lekke schokbreker vervangen en ik vroeg mij af waar is de unit links naast de demper voor? Lijkt een kabel aan te zitten die een hedel over kan halen met een veer er in maar lijkt ook erg los te zitten, hoe stel je dat af?
afgebroken boutje remschijf grrrrrr
zoon van 14 maanden helpt mee waardoor alles een stuk sneller ging….not
bougies zagen er allemaal zo uit, beetje bruin dus niets om over te klagen geloof ik, toch? nieuwe ter vergelijking
benzine filter vervangen blijkt moeilijker dan gedacht, plastic clipjes(wit) zijn stuk en ik krijg de slang er niet af, zit te denken ze maar door te knippen en met schroef klemmetjes vast te maken, lijkt ruimte genoeg voor te zijn.
koelvloeistof zag er eerst zo uit
en even later zo, had halverwegen bakken geruilt ivm 6.5 liter wat er uit zou komen.
Verder doet alles het, alle lichten alle knoppen en alle functies enkel de bediening voor de ruit aan de bijrijders kant naar beneden niet naar boven wel, zal wel corrosie zijn hoop ik. Snel een keer maken.
Zal blij zijn als alles gedaan is.
mvg
pUch
1.4 break’97, vstrom 650’11
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
foto 1. is een remdruk-verdeler, hij verdeeld de remdruk op de cilinders nagelang het duiken van de auto, tijdens het remmen. het belangrijkste is dat de hevel gangbaar blijft, en niet is vastgeroest,of door vuil vast zit.
kijk dat ziet er al wat beter uit.
mvg
pUch
1.4 break’97, vstrom 650’11
beremans schreef:foto 1. is een remdruk-verdeler, hij verdeeld de remdruk op de cilinders nagelang het duiken van de auto, tijdens het remmen. het belangrijkste is dat de hevel gangbaar blijft, en niet is vastgeroest,of door vuil vast zit.
Het is idd de remdruk verdeler maar hij werkt niet specifiek op duiken.
naarmate je meer lading in je bak hebt zitten past dat ding de rem druk op de achterwielen aan.
Zx eigenaars die hun zx vrlagen vergeten vaak dit ding bij te stellen. Gevolg is dan omdat de wagen lager ligt en dat ding niet opnieuw is afgesteld er te hard op de achter remmen word gedrukt.
Bij droog weer valt dat nog wel mee, maar als je dan met een verlaagde zx en niet aangepaste remdruk verdeler bij nat weer stevig op de rem trapt ...
Yep, inderdaad, ik had de mijne verlaagt en dat ding niet aangepast
Het lijkt nu alsof dat ding nooit in werking kan treden zoveel speling zit erop, hoe stel ik hem correct af?
pUch
1.4 break’97, vstrom 650’11