Ik heb zitten kijken op internet en vond een aantal sites waar citroen onderdelen niet al te duur leken.
bv
125 euro
voor
remschijven en blokken voor
alle filters
bougies
ruitenwisserbladen
is dat een redelijke prijs, kan het bij de sloop veeeel goedkoper zonder dat ik er over 20000km weer aan moet gaan zitten prutsen.
bvd
pUch
1.4 break’97, vstrom 650’11
Is een nette prijs.
Kijk nog eens goed naar het lijste wat je hier opgeeft, dit zijn verbruiks/slijtage onderdelen dat ga je toch niet op de sloop halen? Of maak je een grapje ?
Was niet als grapje bedoelt maar ik wil wel zoveel mogelijk vragen stellen(dus ook de domme) om zoveel mogelijk citroen wijsheden te verkrijgen.
Dank u wel voor de reactie ik ga de onderdelen vandaag bestellen, hoe eerder die break weer veilig is hoe blijder ik word van deze auto
mvg
pUch
Idd, zo heel duur zijn die onderdelen nou ook weer niet… Enne, bij die onderdelenboeren valt soms ook nog wel wat te “pingelen” hoor…
Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-
Totaal aantal Berichten: 816
- Xsara diffrence 2
klopt gewoon ff naar brezan gaan hahaha
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
Kan ik ook naar Brezan voor een koppaking?
is op loopafstand hier, morgen naar de sloop oude achterdemper halen, schijnt wel vast te zitten die onderste bout, 120nm volgens het boekje, is niet niks.
pUch
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Tuurlijk heeft de brezan een koppakking voor je, anders valt die wel te bestellen.
Als je de kop eraf hebt, vervang je dan wel gelijk je distributieriem+spanrol?
Is dat het meest makkelijk, gelijk de riem en rol vervangen, en moet ik dan ook de andere riemen vervangen?
pUch
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Om de kop eraf te halen moet je ook de riemen eraf halen. Nieuwe monteren en geen oude weer herplaatsen.
- Xsara diffrence 2
heb t ff opgezocht op me werk wist alleen ff niet zo snel wat voor motor er in je zx huist
maar voor een 1400 ben je +- 28€ kwijt voor een losse koppakking
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
mmm bij brezan 55 euro, waar haal ik die van 28 euro, en moet ik de kop dan vlakken? Zoja waar doe ik dat mee?
Vandaag op de sloop 2 krikken en een schokdemper voor 10 euro, was er nogal lang mee bezig en ze vonden mij blijkbaar zielig met mn besmeurde gezicht. viel niet tegen
Nieuwe demper er onder gezet, ook gelijk nieuwe luchtfilter bougies en ruitenwissers erop want de onderdelen waren vandaag binnen.
Ik hoop morgen de vloeistoffen te doen maar ik zag dat de benzine filter(ergens achter onder de auto) nog van die originele plastic clips heeft, dus moet ik die even vervangen door schroefclipjes
Kan ik de filter gewoon loshalen, ik ga er vanuit dat er wat benzine uitloopt maar dat het binnen de perken blijft, klopt die assumptie.
Verder wil ik ook nog remmen voor vervangen, schijven en blokjes.
Is het verstandig de klauwen ook open te maken en schoon te maken of kan ik die beter laten zitten.
Dat was weer de update, binnenkort foto’s als hij weer glimt. Giteren glom hij heel eventjes en toen ging het weer regenen en stuifmeel enz, nu is ie weer dof grrrr
mvg
pUch
Totaal aantal Berichten: 678
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Klauwen openmaken? als je alles los hebt liggen en de oude remblokjes verwijdert hebt lijkt mij het erg verstandig om alles even schoon te maken met een roestborstel, dus daar waar de nieuwe blokjes weer in moeten.
Ook alle aanleg vlakken vorzien van een likje kopervet,en zorg dat de naaf waar de nieuwe schijf weer op gaat echt brand schoon is, anders heb je kans dat de boel gaat trillen doordat je de nieuwe schijf monteert op een smerig oppervlak en dan misschien niet gelijkmatig aanligt.
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
- Xsara diffrence 2
akapUch schreef:mmm bij brezan 55 euro, waar haal ik die van 28 euro, en moet ik de kop dan vlakken? Zoja waar doe ik dat mee?
Vandaag op de sloop 2 krikken en een schokdemper voor 10 euro, was er nogal lang mee bezig en ze vonden mij blijkbaar zielig met mn besmeurde gezicht. viel niet tegen
Nieuwe demper er onder gezet, ook gelijk nieuwe luchtfilter bougies en ruitenwissers erop want de onderdelen waren vandaag binnen.
Ik hoop morgen de vloeistoffen te doen maar ik zag dat de benzine filter(ergens achter onder de auto) nog van die originele plastic clips heeft, dus moet ik die even vervangen door schroefclipjes
Kan ik de filter gewoon loshalen, ik ga er vanuit dat er wat benzine uitloopt maar dat het binnen de perken blijft, klopt die assumptie.
Verder wil ik ook nog remmen voor vervangen, schijven en blokjes.
Is het verstandig de klauwen ook open te maken en schoon te maken of kan ik die beter laten zitten.Dat was weer de update, binnenkort foto’s als hij weer glimt. Giteren glom hij heel eventjes en toen ging het weer regenen en stuifmeel enz, nu is ie weer dof grrrr
mvg
nee bij brezan 28€ dus…met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
Bij mijn brezan in Zeist weten zij niets van 28 euro pakking, de een is een paar mm dunnen dan de ander, dan zijn de kosten niet. Moet ik mijn kop ook laten vlakken als de pakking wat lekt of is dat niet nodig?
mvg
pUch
- Xsara diffrence 2
hoi puch
nou laat ik daar nou werken en voor een 1400 is dat echt de prijs idd verschillende diktes en dus prijzen voor een gevlakte kop is hij ruim het dubbele en op jou vraag of je kop gevlakt moet worden ja is altijd het beste maar brengt (weer) meer kosten met zich mee dat is dus aan jou om te beslissen
sucsess
gr marcel
Kop vlakken is alleen nodig als de motor te heet geweest is. Deze blokken lekken meestal alleen naar buiten, daarvan wordt ie niet te heet. Dat los je goed op met een nieuwe pakking.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’