die onderdelen zijn ook niet voor de mille piste maar voor de trofee
bedankt ik ga kijken wat ze hebben
dat kijken heb ik dus meteen maar gedaan
helaas geen foto,s
ik heb ze dus maar een mailtje gestuurd met de vraag
ik hoop dat ze petat engols kunnen lezen
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Niet zo haastig… zoek rustig op deze wat verwarrende site tot dat je bij de VISA komt.
Tik dan toch de 1000 Pistes in, want daar staan motorkap spatborden
en deuren en de rest wel met foto afgebeeld, Icl. prijs met en zonder Taks.
Er staat niet bij dat ze ‘‘gratis’’ zijn, dus effe sparen.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Ik zal je helpen, Google MC Racing Polyester
Ga dan naar… Meer resultaten van mcracingsa.com staat onderaan.
Ga dan naar de tweede regel waar je Volkswagen ziet staan.
Ga dan naar Citroen en links onder naar VISA.
En dan naar 1000 Pistes.
Klik een onderdeel aan en er komt een foto en een pijs en een
onderdeelnummer te voorschijn.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010
- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Ik heb daar al meerdere keren stukken van besteld, voor verschillende wagens van klanten. Een bijna complete Opel Kadett GSI in polyester, BMW onderdelen en die zijn al altijd zeer goed geweest. Netjes verpakt, correcte levertermijn en ook belangrijk die pasten altijd mits wat kleine trimwerkjes. Bij de Opel moest je bv enkel de gaten uitboren om de onderdelen vast te zetten, de gelcoat laag was zeer strak afgewerkt zodat de schuurwerken alvorens af te lakken ook zeer beperkt waren. Natuurlijk zal er links of rechts soms wel wat moeten gebeuren, maar dat zal bij de Trophee origineel ook wel zo geweest zijn. Ik had indertijd een nieuwe Visa en daar was de pasvorm van de carrosserie onderdelen ook wat uit de losse pols, overal zaten verschillen op, zijflanken sprongen telkens spontaan blutsen in, die je dan met een zuignap kon verwijderen, enz. Die onderdelen zijn meestal bedeld voor de autosport en daar hebben deuren,bumpers enz meestal geen lange levensduur, dus who cares.
Wat betreft foto’s kan je eigenlijk zo wat kijken naar de franse rallyscene, veel van de visa’s hebben wel onderdelen die op die van mc gelijken of misschien zijn ze zelfs van daar. De maxikit heb ik al verschillende keren de revue zien passeren, maar dan heb je volgens mij wel echt werk om de boel aan te passen. Ikzelf zoek nogal eens op het franse forum wwww.autoforum.fr en dan onder histoires du sort automobiel , moet je maar eens citroen visa intypen, honderden foto’s komen er dan langs.
BX? Omdat ie lekker fout is….
goedkoop of duur maakt me niks uit
goede kwalitijd wel
maar vooral zo origineel mogelijk ik mis aleen de achterklep
en de deuren zijn anders als de originele trofee deuren
voorbumper van de mille piste is ook anders
en de achterschermen kan ik niet vinden
ik hoop dat ze antwoorden op mijn mail
anders is het maar goed dat ik de originele delen nog heb
mocht ze niet alles hebben dan kan ik die altijd nog herstellen en mallen van trekken
daar heb ik door mijn modelbouw activitijten steeds meer ervaring mee
echt bedankt voor de zeer goede tip
vooral de voorklep en de deuren ze kosten wel wat maar de auto is dat waard
dus daar ga ik geld voor apart zetten
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010
- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Die achterklep heeft de spoiler ingewerkt geloof ik ? Maar als je al een polyesterklep kan kopen dan is die spoiler erbij bouwen niet het moeilijkst. Dan is de fundering er al. Wat is het verschil tussen trofee deuren en gewone deuren, buiten het feit dat ze in kunststof zijn? Vermoedelijk zitten er ook plastic ramen in achteraan, maar die zijn leverbaar bij mc. Zij bieden toch verschillende types bumper aan ook. Ik moet eens kijken in m’n arcieven, ik heb bij een van de bestellingen oot een CD-rom ekregen met daarop de catalogus en ik meen dat daar ook wat andere foto’s opstaan. Ik heb indertijd een heel aantal franse artikels vertaald voor jullie clubblad, was daar ergens de originele fabrikant van die onderdelen niet bij vermeld? Ik dacht dat polytechnic of heulliez ook bij die ombouw betrokken was, van de mille pistes is wel meer bekend dan van die vroege trophées. Ik heb ook al foto’s gezien waarbij de basis van die trophées het eerste type visa was. Dus het model met de achterlichten in de bumper.
BX? Omdat ie lekker fout is….
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Ik laat mijn informatie ten aanzien van dit onderwerp, hierbij.
Alle deuren zijn gelijk… en alleen een Trophee Evo heeft polyester achter schermen gehad.
Is dus uiterst zeldzaam, zal je dus nooit meer vinden en niemend vraagt daar naar.
Dus maakt MC Racing dit ook niet… Is ook niet zo’n belangrijk onderdeel. Te Klein.
Dat ging ‘‘toen’’ om de homologatie,voor competitie…
En Bart… dat de kwaliteit is verbeterd, is aleen maar toe te juichen.
In mijn Alpine tijd was dat anders…prima dus…
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
het verschil tussen de deuren van MC racing en de originele deuren van de trofee evo is dat de deuren van MC aangepast zijn kwa binnenkant en de oude trofee deuren waren kwa vorm gelkijk aan de normale deuren
er zaten in de trofee ook gewoon draairamen en dat kan bij deeze deuren niet
maar die komen er bij mij tog niet in
het worden de deuren en voorklep van MC de rest maak ik zelf
mijn originele achterklep is vrij netjes
de voor en achterschermen moeten opgeknapt worden zodat ik daarna mallen kan maken
wat mij erg opvalt is de prijzen voor de boddykit delen van de grono en de millepiste
vooral het verschil met wat er in frankrijk gevraacht word voor bv een mille piste boddypaneel
250 euro om nog geen 90 euro bij mc
aangezien het alebij polyester betreft zou ik dan altijd voor die van mc gaan
geen schades enz Heel erg bedankt voor deeze tip mannen
Ik heb hier erg veel aan
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010
- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Je kan in geval van twijfel ook eens 1 deur bestellen en kijken hoe het past. Wat je dan kwijt bent aan geld is niet onoverkomelijk als je het bekijkt ten opzichte van wat de totale restauratie van die trophee zal gaan kosten. Wat ik soms doe bij polyester die mij niet strak genoeg oogt is de gelcoat mat schuren en er vervolgens een mooie gladde bijkomende laag gelcoat opzetten. De fout die veel mensen maken is door de gelcoat te schuren, vervolgens spuitplamuur of grondverf erop te gaan zetten. Wat er dan gebeurt na verloop van tijd is dat de verschillende poreusheden en zuigkracht van de ondergrond begint af te tekenen door de uiteindeijke laklaag. Probeer steeds op de gelcoatlaag te werken, en gebruik goede aangepaste produkten. Een enorme goed, volgens mij een van de beste merke is Evercoat, ik gebruik dat al jaren hier in de zaak en nooit problemen daarmee. Ik heb in al die jaren al veel merken geprobeerd, maar dit amerikaanse merkis specifiek aangepast aan de automobiele toepassingen. De hars krimt bv niet na uitharding, waardoor je werkstuk z’n vorm behoud. Ook verbruikstemperatuur enz.. zijn enorm belangrijk, al te vaak wordt er in te koude vochtige ruimtes gewerkt en dat geeft later problemen.
BX? Omdat ie lekker fout is….
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Dat de deuren verschillen is niet zo vreemd.
Deze zijn gemaakt ten tijde dat de Visa Trophee actief was in de autosport…
Toen bestond MC Racing natuurlijk nog niet.
Ikzelf vind het er prima uit zien.
De kosten zijn uiteindelijk enorm wil je het goed doen…
Je moet dit echt voor jezelf doen.
‘‘Ik’’ vind het pracht bakkies zo verderlicht. Daar gaat het om.
Maar wat ga je er uiteindelijk mee doen..!!
Deze Visa’s zijn door latere modellen natuurlijk helemaal achterhaald.
Bedenk goed deze auto’s vertegenwoordigen geen enkele waarde.
Dat was gelukkig heel met al mijn Alpines A110…
Alleen voor de echte sportieve VISA fanaat… maar die zijn heel erg schaars.
Ik kan zelf maar 1een Trophee evo die echt goed gaat en dus rijdbaar is.
Ik ga hem wel voorbij, maar moet echt alle zeilen bijzetten.
Dat neemt niet weg dat ik wel benieuwd ben naar het uiteindelijke resultaat.
En Bart bedankt voor deze goede informatie t.a.v. Polyester…
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010
- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Helemaal mee eens, een Visa bouw je voor jezelf , als echte liefhebber, verder stelt het helemaal niks voor. Toen ik met het virus besmet geraakte kocht ik onderdelen voor de spreek woordelijke appel en ei. Ik heb destijds een zeldzame Tonic gekocht in redelijke toestand voor slechts 40 euro. Dat moet je nu niet meer proberen. Wat betreft origineel en juist zijn, ik denk eerlijk gezegd niet dat je twee identieke competitie modellen gaat vinden. Ik heb indertijd eens wat artikels vertaald over die trophee, trophee evo en alle andere sport varianten en daaruit bleek dat elke tuner,preparateur zijn eigen visie toepaste en echt proefondervindelijk dingen aanpaste en veranderde. Dus herstel en restaureer een wagen zo goed als jezelf kan en met de middelen die je kan vinden. Misschien zal er ooit interesse komen vanuit de industrie om onderdelen te gaan reproduceren zoals ze origineel waren maar ik twijfel eraan. Dit maakt de liefde en zeldzaamheid voor mij groter voor dit model. Hier in de buurt heeft indertijd bv slechts 1 GTI rondgereden, ik heb zelf nog maar ooit 1 belgische chrono in het wild gezien. Dus niet dat exemplaar wat een paar jaar geleden op citromobile te koop stond. Als je vragen moest hebben ivm met die polyester, stel maar, ik zelf weet m’n plan wel te trekken met dat product, maar Pijpops is een klant van me en die heeft heel veel citroen dingen in polyester gebouwd. Hij bouwde indertijd veel zeswielige gevallen, oa Visa’s met 6 wielen en BX,CX XM. Die kan ons ook wel raad geven als we het vragen.Je moet op youtube eens zoeken op select products, dit is de amerikaanse distributeur, fabrikant van allerlei automotive polyesters, carbon en toebehoren. Die heeft heel wat filmpjes en dvd’s over mallen maken, polyestertechnieken en dergelijke. Heel leerrijk en super kerels kwestie advies en ervaring.
BX? Omdat ie lekker fout is….
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Bart ik zie dat je uit Halen komt.
Wil je een aantal Visa’s zien, ga eens naar de Citroengarage in Haacht.
En geniet van deze snoepwinkel.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010
- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Bij Billy natuurlijk. Al een paar keer mee gebeld ivm m’n BX. Heb hem ook op facebook tussen de kenissen zitten. Ja die heeft wel wat candy staan. Momenteel heb ik m’n handen vol met het oplossen van de problemen met m’n BX,vandaag weer een mooie meeting moeten missen omdat dat rotding niet naar m’n goesting wil draaien. Als die terug in orde is ga ik wel eens langs, maar ondertussen is het zoeken naar de benodigde onderdelen. Ook Citromobile heb ik maar laten passeren omdat ik niet met de Bx kon gaan, vorig jaar met m’n nieuwe C5 naar toe geweest maar dat is niet hezelfde. Met die auto heb ik niet de klik die m’n oude Citroens me bezorgen. Dat rijd fantastisch maar ik mis het karakter van de BX’n en de visa’s. Is zo betrouwbaar dat je vergeet dat het een Citroen is,natuurlijk is de vering fantastisch en alle snufjes zijn leuk maar er ontbreekt “iets”.
BX? Omdat ie lekker fout is….
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Inderdaad…. Daar is nog veel Polyester werk te doen…
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
wees maar niet bang ik bouw de auto op naar mijn beste eer en geweten
e4r zo origineel mogelijk uitziend met de spullen die voorhanden zijn
ik haal mijn epoxsie en glasmatten ens bij poliexspres in Amsterdam
ik heb ondertussen al wat ervaring met die zooi wegens de vliegtuigen