4 van de 9
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Traction 11B ‘53 - Kleine werkjes
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 26 juli 2011 09:24 PM
  [ # 46 ]

Jazeker, het gaat nog voorruit.
Alles is gedemonteerd.
De carrosserie is onder handen genomen. Morgen word de auto gespoten en is de chassis al in orde Smile

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
black&white TRAX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 13-12-2010

Gepost: 28 juli 2011 11:33 PM
  [ # 47 ]

Amai, als ik jouw laatste foto’s zie krijg ik een flashback.
Mijn trax stond twee maand geleden in exact dezelfde toestand… Smile
Maar je bent me dan toch voorbij gestoken, als je hem al gaat spuiten.
In dat stadium zit ik nog niet, ik heb nog wat laswerk aan de onderkant van drie deuren.
En met de remmen ben ik ook nog aan het prullen… Smile

Welke kleur word het?
Enkele kleur of dubbele?

Groet!

Afbeelding Bijlagen
trax.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 31 juli 2011 11:30 PM
  [ # 48 ]

Het kleur is diepzwart.

Het word 1 kleur, allemaal zwart zoals origineel Smile
Ondertussen zijn de 4 deuren al geschuurd + koffer en 2 spatborden.
Deze week worden ze mooi geplamuurd en in grondverf gespoten.

Hierbij nog wat foto’tjes:
De laatste foto is via de achterkant naar het dashbord toe getrokken (dashbord is grijs gespoten)


Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 25 september 2011 11:22 PM
  [ # 49 ]

Nog enkele foto’tjes van de vorderingen.
Alle deuren, motorkappen, koffer, wielkassen zijn ont-roest, eventueel plaatjes in gelast, geplamuurd, geschuurd, gespoten in grondverf en in zwarte verf.
Allemaal mooi op tijd gespoten voor de winter. Deze winter dan beginnen monteren met allerlei (elektricieit, wielassen, ...) werk genoeg Smile

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 28 september 2011 11:39 PM
  [ # 50 ]

Een vraagje voor de kenners.
Ik heb slechts 1 deurklink met een slot. Deze zit dan nog aan de kant van de passagier.
Hoe komt het dat dit daar zit. Of was André zat?:)

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
Gepost: 28 september 2011 11:40 PM
  [ # 51 ]

Hoe het komt weet ik niet, maar het hoort wel zo. Ik meen dat de theorie daar achter was dat het het veiligst zou zijn om aan de trottoirkant de deur af te sluiten…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 september 2011 11:42 PM
  [ # 52 ]

Net als bij de allereerste ds’en dus.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 28 september 2011 11:55 PM
  [ # 53 ]

Dat is inderdaad de reden voor zover ik weet. Bij de Traction kun je voorin makkelijk doorschuiven naar de andere kant zodat je dan gelijk aan de veilige kant van de straat (stoep) uit- en instapt.

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 29 september 2011 08:06 PM
  [ # 54 ]

Dan behoud ik zeker het origineel van 1 sleutel voor de 4 deuren.

Vandaag & morgen verlof dus het is Traction tijd.
Enkele sfeerbeeldjes van het werk van vandaag:



Voor duidelijke foto’s: https://picasaweb.google.com/100994123579482796956/29September2011?authuser=0&authkey=Gv1sRgCMe2i4ez_fziqwE&feat=directlink

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 14 november 2011 10:12 PM
  [ # 55 ]

Ondertussen zijn we al weer een eindje verder:

Nieuwe kabelboom aan het installeren, veel stukken opgekuisd en mooi zwart gespoten.
Alsook de koffer gemonteerd met rubbers.

Nu bezig met de deuren,
De raamloopset in het nieuw gemaakt, de ramen mooi gekuist, het ijzeren gedeelte die onderaan het raam hangt gedemonteerd, gekuisd en gespoten.
Straks alles terug monteren met nieuwe rubbers en alle deuren terug volledig monteren.
Voor enkele foto’s zie link

Foto’s

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 03 mei 2012 09:12 PM
  [ # 56 ]

Het is al een heel eindje dat ik hier nog iets gepost heb ... maar het werk ligt gelukkig niet stil.
Ondertussen verder bezig geweest met monteren van oa: koffer, spatborden, lichten aan de achterzijde en allerlei.

Dit weekend de motor gedemonteerd voor revisie.
Altijd goed voor u motor te openen zeker als je dit nog nooit gedaan hebt.
Eerst zag alles er nog Pikobelo in orde uit.
Tot we eens wat verder waren bij het demonteren:
1 Piston waar er een stuk uit is. 1 Piston die gescheurd is.
De Krukas had ongeveer 1cm zijdelingse speling. Enkele lagerschaaltjes vertonen barsten (1 waar er een stuk uit is).

Tot daar het “slechte’ nieuws.
Het goede nieuws is dat alles wat kapot/versleten is, nog te verkrijgen is.
Het plan is om de bussen + pistons te laten vervangen door een gespecialiseerd iemand + nazicht van alle speling/slijtage.
En daarna zelf terug monteren en hopelijk hebben we een goed motortje Smile.

Enkele sfeerbeelden:
In de rechtse bus zie je de piston zitten met het stuk eraf:

De 2 andere pistons:

De Motor omgedraaid, met de pan er al af.

Het kleppendeksel, op alle uitlaatkleppen (niet op de inlaatkleppen) zit een soort vaste ring, moet deze kapot gemaakt worden voordat je je klep kan uithalen?:
 
De kapotte piston:

De gescheurde piston ligt links:

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 21 oktober 2012 10:05 PM
  [ # 57 ]
traks schreef:

Het 7 cijferige nummer behoort inderdaad bij een 11D motor. de 11 perfo had maar 6 cijfers. Het is gewoon een volgnummer.
4MPVB78 geeft aan dat het een 4 cilinder betreft met een boring van 78x100. Deze code is niet uniek.

Het jaartal is te herleiden uit een andere code die in het blok is gegoten. Bijvoorbeeld 25 3C wil zeggen dat het blok op 25 maart in 1953 is gemaakt. De letter C geeft namelijk het jaartal aan, in dit geval 1953. De lettercode is gestart in 1951 dus A = 1951 en G = 1957. De rest kun je zelf invullen.

Effen hierop ingaan:
Heb ik staan op mijn motorblok:
D-11 4 - I(of 1) en V

Dus is het een 11Perfo motor. Bouwjaar 1954 11 april.
Wel zit er een 11D deksel op.

Er is hier eerder gezegt dat het een 11D motor is. Klopt dus niet helemaal.
Kan het zijn dat het een 11 perfo-blok is met 11D stukken in? of is dit niet uitwisselbaar:
Voor enkele foto’s: https://picasaweb.google.com/100994123579482796956/Motor?authuser=0&authkey=Gv1sRgCOmF2aKeg-OURQ&feat=directlink

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 21 oktober 2012 10:33 PM
  [ # 58 ]

Ik zie in ieder geval dat de cylinderkop van een 11D is aangezien deze aanduiding erin is gegoten. Wat betreft het motorblok is het zo dat bij een 11D losse lagerschalen voor de drijfstangen werden toegepast terwijl bij de perfo deze waren ingegoten en dus moeilijker te vervsngen zijn. Het luchfilter is trouwens van een perfo. Een 11D heeft een platter ovalen luchtfilter.

Profiel  
 
Aard
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 156
Geregistreerd: 22-01-2009

Gepost: 22 oktober 2012 10:52 PM
  [ # 59 ]

Het luchtfilter is wel van een 11D en hoort dus op dit blok. Er waren nl twee merken: Miofiltre en Vokes, dit is een Vokes, de Miofiltre is inderdaad platter, breder en ronder. Als ik de foto!s bekijk gaat het hier gewoon om een 11D motorboot met schuine drijfstangen en daarin losse lagerschalen.

Profiel  
 
Aard
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 156
Geregistreerd: 22-01-2009

Gepost: 22 oktober 2012 11:02 PM
  [ # 60 ]

Nog eens de foto’s bekeken. Ook de kuras is 11D, de perfo heeft een andere krukaskeering. Ook het plaatje met twee bouten aan de zijkant van het blok aan de benzinepompzijde wijst op 11D. Bij een perfoblok zit hier het carterontluchtingspijpje. Een 11D heeft namelijk een geforceerde carterafzuiging via kleppendeksel het luchtfilter en de carburateur in zodat de oliedommen mee verbrand worden. Conclusie het is een 11D motor, zowel blok als cilinderkop. De ingegoten D in het nummer wijst hier trouwens ook al op.

Profiel  
 
 
4 van de 9
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook