Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Drie XM’s geleden had ik te kampen met een lekke Diravi, dus auto weggedaan. Recentelijk vernam ik dat Van der Laan een list heeft om het te verhelpen. Vermoedelijk een extra afdichtingsring plaatsen, dat kan met de Diravi op zijn plek.
Ik had er nog een liggen, die niet lekt, die ben ik eens gaan bekijken:
Als je die slijtplekken ziet kan je je nauwelijks voorstellen dat deze nog dicht is. Het is de rechterzijde van de auto.
Die pijpen, de dikke en de dunne, zijn van verchroomd en geslepen staal. Die zijn restaureerbaar. Beter zou nog zijn om ze na te maken in RVS, dan ben je voor de eeuwigheid van het probleem af.
Ik ga eens uitzoeken wat verchromen en slijpen kost of RVS en slijpen. Zodra ik mijn motor er uit heb voor mijn nieuwe automaat stop ik de gerestaureerde Diravi misschien wel in mijn Break Service. Dan kan je er goed bij.
Weet iemand of die afdichtingsringen nog ergens te koop zijn? Via service.citroen.com niet te vinden.
Ander pomp, regelaar en wat leidingwerk heb ik nog liggen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
GOkje; bij de betere industriele hydro-boer die ook slangen maakt voor de graafwerk machines e.d.? Vaak zit er altijd wel 1 op een de grotere bedrijfsterreinen
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Keeringen/afdichtingen: Van der Laan te Abbenes.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste