2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Hilko’s ZX 1.9 D X: Klokje Rond!
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 03 juni 2011 05:54 PM
  [ # 16 ]
Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 03 juni 2011 11:16 PM
  [ # 17 ]
Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 04 juni 2011 01:12 AM
  [ # 18 ]

Goed bezig Cool

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 04 juni 2011 02:13 PM
  [ # 19 ]

Dank je Wink

Net nog mee aan het prutten geweest trouwens. Nu zit ook de ab op de cv, kom ik er gisterenavond achter dat alle verlichting aan de achterkant én de dashboardverlichting dienst weigerden. Nou is mijn auto een leaseprul van Würth geweest, en die hebben er een kastje ingebouwd dat “iets” doet als de verlichting aanstaat. Het kan een totaal-relais zijn, of stomweg de light-reminder, maar hoe -dan-ook, daar was één (!) draadje van losgesukkeld met als resultaat een Lucas-darkness.
En omdat het niet origineel is zoek je je het onganse…

Maar goed, het zit weer.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 25 juni 2011 11:47 PM
  [ # 20 ]

Vrijdag 1 juli het grote onderhoud maar eens afmaken: dan wordt de complete distributie vervangen. De keuze is op Hegru gevallen. Ik wilde het eigenlijk zelf doen, maar een openstaande motorkap, in combinatie met een geopende gereedschapskist, is in Den Haag reden voor een bekeuring. Aangezien ik die dag toch in Eendhoven moet zijn was Hegru wel een goede optie.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 27 juni 2011 05:02 PM
  [ # 21 ]

Tsssk.

Vroegah ( Laughing ) was het vervangen van het brandstof-filter van een diesel helemaal geen grappig werkje.
Ik ben er net achter gekomen dat het bij een niet zo oude diesel een fluitje van een cent is… Cool
Luchtfilter had men weer eens niet op voorraad hmz , maar die komt morgen nog. Ben benieuwd wat het verschil gaat zijn.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 01 juli 2011 10:08 PM
  [ # 22 ]

Was me het dagje wel, maar gelukkig is alles goedgekomen.
De ZX is voorzien van een nieuwe distributieriem, spanrol, looprol, waterpomp en een nieuw thermo-contact.
Leuk was om te horen van de monteur dat hij de wagen nog erg goed vond voor z’n leeftijd en kilometerstand, letterlijk: “die is goed bijgehouden zeg!” Toen ik hem wees op de vorige km-stand waarbij de distributie vervangen was grapte hij dat “je niet alles kunt hebben” Laughing

In ieder geval: nu rij ik weer met een gerust hart het hele land door Cool

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 22 augustus 2011 08:34 PM
  [ # 23 ]

Inmiddels zijn alle servo’s voor de cv aanwezig én zitten ze waar ze moeten zitten. Sterker nog: ze doen ook nog waar ze voor bedoeld zijn.
Gelukkig is er bij de ZX wél nagedacht over hoe je de auto in elkaar zet, en wel zodanig dat iets extra’s zoals CV inbouwen eigenlijk een fluitje van een cent is. Het was bijna een leuk karweitje. Wat vooral leuk is, is dat ik de onderdelen zoals servo’s, kiekert, deel van de draadboom en de afstandsbediening allemaal gekregen heb, waardoor ik alleen het enorme bedrag van € 6,00 heb moeten investeren in wat nieuwe draad. Zo blijft de ZX een absolute prijsknaller: totale kosten tot nu toe, inclusief “aanschaf”, apk, nieuwe distributie en grote beurt bedragen nog geen 400 euro. Ik hou van mijn ZX Wink

Profiel  
 
macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 856
Geregistreerd: 11-07-2004

Gepost: 23 augustus 2011 11:52 AM
  [ # 24 ]

Hi,hi, bij mij was de aanschaf €400,-. Verder heb ik alleen nog maar het luchtfilterelement, oliefilter en olie hoeven vervangen. KostenOngeveer; €50,-.
De rest was allemaal al door de vorige eigenaar gedaan.
Je begint me nu snel in te lopen qua kosten, Hilko!  tongue wink

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 04 september 2011 10:07 PM
  [ # 25 ]

Oh, ik geef de rest aan diesel uit Cool

Er is een klein feestje gevierd vanmiddag: mijn trouwe diesel is door de 4 ton heen!
Vol goede moed gaan we door voor het half miljoen.
Foto van de mijlpaal moet nog even wachten in verband met PC-kwesties, maar die komt er wel.

Profiel  
 
macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 856
Geregistreerd: 11-07-2004

Gepost: 05 september 2011 04:36 PM
  [ # 26 ]
Hilko16TZI schreef:

Oh, ik geef de rest aan diesel uit Cool

Er is een klein feestje gevierd vanmiddag: mijn trouwe diesel is door de 4 ton heen!
Vol goede moed gaan we door voor het half miljoen.
Foto van de mijlpaal moet nog even wachten in verband met PC-kwesties, maar die komt er wel.

Proficiat, het zijn werkelijk perfecte blokjes, die 1.9D’s!!!
een half miljoen moet dus geen probleem te zijn. Ik zit “pas” op de 347.000km.

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 12 september 2011 09:12 PM
  [ # 27 ]

Vandaag een diepte-investering gedaan:

 

 

Nieuwe gasveren voor de achterklep Mr. Green

Profiel  
 
charmille
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011

- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Gepost: 12 september 2011 09:30 PM
  [ # 28 ]

Volgens mij kun je nog wel een tijdje met de ZX vooruit, zeker als ik zie hoe je aan het klussen bent. De 19D is inderdaad behoorlijk sterk. Ik heb een BX Diesel Break gehad, die ik met 326.000 km op de teller aan een kennis verkocht. Zeven jaar en 140.000 km later zei de garage tegen hem dat het tijd werd om eens naar iets anders uit te zien. Vervolgens heeft hij die BX verkocht, en dat ding rijdt nu nog steeds! Nooit gereviseerd, eerste koppakking en nog originele injectoren en brandstofpomp.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 12 oktober 2011 10:52 PM
  [ # 29 ]
Profiel  
 
harryh
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 73
Geregistreerd: 10-04-2006

- Xantia xantia 1.9SD
- Xantia 2.0 HDI break
Gepost: 13 oktober 2011 11:50 PM
  [ # 30 ]

jaren in een zx diesel getuft en dat was nooit een straf.
De Xud9 is echt onvermoeibaar. De opvolger van mijn ZX werd een Xantia 1.9d en die is na 550.000 km afgelost door een HDI.
De HDI is echt niet vergelijkbaar en een feestje om te rijden maar die moet nog maar bewijzen dat ie net zo betrouwbaar is. Ik reken er maar niet op overgens.

De 1.9 is echt hufterproof. Dat blok heeft een speciaal plekje in mijn hart.

Die 5 ton ga je vast halen !

GR Harry

nu Xantia HDI break 10-2000 (117PK)orga 8705 KLH
voorheen Xantia 1.9D, ZX 1.9D, Visa 1.7RD, 205 1.8D, 306 1.9D break

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook