1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Afstellen koppeling of schakeling?
serge-ID
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 18-12-2007

Gepost: 04 mei 2011 01:19 AM

In deze volgende fase een vraag in het kader “schakelen”

Ik heb mijn auto nu mooi lopen en de lucht is uit het systeem. Tijd om naar buiten te gaan…
Nu moet hij eerst nog even lekker schakelen en daar ontbreekt het aan. Mijn bakkie ratelt als ik hem in 1 wil zetten. Als ik doordruk slaat hij af omdat hij in de versnelling komt, dit als ik de koppeling intrap..
Na veel stellen aan de koppelingskabel lijkt het probleem niet hier te zit omdat ik geen verschil merk. OF is het stellen zo miniem en gevoelig dat het daar wel te zoeken is maar dat ik op de millimeter moet gaan stellen?

Wat ik ook heb gehad is dat mijn koppeling leek te “plakken” Hierdoor bleef de vork naar voor gericht staan en moest ik hem een tikje geven voordat hij naar achter ging. Ik weet niet of dit iemand een aanleiding geeft tot een idee.

Ik moet zeggen dat ik er twee maanden eerder al mee gereden heb (5 KM) en dat het schakelen het toen ook net niet was..

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10463
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 mei 2011 01:32 AM
  [ # 1 ]

Als de 1 ratelt bij het inschakelen is het 100& zeker een koppelingsprobleem.
Heb je de koppeling volgens WPHB afgesteld?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25672
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 mei 2011 10:05 AM
  [ # 2 ]

Je plaat kan ook nog plakken. Als ze lang heeft stilgestaan…. Kan je de 2 of 3 wel inschakelen als je stilstaat?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
serge-ID
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 18-12-2007

Gepost: 04 mei 2011 10:15 AM
  [ # 3 ]

Ik heb niet echt geprobeerd om in 2 of 3 te schakelen. Wat zou het zeggen als hij wel in 2 of 3 te zetten is zonder ratelen? Ik zal het over een paar uur snel proberen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25672
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 mei 2011 10:56 AM
  [ # 4 ]

Dat de plaat vrij is maar niet vrij genoeg. Als de koppelingsplaat vastgeplakt zit en je krijgt em in zn 2 zal de motor afslaan. NIET Forceren!
Ja kan met motor uit de 1 inschakelen en dan gaan starten. je auto rijdt dan weg als ie aanslaat. dan het koppelingpedaal intrappen vaak komt ie dan los.
De basis afstelling moet wel goed zijn.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4943
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 04 mei 2011 11:40 AM
  [ # 5 ]

Als het de oude drukgroep is met de drie vingers, heb je kans dat een van die vingers gescheurd is en dan komt ie niet meer goed vrij.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25672
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 mei 2011 12:15 PM
  [ # 6 ]

yep. Bouw de boel maar weer uit!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
serge-ID
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 18-12-2007

Gepost: 04 mei 2011 02:32 PM
  [ # 7 ]

Even gestart en geprobeerd, Ik krijg hem met geen mogelijkheid in 2 of 3 of 4.
Bij 1 ratelt hij en soms valt hij er per ongeluk in, dan slaat de auto af.
Achteruit ratelt ook dus ook die pakt hij bijna.
Ik heb in mijn digitale handboek wel iets gelezen over het afstellen (in het engels) alleen klopt het document met de afbeeldingen er niet bij dus daar kan ik geen logicavan maken.
Hebben jullie misschien de afstel gevgevens en omschrijving hiervan?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25672
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 mei 2011 02:40 PM
  [ # 8 ]

de hevel die in de bak gaat heeft een stelbout ‘14’. die draai je in tot de hevel nog net speling heeft. Dan trap je de koppeling in en los en check je de speling. klaar. Het pedaal mag een cm vrije slag hebben, anders de kabel stellen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
serge-ID
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 18-12-2007

Gepost: 04 mei 2011 03:15 PM
  [ # 9 ]

Bedoel je de vork achter de ventilator onder de waterpomp? Deze heeft een draadpen met daarop 3 moeren. De vork staat spanningsvrij als hij naar het dash board wijst. Als ik hem in die stand stel heb ik totaal geen weerstand op de koppeling en de koppelingskabel staat halverwegen afgesteld.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4943
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 04 mei 2011 03:19 PM
  [ # 10 ]

Als de afstelling te ruim staat voel je dat aan het pedaal, bovendien wordt naarmate de plaat slijt de vrije slag steeds kleiner.

Ik gok op een gebroken vinger:

Ik heb vorig jaar voor iemand van dit forum de plaat met drukgroep vervangen en van die drukgroep waren twee vingers gescheurd.

Profiel  
 
serge-ID
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 18-12-2007

Gepost: 04 mei 2011 03:23 PM
  [ # 11 ]

Kan ik nog iets proberen of checken voordat ik alles weer uit de auto takel? Stel voor dat dat voor niks zou zij ... Ik heb toch de koppelingsplaat en de drukgroep vervangen vorig jaar.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4943
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 04 mei 2011 03:26 PM
  [ # 12 ]

Je moet er eerst achter zien te komen of de groep een diafragmaveer heeft of wokkels met vingers. Is het een diafragma dan kun je dat probleem wegstrepen want die gaan zelden of niet kapot.

Je zult ook weinig weerstand voelen als je het pedaal intrapt, bij een goede groep gaat het pedaal toch niet echt licht. Kijk eerst of de vrije slag goed is en of de koppeling goed wordt ingedrukt.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25672
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 mei 2011 03:38 PM
  [ # 13 ]
serge-ID schreef:

Bedoel je de vork achter de ventilator onder de waterpomp? Deze heeft een draadpen met daarop 3 moeren. De vork staat spanningsvrij als hij naar het dash board wijst. Als ik hem in die stand stel heb ik totaal geen weerstand op de koppeling en de koppelingskabel staat halverwegen afgesteld.

maak ff een foto!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43352
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 mei 2011 03:48 PM
  [ # 14 ]

Van welk bouwjaar is die auto eigenlijk?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
serge-ID
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 18-12-2007

Gepost: 04 mei 2011 04:46 PM
  [ # 15 ]

3-1964

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook