anti-pollutie, ESP-ESR tegelijk in alarm
JC
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9

Gepost: 16 april 2011 12:13 AM

Toen ik deze morgend mijn C5 ph3 2.0 hdi startte liep hij al niet helemaal lekker. Ik had de indruk dat hij nu en dan wat minder vermogen had dan normaal en dat hij niet goed reageerde op het gaspedaal. Na zo’n 20 km aan redelijk snelheid (80-100 km/u) reed ik een klein dorpje binnen en zakte ik naar 30 km/u. Bij het uitrijden van het dorp drukte ik het gas aardig in.
Hierop viel de motor bijna stil, pas op het laatste moment herpakte hij zich. Op het dashboard kreeg ik als error-melding: anti-pollutie systeem en esp-esr die niet meer werkte. Bizar was ook de snelheidslimiter die opsprong en op 30 km/u stond (ik had die de dag voorheen gebruikt en ik ben er zeker van dat die op 93 km/u stond). Na deze errormeldingen hield ik zeer weinig vermogen over. Ik zit in een heuvelachtig gebied in Frankrijk (Nouvion) en ik geraakte moeilijk de heuvels op. De motor wilde niet rond in 6de versnelling en ik haalde in de andere versnellingen nauwelijks 3000 rpm.
Even verder ben ik dan maar gestopt en heb de motor stilgelegd. Na niet echt wijzer geworden te zijn uit de handleiding heb ik de motor terug gestart. Het anti-pollutiesysteem staat nog in alarm, maar esp-esr werkt terug. Bovendien heb ik terug het volledige vermogen en draait de motor naar mijn mening beter dan de vorige dagen. Het verbruik is trouwens zeer normaal, tot laag te noemen, nl. 5;0 l/100 km en dat op secundaire wegen en snelheden tot ongeveer 100 km/u.
Heeft er iemand een idee wat er aan de hand is? Rijd ik hier terug mee naar België, of toch maar eens een garage binnenspringen hier in Frankrijk?

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook