Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
En de olie ook maar even ververst…
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
... en de AB ook aan de praat gekregen
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Goed bezig
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Dank je
Net nog mee aan het prutten geweest trouwens. Nu zit ook de ab op de cv, kom ik er gisterenavond achter dat alle verlichting aan de achterkant én de dashboardverlichting dienst weigerden. Nou is mijn auto een leaseprul van Würth geweest, en die hebben er een kastje ingebouwd dat “iets” doet als de verlichting aanstaat. Het kan een totaal-relais zijn, of stomweg de light-reminder, maar hoe -dan-ook, daar was één (!) draadje van losgesukkeld met als resultaat een Lucas-darkness.
En omdat het niet origineel is zoek je je het onganse…
Maar goed, het zit weer.
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Vrijdag 1 juli het grote onderhoud maar eens afmaken: dan wordt de complete distributie vervangen. De keuze is op Hegru gevallen. Ik wilde het eigenlijk zelf doen, maar een openstaande motorkap, in combinatie met een geopende gereedschapskist, is in Den Haag reden voor een bekeuring. Aangezien ik die dag toch in Eendhoven moet zijn was Hegru wel een goede optie.
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Tsssk.
Vroegah ( ) was het vervangen van het brandstof-filter van een diesel helemaal geen grappig werkje.
Ik ben er net achter gekomen dat het bij een niet zo oude diesel een fluitje van een cent is…
Luchtfilter had men weer eens niet op voorraad , maar die komt morgen nog. Ben benieuwd wat het verschil gaat zijn.
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Was me het dagje wel, maar gelukkig is alles goedgekomen.
De ZX is voorzien van een nieuwe distributieriem, spanrol, looprol, waterpomp en een nieuw thermo-contact.
Leuk was om te horen van de monteur dat hij de wagen nog erg goed vond voor z’n leeftijd en kilometerstand, letterlijk: “die is goed bijgehouden zeg!” Toen ik hem wees op de vorige km-stand waarbij de distributie vervangen was grapte hij dat “je niet alles kunt hebben”
In ieder geval: nu rij ik weer met een gerust hart het hele land door
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Inmiddels zijn alle servo’s voor de cv aanwezig én zitten ze waar ze moeten zitten. Sterker nog: ze doen ook nog waar ze voor bedoeld zijn.
Gelukkig is er bij de ZX wél nagedacht over hoe je de auto in elkaar zet, en wel zodanig dat iets extra’s zoals CV inbouwen eigenlijk een fluitje van een cent is. Het was bijna een leuk karweitje. Wat vooral leuk is, is dat ik de onderdelen zoals servo’s, kiekert, deel van de draadboom en de afstandsbediening allemaal gekregen heb, waardoor ik alleen het enorme bedrag van € 6,00 heb moeten investeren in wat nieuwe draad. Zo blijft de ZX een absolute prijsknaller: totale kosten tot nu toe, inclusief “aanschaf”, apk, nieuwe distributie en grote beurt bedragen nog geen 400 euro. Ik hou van mijn ZX
Hi,hi, bij mij was de aanschaf €400,-. Verder heb ik alleen nog maar het luchtfilterelement, oliefilter en olie hoeven vervangen. KostenOngeveer; €50,-.
De rest was allemaal al door de vorige eigenaar gedaan.
Je begint me nu snel in te lopen qua kosten, Hilko!
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Oh, ik geef de rest aan diesel uit
Er is een klein feestje gevierd vanmiddag: mijn trouwe diesel is door de 4 ton heen!
Vol goede moed gaan we door voor het half miljoen.
Foto van de mijlpaal moet nog even wachten in verband met PC-kwesties, maar die komt er wel.
Hilko16TZI schreef:Oh, ik geef de rest aan diesel uit
Er is een klein feestje gevierd vanmiddag: mijn trouwe diesel is door de 4 ton heen!
Vol goede moed gaan we door voor het half miljoen.
Foto van de mijlpaal moet nog even wachten in verband met PC-kwesties, maar die komt er wel.
Proficiat, het zijn werkelijk perfecte blokjes, die 1.9D’s!!!
een half miljoen moet dus geen probleem te zijn. Ik zit “pas” op de 347.000km.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Vandaag een diepte-investering gedaan:
Nieuwe gasveren voor de achterklep
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Volgens mij kun je nog wel een tijdje met de ZX vooruit, zeker als ik zie hoe je aan het klussen bent. De 19D is inderdaad behoorlijk sterk. Ik heb een BX Diesel Break gehad, die ik met 326.000 km op de teller aan een kennis verkocht. Zeven jaar en 140.000 km later zei de garage tegen hem dat het tijd werd om eens naar iets anders uit te zien. Vervolgens heeft hij die BX verkocht, en dat ding rijdt nu nog steeds! Nooit gereviseerd, eerste koppakking en nog originele injectoren en brandstofpomp.
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Belofte maakt schuld:
Totaal aantal Berichten: 73
Geregistreerd: 10-04-2006
- Xantia xantia 1.9SD
- Xantia 2.0 HDI break
jaren in een zx diesel getuft en dat was nooit een straf.
De Xud9 is echt onvermoeibaar. De opvolger van mijn ZX werd een Xantia 1.9d en die is na 550.000 km afgelost door een HDI.
De HDI is echt niet vergelijkbaar en een feestje om te rijden maar die moet nog maar bewijzen dat ie net zo betrouwbaar is. Ik reken er maar niet op overgens.
De 1.9 is echt hufterproof. Dat blok heeft een speciaal plekje in mijn hart.
Die 5 ton ga je vast halen !
GR Harry
nu Xantia HDI break 10-2000 (117PK)orga 8705 KLH
voorheen Xantia 1.9D, ZX 1.9D, Visa 1.7RD, 205 1.8D, 306 1.9D break