto’s. Je weekend kan dan echt niet meer stuk, geloof me.
De foto’s en de film, echt grandioos.
We kijken nu alweer uit naar de volgende buitenlandse CX-reis. Luxemburg, dat zal hem worden.

Totaal aantal Berichten: 1595
- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
Verstandige opmerking, Rens! Ik vond het ook al een beetje merkwaardig dat er hier een openbare redactie-vergadering plaatsvond…
Mijn snoeken:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214511/P0/

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
snoekkie schreef:Ik weet niet wat er mis is gegaan, maar ik had een post geplaats binnen een half uur na mijn thuiskomst uit Parijs. Het bericht is niet meer terug te vinden. Verkeerde knopje gedrukt?? Dat zal wel.
Bedoel je deze post?
snoekkie schreef:Hoi Parijsgangers,
Snoekkie is ook weer thuis. Het was een fantastisch weekend met natuurlijk fantastische auto’s. Allemaal gezellige mensen. Echt helemaal super. Ook de organisatie was goed geregeld. Nogmaals mijn complimenten.
tilanus schreef:snoekkie schreef:Ik weet niet wat er mis is gegaan, maar ik had een post geplaats binnen een half uur na mijn thuiskomst uit Parijs. Het bericht is niet meer terug te vinden. Verkeerde knopje gedrukt?? Dat zal wel.
Bedoel je deze post?
snoekkie schreef:Hoi Parijsgangers,
Snoekkie is ook weer thuis. Het was een fantastisch weekend met natuurlijk fantastische auto’s. Allemaal gezellige mensen. Echt helemaal super. Ook de organisatie was goed geregeld. Nogmaals mijn complimenten.
Inderdaad deze post bedoel ik. Waar was de post gebleven, of keek ik met mijn neus? Nu alleen nog profielfoto aanpassen. die ik er nu op heb staan is te groot.

Totaal aantal Berichten: 763
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
RensKorevaar schreef:Ik ben geen moderator en heb ook geen ambities om dat te worden. Mag ik wel voorstellen dat we de discussie over het artikel voor LCER buiten het forum houden? Robin levert iets bij de hoofdredacteur aan en vervolgens kunnen zij samen overleggen over aanpassingen. De hoofdredacteur zal begrijpen dat Robin graag de essentie en de sfeer van zijn verhaal wil behouden en Robin zal begrijpen dat de hoofdredacteur het verhaal in de volgende uitgave van LCER moet zien te passen. Daar komen zij samen wel uit! Zullen wij hen daarbij met rust laten?
Wat Rens zegt
Voor de goede orde, en als reactie op Cire’s opmerking dat het hier een openbare redactievergadering dreigt te worden, mijn hoog gewaardeerde medeforummer-en-ook-mede-CX-club-lid ‘Jaco’ is geen redactielid. Ik ben zelf wel redactielid en heet in het ‘echte leven’ ook Jaco, maar mijn forum-handle is ‘jmmj’ en ik zal deze discussie met onze hoofdredacteur en Robin inderdaad buiten het forum om voeren.
Als LCER-redactielid zeg ik dus ff niks, als forummer wil ik graag mijn waardering uiten voor dit soort initiatieven, ik kon ditmaal helaas niet mee maar zeker na alle prachtige verhalen en foto’s van jullie ben ik wel jaloers op de pioniers en ik hoop een volgende keer wél van de partij te zijn!

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
hier effe foto’s vanuit de achterhoek.
en de rest
https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20110914185847?authuser=0&feat=directlink
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.