Hallo,
Ik heb me net aangemeld op het forum en zal me daarbij eerst even voorstellen.
Mijn naam is Roelof Hemkes, ben 24 jaar en woon in Bolsward.
Ik ben sinds september 2010 de trotse eigenaar van een Citroen Saxo 1.4 VTS Furio uit het geboortejaar 2002. Deze brengt mij tot nu toe elke dag van huis naar werk en weer terug.
Maar even to the point, ik heb de saxo gekocht met de standaard 14 inch stalen velgen met wieldoppen. Deze zijn nou niet bepaald erg mooi meer en ik was op internet op zoek naar nieuw schoeisel voor mijn Saxo. Nou is de standaard maat 14” en ben ik eigenlijk op zoek naar 4 gaats 15” LM velgen voor een leuke prijs.
Mijn vraag is dan ook, wie heeft er ervaring met 15” LM velgen onder de Saxo 1.4 VTS en wat zijn de punten waar ik op moet letten. Kreeg namelijk via een “velgenconfigurator” dat er vermoedelijk aanpassingen gedaan moeten worden aan de carrosserie?
Als jullie de ervaringen willen delen, heel graag.
Groeten,
Dograver
Aanpassingen aan de carrosserie? Waarom? De Saxo is ook geleverd met 15” lichtmetaal (type Indianapolis, heb ik onder m’n ZX liggen). Past gewoon hoor… Zeker op een VTS-model! En nou wil ik nietstoken ofzo, maar die Indianapolis wielen, dat staat echt ge-wel-dig onder een Saxo…
Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-
15” LM velgen heb ik nog te koop liggen. Ik geloof dat je er wel lagere banden om moet leggen ivm de rolomtrek. Ik heb er nu 55 om liggen en met 45 zou je iig de originele bandenmaat van de Saxo met 15” krijgen hoorde ik.
Hoi, ik rij met 6,5 X 15 lichtmetaal, alleen opletten dat het rechts achter niet gaat aan lopen in de wielkast, heb er spacers tussen gelegd van een paar mm, nu perfect. (met 195-50/15 banden)
Totaal aantal Berichten: 446
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
tot en met 195-40-16 hoeven er geen aanpassingen gedaan te worden
tja wel maar 14” maar wel mooi voor de saxo..
basmania74 schreef:Hoi, ik rij met 6,5 X 15 lichtmetaal, alleen opletten dat het rechts achter niet gaat aan lopen in de wielkast, heb er spacers tussen gelegd van een paar mm, nu perfect. (met 195-50/15 banden)
Waarom alleen rechts?? Ben compleet leek wat auto’s betreft dus misschien een stomme vraag maar is dat een zwakkere plek?
Geen idee eigenlijk, maar het feit was dat ze dat bij de APK zagen dat de band daar aan liep in de wielkast, of dat die daar net wat verder naar buiten staat dan links…. ik heb toch echt 2 de dezelfde wielen.