ja, daar moet nog een strip aan de uitlaat gelast worden,
die heb ik nog niet, en als hij er is, zal ik die er ter plekke aan lassen.
http://www.youtube.com/watch?v=kKOSY3tbDr4
is het niet VET!!!
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Het is geweldig. Proficiat.
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Je moet een beetje langzamer schakelen Rick, dan kraakt het meteen een heel stuk minder. Even op gevoel, dan voel je precies waar die in de versnelling valt.
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Van harte! Goed werk!!!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 11788
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Mooi man! Maar: de dame heeft immers niet anders geleerd
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
graddus schreef:Je moet een beetje langzamer schakelen Rick, dan kraakt het meteen een heel stuk minder. Even op gevoel, dan voel je precies waar die in de versnelling valt.
hij schoot me van de 1 al tegen de achteruit, maar je hebt zeker gelijk, was waarschijnlijk wat te enthousiast, het is heel wat anders dan de DS,
maar minstens zo leuk!!! zo niet leuker.
hij is nog lang niet optimaal, zoals je wel kunt zien is de koppeling nog lang niet in orde, hij bokt nog aardig, maar met een beetje mazzel zal dat er nog uit slijten, zo niet, dan word deze vervangen.
ook heb ik de fusee rubbers nog niet vervangen. wel de remdelen.
waarschijnlijk lekt de bak ook, en zo zal er nog wel meer aan het licht komen,
maar ik ben tevreden met de uitlaat, enkel het rammelen van de tussen schotjes moet ik nog even verhelpen, maar dat is vrij snel te doen, daarvoor hoeft hij er niet onder vandaan.
wat ik me een paar dagen realiseerde.
je leest wel eens hoe er gereageerd werd op de onthulling van de eerste DS,
en dan snap je wel dat men het een mooie auto vond. maar je kan je eigenlijk niet voorstellen dat het zoiets overweldigends was.
Totdat je de Traction naast de DS parkeert.
dan begrijp je hoe ENORM de sprong voorwaarts was en is.
voor mij Citroen bouwde geen auto’s maar Emoties
even of topic:
ooit heb ik een Cx in Duitsland gekocht een trd t2 met 50.000 kmt op de teller, deze auto heb ik 4 jaar gereden toen verkocht omdat men zij dat een bus handig was, de CX is verkocht en een bus was er nog niet.
toen ik op de oprit naar de CX keek die de dag erna weg zou gaan, heb ik staan janken, zo’n spijt had ik ervan. ik heb de nieuwe eigenaar gebeld en gezegd hij kon €500,- krijgen als ik de CX mocht houden.
gelukkig snapte hij mijn dilemma en hield zich niet aan de overeenkomst.
dat heb je alleen met een Citroen
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
sloopkogel schreef:http://www.youtube.com/watch?v=kKOSY3tbDr4
is het niet VET!!!
Daar doe je het voor!
Veel plezier!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
heel mooi en krijg toch meer en meer respect voor de trax
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
vanavond de achter wielen opnieuw ingevet, en de WRC beide vervangen, probeer ik de boel te ontluchten, lukt dat niet, wat ik ook probeer ik krijg geen olie bij de achterwielen, toen de hoofdrempomp maar eens los gedraait om te zien of die het wel deed.
niet dus, het is een splinter nieuwe, maar wel een defecte,
om de een of andere reden komt de plunjer niet terug, hij zuigt vacuüm,
uit elkaar gehaald, niks aan te ontdekken, ziet er keurig uit.
wel was het voorste gaatje niet doorgeboord, dus hebben we die maar zelf doorgeboord, geen verschil hij doet het niet.
als ik ergens niet tegen kan is het wel nieuw spul wat niet werkt.
Totaal aantal Berichten: 11788
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik heb geen klap verstand van traxen maar ik vraag het toch maar voor de zekerheid: er zit geen veiligheidsklep achter? Dat geintje heb ik namelijk met mijn Fordje wel gehad. Was een hoop frustratie om niks toen…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 508
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Nee, er zit geen veiligheidsklep in het remsysteem.
Prachtig ritje. De 1e versnelling is niet gesynchroniseerd dus dat betekent stilstaan en dan pas van 2 naar 1. Bij het inschakelen van de 1e helpt het om eerst even de hendel tegen de 2e aan te drukken. Het schakelen kost gewoon even tijd. Voordeel van drie versnellingen is dat je niet veel hoeft te schakelen…...
Gefeliciteerd! Leuk he met een trax rijden?!
Ik heb de eerste week geteld tussen het schakelen (eenentwintig,tweeentwintig…)
ja, erg leuk, geen spijt van gehad.
vandaag gebeld met CTA over de rempomp, morgen komt een andere.
omdat ik nu dus even niet verder kon, maar besloten om de bak eruit te schroeven.
de koppeling is toch dermate vervelend, dat er een nieuwe druk groep met plaat en dergelijke in komt.
als het meezit krijg ik die dit weekend nog binnen, en anders volgende week.
Totaal aantal Berichten: 508
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Ik raad je aan om er een diafragma koppeling in te zetten, rijdt veel soepeler.