Goedendag,
Ik zal mij even voorstellen. Mijn naam is Alex, 20 jaar oud en al ruim een jaar trotse eigenaar van een super mooie Citroen Saxo VTS 1.6i bj 2000. Ik ben wonend in het gooi. Ik zal snel een fototje uploaden van de saxo.
Nu mijn probleem,
Ik heb sinds 2 dagen erg last van me saxo die niet meer goed start… 9 van de 10 keer start hij niet, je hoort hem wel proberen te starten maar op een manier dat het lijkt alsof de accu leeg is (dus heel langzaam hoor je hem draaien). De accu is echter niet leeg want audio, lampen en vergrendeling doet het allemaal perfect.
Als ik de saxo aanduw dan start hij gewoon goed of met de startkabels erop start hij ook in 1 keer alsof er niets aan de hand is.
Verder is er sinds 2 dagen ook het oranje lampje op het dashbord gaan branden van de katalysator… Echter merk ik niets raars aan de gas reactie. Het lampje brandde 2 dagen geleden, ging 1 dag later weer uit en sinds gister brand hij dus weer… Gister moest ik ook even stoppen voor iemand die van rechts kwam en motor viel gelijk uit bij stationair draaien. Hij startte wel gelijk weer maar wilde niet echt stationair lopen.
Toen ik gelijk weer terug naar huis reed liep hij wel weer stationair maar nog steeds brand het oranje lampje op het dashbord en start hij niet op eigen kracht…
Ik hoop dat ik het een beetje heb kunnen uitleggen. Graag hoor ik een mening van jullie.
Groetjes!
SaxoVaz
Startprobleem:
Je batterij is defect je startmotor trekt iets rond de 200 à 300 ampère stroom piek je testmethode amper 20 à 30 ampère.
Ander probleem eerst batterij plaatsen en de laadspanning meten (motor aan en meten op de polen tussen 13 a 14 volt is goed.
batterij: 44ah 300a din is goed.