linkervoorwiel piept
jeffrey1978
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 47

- Xsara 1.6 16v berline
Gepost: 23 april 2011 07:13 PM

als ik met mijn xsara rijdt dan piept het linker voorwiel maar als ik rem of stuur dan is het piepen afgelopen?,zal dit de remschijf of remblok doen??. help

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11739

- Xantia TD SX
Gepost: 23 april 2011 08:51 PM
  [ # 1 ]

Remblokjes liggen ‘aan’ tegen de schijf. Vaak een kwestie van vuiligheid en/of remblokken die versleten zijn waardoor ze in een aangeroest deel van de klauw ‘vast’ komen te zitten. Remedie: voorwielen eraf, klauwen los (maar niet de remslangen) - je kunt ze met ijzerdraad tijdelijk veilig aan de veren hangen, goed schoonmaken met een remklauwborstel (inclusief de randen van je schijven), zo nodig nieuwe blokken (en/of schijven, je bent er nu toch) plaatsen, op de glijvlakken blokjes/klauwen een bescheiden hoeveelheid koperslib aanbrengen (maar uiteraard NIET op de contactvlakken blokken/schijven!!), boeltje terug monteren. Daarna heb je weer voor tijden geen last van het gepiep.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook