Totaal aantal Berichten: 39
- BX Bx 19 GTi 16v MK2
- BX BX 19 GTI 16V MK1
- C3 C3 1.4i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Edit: oeps, dacht dat het over de normale spoiler ging. Dakspoiler weet ik niet.
zo aan de hoeken te zien is het een zx spoiler die aangepast is maar om het goet te zien moet de foto van de zijkant gemaakt worden.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
- BX Bx 19 GTi 16v MK2
- BX BX 19 GTI 16V MK1
- C3 C3 1.4i Exclusive
Ok ik zal eens kijken of ik er een op de sloop kan vinden en kan aanpassen.
Vind het wel wat hebben
een furio heeft er 1 opzitten en er zijn ook uitvoeringen met een 3de remlicht (die heeft mijn voorkeur)
als je geluk hebt kom je nog een orginele tegen ze zijn ooit geleverd ik heb er ook zo een gehad.
Totaal aantal Berichten: 124
- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Hallo, ik heb die met dat derde stoplicht op m’n Bx ztten. Destijds besteld bij Cituning. Het exemplaar welk die afleverde was origineel voor een ZX. Je moest die enkel die een beetje bijvijlen om op de bx te doen passen.In Belgie bestaat Cituning niet meer, in Engeland zou dit wel nog bestaan. Op de spoiler staat nergens een merk vermeld. Het materiaal waarin de spoiler gemaakt is is een harde plastic soort. Hopelijk heb je hier wat aan.
BX? Omdat ie lekker fout is….
- BX Bx 19 GTi 16v MK2
- BX BX 19 GTI 16V MK1
- C3 C3 1.4i Exclusive
Tuurlijk heb ik er wat aan elke informatie is welkom. Ik ga eens bij cituning Engeland kijken…
- BX 16 TRS
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Ik heb even de catalogus erbij genomen, de prijs bedroeg 123,90 euro +BTW en de spoiler heeft als artikel code DAKSpoiler model 16V. De toenmalige prijs in nedeland zou 273 gulden geweest zijn + Taks.
De versie zonder derde stoplicht kwam op 103,8 euro en in gulden 229 stuks. Er bestaat nog een versie zoals de saxo, dus die verder van het raam afstaat. Maar die heb ik nooit verkocht of in het echt gezien. Je kan ook eens bij ARNDT DESIGN kijken, veel cituning artikelen werden daar gemaakt.
let wel op om een zx spoiler te monteren heb je erg veel kit nodig
- BX 16 TRS
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Ik heb die bovenaan en aan de zijkanten gelijmd. Hiervoor heb ik weinig of geen lijm moeten gebruiken. Hiervoor wordt speciale carroserielijm gebruikt en een primervloeistof die je op de plastic moet smeren. Dit laatste om de hechting te verbeteren. Let wel, bij het cituning exemplaar moet je de ruitensproeier verwijderen. Ik heb vervolgens een dopje in het ontstane gat geplakt en het water uit het reservoir verwijdert. Het niet hebben van die sproeier stoort me niet, gebruik die achterste ruitenwisser bijna nooit.
- BX Bx 19 GTi 16v MK2
- BX BX 19 GTI 16V MK1
- C3 C3 1.4i Exclusive
die gebruik ik ook nooit, wat achter me ligt is geweest, haha
- BX 16 TRS
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Goede instelling, meestal is dat toch maar de neus van een zielloze duitser.
ik heb de zx spoiler destijds door een dealer van cituning laten monteren, die heeft het slangetje losgehaald van het kopje en plat op de ruit geplakt (ik vond het nl wel nodig) daarna heet ie de hoeken met een dremel op maat gemaakt en vervolgens op de ruit een streep ruitenkit geplaatst en daar de spoiler ingedruktde naat netjes afgewerkt vast getaped en zo kon ik vervolgens weer naar huis toeren.
Totaal aantal Berichten: 527
- Xantia 1.8i 16v
DAKSPOOILER ZX
( als het goed is heb ik er een ( nieuw) liggen!
zal het weekeunde eens kijken )
Zoor de spooiler iets te vijlen past deze op de BX en staat erg mooi!
herrinner me er even aan als ik zondag niet gereageerd heb hier op ?
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia
- BX Bx 19 GTi 16v MK2
- BX BX 19 GTI 16V MK1
- C3 C3 1.4i Exclusive
Dat zou heel relax zijn!