
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 08-08-2006
- CX CX Reflex D (Familiale )
- CX Pallas 2.5 Diesel
Hallo,
Ik wil van een Cx Tri 1 en een TGD 2 eén wagen maken .
D.w.z. ik wil de TRi S1 Carosserie compleet met interieur op het Chassis met motor en al van de TGD S2zetten.
Kan iemand mij hier ( links naar) infos over geven?
Of heeft iemand hier ervaring mee?
Evt. wil ik het ook wel laten doen , (liefst wil ik dan meehelpen, maar dat is geen must)
Ben voor alle infos dankbaaar.
Groet, Serge
Vanwaar deze actie,begon mij meteen af tevragen hoe deze nieuwe auto door het leven zal gaan.Chassis nummer zit in de koets dus in principe blijft het een TRI.Omkeuren zal denk ik wel moeten.
Het overzetten zal nog wel gaan maar het stukkie elektrisch zal niet meevallen dus ben benieuwd.


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Is het subframe onder de TRI zo verrot dat je het wilt vervangen? En je wilt dan tegelijkertijd de benzinemotor vervangen door het dieselblok uit de TGD? Wat een gedoe. Alles kan natuurlijk. Maar ik denk dat Daan gelijk heeft dat het best nog een puzzel zal zijn om alles weer netjes aan elkaar te koppelen.
kan ook alleen als je een soort hoge kolomkraan of iets dergelijks hebt
je moet nl de hele carrosserie over de motor heen tillen
makkelijker is om eerst de motor te demonteren, kan je overal veel beter bij
volgens mij zit er ook nog verschil in stuurbekrachtiger
en inderdaad de elektra
Pas geleden een verhaal over brandstofwissel gehoord, die van Goof. Dat heeft een hoop narigheid opgeleverd. Waarom niet gewoon naar de plaatwerker voor de carrosserie alsdie rot is en de delen van het subframe stuk voor stuk omzetten als die ook rot is ? Waarom niet gewoon wachten totdat er een fatsoenlijke vervanger voorbij komt. Deze operatie gaat best wel wat kosten, ook kruim. En CX-en zijn niet bepaald kostbaar. Wat levert het op ? Winst in brandstofprijs ? Is maar de vraag. De wig tussen diesel en benzine wordt steeds kleiner. Het prijsverschil blijft namelijk identiek met stijgende prijs voor beide. In het Verenigd Koninkrijk is diesel zelfs duurder. Heeft volgens mij met de grotere milieubelasting van de uitstoot van diesel te maken. Al met al zou ik de operatie niet doen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb in het verleden een prestige benzine automaat omgebouwd naar een diesel automaat. Dat was even werk, maar goed te doen. Als je goed uitzoekt hoe je bv het voorgloeisysteem aan moet sluiten en netjes werkt is er helemaal niets op tegen om van een benzine CX een diesel te maken. De auto van Goof heb ik ook gezien. Die auto is het schoolvoorbeeld van hoe het niet moet dus!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Dito, ik zou me alle moeite besparen want financieel levert het je feitelijk geen voordeel op,
behalve een ‘versneden’ CX.
Zonde bovendien van een mooie TRi, zo vaak kom je die niet tegen….
Doch:
sergolet schreef:ik wil de TRi S1 Carosserie compleet met interieur op het Chassis met motor en al van de TGD S2zetten.
As je ook de bedrading in de motorruimte laat zitten en echt een kale benzine-koets erop zet, zou het moeten kunnen zonder teveel gepuzzel. De bedrading wordt wel een gedoe, want je moet alles tot in het dashboard doortrekken en je tellerblok ook wisselen!
De koets liften is niet zo moeilijk, maar een 2-koloms brug is eigenlijk wel een must.
Maar nogmaals: waarom zou je dat allemaal willen????
Is de diesel dusdanig rot dat het meer werk is deze te repareren?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 08-08-2006
- CX CX Reflex D (Familiale )
- CX Pallas 2.5 Diesel
Hoe bedoel je financiel levert het geen voordeel op ?
een tgd gebruikt minder dan een tri en de dieselprijs is nog steeds behoorlijk lager dan de benzineprijs , niet?
Daarbij is de tgd koets compleets rot envan 1989 dus daar betaal ik belasting voor en de tri koets is mooier (type 1)en gaaf en belastingvrij.














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je zal naar de rdw moeten, en daar zal men vragen van welk bouwjaar motor, bak, onderstel en chassis is. Dat moet je aantonen. 70% van de wagen moet van van 1985/1986 zijn wil de wagen belastingvrij blijven! Anders neemt men een nieuwe pijldatum, 1989 in dit geval, en kan je weer belasting gaan betalen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 08-08-2006
- CX CX Reflex D (Familiale )
- CX Pallas 2.5 Diesel
klopt!,
dan neem ik beter alleen motor en bak!
hehe!














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
http://www.rdw.nl/SiteCollectionDocuments/Over RDW/Naslagwerk/Samengestelde voertuigen en het kenteken.pdf
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 08-08-2006
- CX CX Reflex D (Familiale )
- CX Pallas 2.5 Diesel
Helaas doet deze link het niet meer , mar ik denk dat ik inderdaad maar de bak en blok v/d tgd neem!














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
link doet het prima, kopieren en plakken in je adresbalk. Kan je 16 pagina’s doorlezen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Je moet niet alleen het onderstreepte deel kopieren, maar de hele tekst uit het bericht van Waterman. Dan krijg je inderdaad de hele pdf.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Als je je auto gewoon laat herkeuren bij de RWD en alleen verteld dat er een ander blok in is gekomen,
Het voor de rest niet zo’n vaart zal lopen.
Maar jullie hadden het over een nummer in het suframe,waar staat die eigenlijk???
vriendelijke groet frank.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 08-08-2006
- CX CX Reflex D (Familiale )
- CX Pallas 2.5 Diesel
Hallo,
ondertussen zijn wij alweer een tijdje verder.
Het achterste subframe van de donorTRD2 was rot, ik heb dus alleen de motor omgezet
en de wagen op NL kenteken laten zetten.
De hoofdkabelboom van de TRI heb ik verwijderd en heb er eentje in geplaatst van een TRD1.
Nu is de stekker van de blok naar de kabelboom natuurlijk anders omdat de blok uit een TRD2 komt.
Weet iemand of de kleuren hetzelfde zijn en dus d.m.v. losse stekkers het TRD1 dashord naar behoren zal functioneren?