5 van de 9
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Traction 11B ‘53 - Kleine werkjes
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 27 oktober 2012 01:07 PM
  [ # 61 ]

De dichting van de 2 aluminium schaaltjes (kant versnellingsbak) is een grafietdichting toch?
Heb ik in mijn dichtingset 2 witte rubbers, maar ik heb niet direct een idee waar deze zouden moeten komen.

Ivm met de olie, Volgens de handleiding moet er volgende oliën in:
Motor: 20W50 (4l)
Versnellingsbak: 80W90 GL4 (2l)(waarom geen GL5? dit is gemakkelijker in de winkel te vinden)
Remvloeistof: DOT 5 olie (moet dit siliconen remolie zijn ?)

Mvg,
kfcice

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 oktober 2012 01:27 PM
  [ # 62 ]

Erg mag absoluut geen dot 5 in het remsysteem. Dit zal alles oplossen en stukmaken. Er moet dot 3 in.
GL 5 bakolie zal alle bronzen onderdelen in de versnellingsbak aantasten en dat gaat dan ook stuk.

Kortom, even verder zoeken naar een GL 4 olie en naar DOT 3. O ja, DOT 4 kan ook.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 27 oktober 2012 04:35 PM
  [ # 63 ]

Siliconen remolie kan prima mits je alles schoon hebt. Ik rij er al een paar jaar zonder problemen mee rond maar wel met nieuwe remleidingen, remslangen en remcylinders.

Bij het inrijden van een Traction motor kun je er beter SAE30 indoen en na 500 kilometer verversen met wederom SAE30.
Bij 1000 kilometer de kop natrekken kleppen stellen en 20W50 erin.
Bij het inrijden is het belangrijk om niet teveel toeren te maken maar wel veel van toerental te wisselen.
Dus rustig op de binnenwegen toeren en zeker niet de snelweg op.

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 28 oktober 2012 12:48 PM
  [ # 64 ]
traks schreef:

Bij het inrijden is het belangrijk om niet teveel toeren te maken maar wel veel van toerental te wisselen.
Dus rustig op de binnenwegen toeren en zeker niet de snelweg op.

We hebben hier nog een mooi landschap met vele binnenwegen dus zal zeker toegepast worden.

Effen een foto van de ‘witte’ dichting.
Wel raar dat we ze zelf nog op maat moeten snijden.

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 30 oktober 2012 08:48 PM
  [ # 65 ]

Er is al heel wat geschreven over mijn motor Perfo of 11D.
Het is niet de ene of de andere bij mij, maar een combi-motor (of een 11 Perfo zoals ik hem noem :d)

- Verwisselbare schelpjes van de drijfstangen (type: 11D)
- Op het motorblok staat volgend: D-11 4 - I (of 1) V -> Bouwjaar 1954 11 april.
  Normaal duid een 6 cijferig nummer op Perfo motor (7 cijfers op 11D) (type: perfo)
- Stalen carterpan (type: Perfo, 11d heeft alu pan)
- Vokes luchtfilter L.230mm 4/50> (type 11D)
- Alu schaaltjes op krukas (type 11D)



Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 30 oktober 2012 10:11 PM
  [ # 66 ]

De eerste 11D motoren hadden ook een stalen carterpan. De aluminium onderzijde werd pas later ingevoerd.

Profiel  
 
Aard
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 156
Geregistreerd: 22-01-2009

Gepost: 03 november 2012 11:55 AM
  [ # 67 ]

Volgens mij hoort dat witte rubber niet daar, maar is het bedoeld als afdichting van de carterpan op de lagerkappen, aan de buitenzijde. In de originele pakkingsets zaten hiervoor nl soortgelijke dikke halve maan pakkingen maar dan van kurk. Op je onderste foto zie een geultje boven in de lagerkap. Hier valt de scherpe rand van de carterpan in. Kijk maar eens of je daar restjes kurk kan vinden…

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 03 november 2012 12:56 PM
  [ # 68 ]

Een 11D heeft geen kurkpakking omdat deze een labyrinth heeft met gaatjes. Hier hoort dus geen pakking in anders werkt het systeem niet.
Deze pakking dient voor de afdichting van de carterpan.

Profiel  
 
Aard
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 156
Geregistreerd: 22-01-2009

Gepost: 03 november 2012 01:58 PM
  [ # 69 ]

Pim , we bedoelen hetzelfde volgens mij….

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 03 november 2012 03:51 PM
  [ # 70 ]

Traks en Aard, jullie hebben gelijk. Ik had er geen enkel gedacht van waar deze moet, maar het klopt wel wat jullie zeggen. Die past daar goed Smile.

Vandaag de krukas, nokkenas, pistons gemonteerd.
Ik heb de krukas op 70nm aangespannen. Maar van een 11D mag dit tussen 77-85nm. Nu echter spant de krukas al redelijk veel. Je moet al wat macht steken om de as te kunnen ronddraaien. éenmaal in beweging draaid deze echter soepel.

Wat doe ik best? zo laten of toch nog wat aanspannen?

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 06 mei 2013 01:01 PM
  [ # 71 ]

Nu ik toch effe wat tijd overheb kan ik mijn topic ietsje aanvullen aangezien het bijna een half jaar geleden is kan ik enkele foto’s posten van de vooruitgang.

Een heel belangrijke dichting Smile


Nieuw materiaal om te koppelen.

Een voorlopige opstelling op werkhoogte. Moeten we niet te veel bukken en kunnen we overal aan.(En voor de hele aandachtige mensen, Het blauw geval achter mijn TA is een 2pkbesteleend).

Motorblok net in de auto beland.



En natuurlijk ook wat “nieuwere” technologie inplaatsen zoals thermostaat, watertemp. meter en oliedrukmeter.


Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
Gepost: 06 mei 2013 04:37 PM
  [ # 72 ]

Die koppeling zag er anders ook al niet zo origineel uit Very Happy

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 mei 2013 05:09 PM
  [ # 73 ]

De pouly van de dynamo zit verkeerd om..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 06 mei 2013 05:12 PM
  [ # 74 ]

Goed gezien, die vinnetjes zorgen namelijk voor ‘koeling’

Profiel  
 
Gepost: 06 mei 2013 05:13 PM
  [ # 75 ]

Scherp, maar inderdaad Very Happy

Profiel  
 
 
5 van de 9
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook