Hallo allemaal, heb samen met een vriend koppeling, drukgroep, druklager, vork en geleidebus vervangen. Wij zijn in principe helemaal klaar alleen komen niet meer helemaal uit de bedrading.
We hebben met zijn 2-en gedemonteerd en zijn even het spoor bijster. De volgende dingen zijn mij niet helemaal duidelijk: (Alles gezien van voor de auto staande, kijkend in de motorruimte)
Aan de rechterzijde zit aan de binnenkant van de chassisbalk een massakabel. Hier zit ook een bvestigingsplaatje (met gaatje)aan waarmee de draad onderweg ergens aan vastgezet dient te worden. (waarschijnlijk tegen het trillen / rammelen) Waar moet deze onderweg aan vast en waar moet het massaoog aan vast?
Vanaf `de pedalen´ komt een zwarte dikke draad naar voren gelopen. Dit is hoogstwaarschijnlijk de + kabel van de accu. Volgens mij moet deze aan de rechterkant van de `brug´ bovenop de zwarte `toren`.
Dan heb ik twee dubbele draden waarvan ik zeker weet dat ze links op de toren bij elkaar gaan. Dat is 1 draad welke vanaf de toren doorloopt naar links naar het motorblok.
Dan is er ook nog een draad welke van de zekeringkast (met de 2 maal 40 ampere zekeringen) komt. Deze zat samen met de draad van hierboven op de linkerkant van de brug.
Verder heb ik ook nog een draadboom welke richting de versnellingsbak loopt welke naar de diverse zenders gaan daar. Daar zit ook een geel-groene massadraad aan welke ergens in de buurt van deze zenders vast moet. Heb deze bovenop de bak vastgezet daar dat eigenlijk de enige mogelijkheid in de buurt is. (of hij zou op de zijkant van de motor moeten???
Ben benieuwd of iemand mij kan helpen.
Vr. gr. Ivar
Xsara picasso 2.0 HDI - 90 pk / Hand 5.