Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Nog even over het ‘distributieriem-vervang-verhaal’, waarom zet je merktekens op de nieuwe riem? Moet deze riem ook op een bepaalde stand gemonteerd worden? *lekenvraag*
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
De performance van automaat of handbak, daar is hier in de achtergrond vandaag ook het nodige over nagedacht en gesproken. Het zou kunnen maar ik denk met de rij ervaring dat aan het blok in de automaat toch iets niet helemaal 100% is. Verder zietbhet blok van de sloper/donor er zo mooi uit dat je bijna zou denken dat dat niet de 307.000 km meegedaan heeft.
Begin er steeds meer de dju in te hebben dat ik dat blok niet in mn automaat heb aangetroffen.
Jammer dat de auto geschorst is. Ik zou graag de test van de dragrace even doen
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Debmerktekens worden “doorgelakt” op de tandwielen waar de riem overheen loopt. Zo weet je zeker dat er daar geen verspringing plaats vindt.
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Lak is beun, er zitten niet voor niets borgpennen in die poulies en vliegwiel
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
En als je een Gates-riem gebruikt, staan deze strepen er al op.
En ook op de tandwielen staan al tekens.
Kan dus gewoon niet fout.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Komend weekend maar eens de rechter (boven en onder) motorsteunen vervangen.
De auto trilt boven de 125. Een trilling die niets met balanceren te maken heeft maar wel irritant begint te worden.
De onderste steun is behoorlijk gaar van langdurige LHM lekkage uit de pomp.
Vervangen daarvan is waarschijnlijk ook de vervelendste klus. ik ga het proberen zonder dat de as er uit gaat.
Iemand nog tips?
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Rechstonder al eens vervangen, kan zonder verdere demontage.
Wel moeite gehad de buitenbus uit het gat te krijgen, kon ‘m er niet uit tikken.
Met een los metaalzaagblad doorgezaagd, zodat de spanning eraf kwam.
Kwam er toen simpel uit.
Goed schoongemaakt, de nieuwe tikte ik er zo in.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 05-04-2009
- C5 Tourer V6 HDI Exclusive
Vraagje….. Is het trillen opgelost? Ik heb met mijn V6 dezelfde klacht en heb het nog niet opgelost.
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Ik hoop dat ik na morgen kan zeggen dat het trillen is opgelost.
We zullen zien!
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 05-04-2009
- C5 Tourer V6 HDI Exclusive
Ben erg benieuwd! succes!
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Zo, die steunen zitten er in. Was niet echt een langdurige klus maar niet de leukste.
We hebben nog hechtlassen op de schaal gemaakt om de boel los te krijgen. Uiteindelijk met de frees de boel eruit gehaald. De nieuwe erin was helaas ook geen pretje. Ben ook niet helemaal trots op het resultaat maar het zit weer vast en ver weg onder de auto.
Het voelt allemaal wel beter met optrekken en rijden. Helaas is de trilling boven de 125 er niet helemaal uit. Weet niet zeker of het verbeterd is. Misschien ietsje.
Verder zoeken dus naar de oorzaak hiervan.
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
das frusterend… ben je druk bezig geweest is het probleem niet weg.
In hoeverre wee je zeker dat het niet in je wielen of banden zit? Heb je al eens even met iemand wielen geswapt ?
Ik had het gedonder ook, echt stevig… Bleek de motorsteun bij de waterpomp ( V6) echt finaal doormidden te zijn. vervangen en nog steeds trilling maar al veel minder. Bandne exact laten balanceren en trilling is weg. Zo heel af en toe steekt het de kop nog op maar ik weet wat daar de oorzaak van is. Dus.. wielen/bandne toch even goed laten doen ?
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Trillingen die aan snelheid kunnen worden gekoppeld worden in de regel niet door motorsteunen veroorzaakt maar eerder door velgen, banden, wielnaven en aandrijfassen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Natuurlijk doe je eerst datgene waar je het meest van verwacht dat het iets gaat helpen. Bovendien was het in ieder geval nodig de steunen te vervangen. Ze waren echt gaar.
Ik heb vanmiddag later nog eens goed op de snelweg gereden en er is toch zeker iets verbeterd. Je wordt natuurlijk extra kritisch en gaat zitten voelen op ieder trillinkje.
Volgende actie wordt dus inderdaad maar eens goed balanceren van alle wielen.
Ik heb van mijn sloper ook nog 4 velgen liggen. Dus uitwisselen kan ook nog.
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
waterman schreef:Trillingen die aan snelheid kunnen worden gekoppeld worden in de regel niet door motorsteunen veroorzaakt maar eerder door velgen, banden, wielnaven en aandrijfassen.
Inderdaad helemaal waar.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS