![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5786.jpg)
Totaal aantal Berichten: 196
- C4 (2004-heden) 110 eHDI EGS Ligne Business
- C2 1.4 Attraction
Hallo
Sinds ik mijn C4 eHDI EGS LB rij (nu zo’n 5 weken) heb ik last van een slechte radio ontvangst. Heb al zonder antenne gereden, en een andere antenne geprobeerd, zonder dat ik verbetering/verslechtering heb gehoord.
Ik hoor eigenlijk constant (in meer of mindere mate) een ruis door de zender. Ik heb voornamelijk 3FM opstaan, maar om te proberen ook af en toe een andere zender, waar ik dan ook de ruis hoor.
Het zou aan de dekking kunnen liggen, ik rij voornamelijk in het Groningen en Friesland, maar dat lijkt me sterk. In mijn vorige C4 coupe in hetzelfde gebied helemaal geen last gehad.
Bij de dealer hebben ze in een soort klachten database gekeken, maar daar waren nog geen klachten over de ontvangst bekent. Nu wil de dealer de antennevoet vervangen, en stekkerverbindingen controleren.
Zijn er meer mensen met soortgelijke klachten?
Frank
Totaal aantal Berichten: 636
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Nee, geen klachten. Perfecte ontvangst. Misschien zit je antennekabel los?
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Hier ook geen klachten over de ontvangst, en ik rij ook voornamelijk in Groningen en Friesland.
Teun.
C3 AirCross 1.2 PureTech 130 Shine GripControl
Foto’s : https://photos.app.goo.gl/HCzwXuaYFiHvJo1G7
Hoi,
Ik heb ook het idee dat mijn radio minder goed ontvangt dan in mijn vorige auto, een peugeot 207 met fabrieksradio. Zelfs 538 kan af en toe storen waar ik dat eerst niet had, BNR zelfde verhaal. Nu is het geluid wel iets beter dat bij de vorige auto, maar toch. Het is niet megastorend, maar ik verwacht eigenlijk dat het alleen beter wordt en niet net wat minder.
Grt Basti
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5786.jpg)
Totaal aantal Berichten: 196
- C4 (2004-heden) 110 eHDI EGS Ligne Business
- C2 1.4 Attraction
Vandaag naar Apeldoorn (en weer terug) gereden, maar ook dan stoort de radio vrijwel de hele tijd. Soms is de ruis duidelijk hoorbaar, en soms hoor je het alleen tijdens een stiller gedeelte in de uitzending.
Dit weekend op en neer geweest tussen Utrecht en Drenthe en Groningen. Ook bij mij gaat de radio storen als in D of G rijd. Er moet haast iets aan de hand zijn, daar er meer “slachtoffers” zijn. Ergens komende week ga ik met het verhaal naar de dealer. Het kan natuurlijk zo niet. Verder erg tevreden over mijn C4 1.6 VTI 120 pk Tendance.
Groeten,
Kaj