Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Weer even een vervolg:twee nieuwe stuurhuis hoezen er op gezet,gaat eigelijk best makkelijk en dat komt natuurlijk omdat er op de deze BX geen stuurbekrachtiging zit.Dus met deze hoezen kan ik er weer even tegen.Toen de remschijf er afgehaald en met de slijptol ( met lamellenschijf) de schijf weer schoongemaakt zal bij de volgende APK wel weer moeten gebeuren, ben dus nu gewaarschuwd. Dus weer een vol jaar APK. Komende tijd de BX weer eens onderhanden nemen dus poetsen zowel binnen als buiten.
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Vandaag met wat kleine dingen onder de motorkap van de bx bezig,toen m’n oog viel op iets wat achter aan de carburateur vast zit.Is cylindervormig zwart waaraan een leiding vast zit alleen lijkt deze manier van bevestigen niet origineel zal er effe een foto bij plaatsen misschien wordt het dan nog duidelijker.Weet niet wat de functie hiervan is en hoe het werkelijk bevestigd moet zijn.
Gr Cor
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Vandaag met wat kleine dingen onder de motorkap van de bx bezig,toen m’n oog viel op iets wat achter aan de carburateur vast zit.Is cylindervormig zwart waaraan een leiding vast zit alleen lijkt deze manier van bevestigen niet origineel zal er effe een foto bij plaatsen misschien wordt het dan nog duidelijker.Weet niet wat de functie hiervan is en hoe het werkelijk bevestigd moet zijn.
Gr Cor
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Vandaag met wat kleine dingen onder de motorkap van de bx bezig,toen m’n oog viel op iets wat achter aan de carburateur vast zit.Is cylindervormig zwart waaraan een leiding vast zit alleen lijkt deze manier van bevestigen niet origineel zal er effe een foto bij plaatsen misschien wordt het dan nog duidelijker.Weet niet wat de functie hiervan is en hoe het werkelijk bevestigd moet zijn.
Gr Cor
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Een vraagje betreffende de hoedenplank, de BX is uitgerust met beige interieur de hoedenplank in de BX is grijs en er zitten twee boxen ingebouwd. De originele hoedenplank wil ik zo houden en geen gaten voor de boxen. Volgens mij heb ik op het forum wel eens gelezen dat je de hoedenplank ook kan verven , kan het nergens terug vinden. Heeft iemand misschien tips om dit te doen.
Groet Cor
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Sinds kort lijkt er een probleempje met de automatische bak te zijn, n.m.l. bij het doorschakelen van de 3e naar de 4e versnelling wordt er niet direkt doorgeschakeld en lijkt het of de boel even blijft hangen ongeveer een seconde of zo iets dus maakt de moter eventjes te veel toeren omdat je het gas niet loslaat. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en weet iemand wat er aan de hand kan zijn.
groetjes Cor
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Eerst maar eens olie verversen, of is dat net gebeurd? Komt mij niet bekend voor, deze klacht.
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Dan zal ik dat eerst maar eens proberen kijken of dat helpt
groet Cor
Totaal aantal Berichten: 771
Geregistreerd: 26-01-2005
- BX 1600 tzi automaat
Het verversen van de automatenbakolie helpt echt je zal het verschil meteen merken, ik rij al 8 jaar met een bx automaat en laat het om de paar jaar vervangen
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Als dat de oplossing is simpel toch
Groet Cor
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009
- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
DS rijder schreef:Sinds kort lijkt er een probleempje met de automatische bak te zijn, n.m.l. bij het doorschakelen van de 3e naar de 4e versnelling wordt er niet direkt doorgeschakeld en lijkt het of de boel even blijft hangen ongeveer een seconde of zo iets dus maakt de moter eventjes te veel toeren omdat je het gas niet loslaat. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en weet iemand wat er aan de hand kan zijn.
groetjes Cor
Hoi Cor,
Dat doet de mijne ook wanneer ik heel langzaam tegen de schakelsnelheid van 3 naar 4 aanrijdt.
Noem het altijd een “hupje”.
Doet ie al 25 dkm, dus niets om je zorgen over te maken.
Beetje meer gas geven lost het probleem op.
De bakolie vervangen kan natuurlijk nooit kwaad.
EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Zal eens proberen of er verschil is met langzaam wat sneller of snel op trekken.Tot voor kort schakelde de BX prima zeker als ie op temperatuur was.
Groet Cor
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Nu een vraag over het luchtfilter,aan de achterkant van het filter zit een aanvoerleiding van koude lucht,aan de onderkant daarvan zit de aanvoer leiding van het uilaat spruitstuk.In dit soort van huis zit een buisje met een soort koperen manchet en een klep.Voor m’n gevoel moet de klep open staan bij een koude motor en zodat de warmer wordende lucht via het filter naar de carburateur gaat en bij warme motor net andersom.Bij m’n BX lijkt het net anders te zijn.Heeft iemand daar een antwoord op.Trouwens het probleempje met de automaat is opgelost door meer met de BX te rijden.Schakeld weer stukken beter.
Groetjes Cor
Hoe wordt die klep bediend? Thermostaatelement?
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Is dat niet een zomer- en winterstand? Mijn 1.4 had dat namelijk ook, een handbediende klep.