4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
Nelis Infra en de @#*%$... ‘Blakende’ Blauwe!
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 mei 2011 03:56 PM
  [ # 46 ]

Retourleidingen van rubber, de slangen, kan je makkelijk zelf maken. ga naar de automaterialenboer en vraag om brandstofslang van 3,5mm, 4 mm, of iets wat er op lijkt. Dat zwarte spul. Daarna vraag je om ” GATES” slangverbinders. Daarmee krijg je alles dicht en aan elkaar!

die bestaan ook in kleine maten, geschikt voor je cx!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 20 mei 2011 04:01 PM
  [ # 47 ]

Waterman, super! Hartelijk dank, keep you posted! Wink

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 22 mei 2011 02:03 PM
  [ # 48 ]

@§#$@#$%&...

Goedemiddag Smile

Vanochtend vroeg begonnen met de Blakende Blauwe / Grimmige Grijze. De vier bougies waren aangekomen dus die hebben we er eerst eens ingedraaid. De boosdoener was de 3e bougie. Motortje liep daarna in ieder geval weer op vier cilinders. Maar mijn CX-kenner-compagnon vond het allemaal toch nog steeds wat blikkerig klinken… Vervolgens spotte ik (jawel, ik! Laughing ) een KVS lekkage. Ik vond ‘t al wat vreemd ruiken, en toen zag ik ook stoom ontstaan. Kijk:

Het schijnt dat de waterpomp vervangen moet worden. Afijn, eerst dat blikkerige geluid maar eens lokaliseren. Ik vond de auto de vorige keer ook al wat roken, en dat werd nu alleen maar erger:

Terwijl ik druk bezig was de rook te fotograferen, kwam uit het vooronder de mededeling dat het in het KVS reservoir een beetje aan het rommelen was… De oliedop eens van het blok afgedraaid en daar kwam ook een bak stoom uit. Het was de eerste keer dat ik zoiets gezien heb, maar mijn CX-kennert had dit al eens eerder gezien: het kon wel eens een koppakking probleempje zijn.

“Maar waarom komt dat ding trouwens niet omhoog?!” werd er opeens geroepen. Och ja, dat kan er ook nog wel bij. Pomp waarschijnlijk naar de eeuwige jachtvelden. Aan het LHM niveau kan het niet liggen; er was net 3 liter LHM toegevoegd.

Aan de oplossing van de lekkage zijn we niet eens meer toegekomen…

Want alle zaken die nu al aan het licht zijn gekomen (veel lekkage, leidingen, lekke uitlaat, koppakking, kvs lek, kapotte pomp), tezamen met deze voortekenen…

...heeft ons doen besloten om deze auto maar voort te laten leven als een donor. Hoewel het blok nog maar 124k heeft gelopen, het ziet er allemaal niet best uit. Maar niet getreurd: veel geleerd en nóg meer zin gekregen in een (rijdende) CX! Op naar de volgende! Smile

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 22 mei 2011 02:09 PM
  [ # 49 ]

Jammer maar denk idd dat je met een bodemloze put bezig bent als je met deze wagen doorgaaat

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 22 mei 2011 08:49 PM
  [ # 50 ]

geen leuke optelsom…. Sad

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 22 mei 2011 09:13 PM
  [ # 51 ]

Ach ja, je hebt je er geen buil aan gevallen toch? Gewoon slachten dat ding, daar heb je nog tijden plezier van.

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 22 mei 2011 09:18 PM
  [ # 52 ]

Balen Niels.


Op naar het volgende avontuur. Very Happy

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 22 mei 2011 09:22 PM
  [ # 53 ]

Jammer, maar in dit geval de juiste keuze denk ik!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 22 mei 2011 09:35 PM
  [ # 54 ]

Niels,

natuurlijk jammer dat ie niet meer te redden is maar dit is idd de juiste beslissing, gewoon lekker zelf slopen leer je er nog een hoop van voor de toekomst.

en..

Nelis Infra schreef:

@§#$@#$%&...

“Maar waarom komt dat ding trouwens niet omhoog?!” werd er opeens geroepen. Och ja, dat kan er ook nog wel bij. Pomp waarschijnlijk naar de eeuwige jachtvelden. Aan het LHM niveau kan het niet liggen; er was net 3 liter LHM toegevoegd.

als jij 3 liter hebt meoeten bijvullen staat je aanzuigslang waarschijnlijk droog waardoor de pomp nu niks doet, je moet dan de aanvoerslang naar de pomp ff met lhm vullen en de ontlastschroef aan de regelaar ff losdraaien waarschijnlijk gaat ie dan wel omhoog.

op naar de volgende

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Michael Oud
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 08-12-2009

Gepost: 22 mei 2011 09:43 PM
  [ # 55 ]

Ai, zonde! Ben benieuwd naar het vervolg.

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 22 mei 2011 10:10 PM
  [ # 56 ]

Prima beslissing Niels, succes met slopen en idd op naar de volgende! very good

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
Gepost: 22 mei 2011 11:04 PM
  [ # 57 ]

Nouja….  is dat nu echt allemaal zo dramatisch?
Kijk, ik weet natuurlijk niet welk budget er beschikbaar is en inderdaad: als jullie alles zelf willen doen, lijkt me een koppakking geen goede vuurdoop om je sleutelkennis op te doen Wink

Maar voor de rest… Inderdaad aanzuigslang eventjes volgooien met LHM (= de reden dat hij niet omhoog komt) koelslangetje vervangen, uitlaat repareren (of laten doen - wat is er stuk precies?) en die koppakking dan.

Dan even het koelsysteem spoelen, nieuwe olie erin en weer rijden toch?

Of waren er verder nog ernstige dingen (speling in de ophanging, grote roestgaten aan dragende delen etc.) waarop de auto APK afgekeurd is???

Was er überhaupt al een APK-voorkeuring gedaan, zodat je exact weet wat je in elk geval moet (laten) maken???

Nogmaals: als je low-budget een CX wilt rijden, is dit niet echt een toffe basis, maar verder… huh

Oké, ik heb de auto uiteraard niet in het echt bekeken en kunnen beoordelen hoor, maar persoonlijk ben niet bijster onder de indruk van het geschetste drama-gehalte van de recente bevindingen

En dan: je hebt hem ook voor maar € 1,00 gekocht (wilde gok), dus hoe goedkoop wil je rijden?  Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 22 mei 2011 11:11 PM
  [ # 58 ]

Als je dit ding ‘budget’ kan repareren, kan je er denk ik best nog wel een jaar of twee betaalbaar in rijden voordat de roestduivel echt ernstige vormen begint aan te nemen (ik kan het alleen maar inschatten op basis van de foto’s), maar als je e.e.a. gaat/moet laten doen, tsja, dan kan je denk ik voor iets meer dan dat geld wel een goede/redelijke basis vinden…

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 22 mei 2011 11:42 PM
  [ # 59 ]

Nou ja, dit zijn alleen de punten die we hebben kunnen zien. De auto is nog niet omhoog gegaan, omdat ze eerst niet goed wilde lopen en omdat de LHM er met liters tegelijk uit aan het lopen was. Om de garagevloer va de APK meneer enigszins te sparen zouden we vandaag de lekkage even oplossen.

Maar ja: toen kwam het koppakking verhaal, en dat schijnt toch wel een redelijke operatie te zijn. Ik ben ab-so-luut niet te beroerd om te leren, graag zelfs, maar als mijn persoonlijke CX kenner toch al aangeeft geen goed gevoel bij de auto te hebben, wie ben ik dan? Wink

Wat Leo opnoemt, daar wordt voor gevreesd: roest op de dragende delen (hoewel dat beschouwd vanuit de hoogste stand mee leek te vallen) en speling in de ophanging. We zijn ook nog een beetje aan het twijfelen; misschien dat we ‘m toch nog even omhoog gooien om dat te checken. Maar deze auto heeft wel 8 jaar buiten stil gestaan. Tja tja tja.

Het ergste is op dit moment toch wel de dreigende koppakking. Daarna komt de verrotte accubak en de LHM lekkage bij de octopus. Dan weten we nog niets over de roest van de onderkant + leidingen en de speling… Dat is eigenlijk de conclusie van vandaag. Ik heb in ieder geval vandaag zelf de bougies vervangen en nu loopt ze weer op vier cilinders. Mijn eerste kluservaring, haha Laughing

Oh ja en Leo, die uitlaat is lek ter hoogte van de voorstoelen, maar dat schijnt makkelijk op te lossen te zijn. Heb ik me laten vertellen Wink

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 22 mei 2011 11:48 PM
  [ # 60 ]

Koppakking valt mijn inziens nog wel zelf te doen,kan er ook goed bij…..,maar ben wel je zeker van een stukke koppakking?
Hoe ziet de motorolie eruit?

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook