Voorstellen + Voorbumper
Saarrke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4

Gepost: 05 mei 2011 03:19 PM

Hey!

Eerst en vooral wil ik me even voorstellen omdat ik nieuw ben op dit forum. Ik ben Sarah, 22 jaar uit Leopoldsburg, België. Ik ben in het bezit sinds januari van een saxo 1.1i SX van het bouwjaar 2000.

Ik heb echter een paar mankementjes aan mijn Saxo. Zo start bij iets kouder weer moeilijk. Deze morgen moest ik weer 2 keer proberen. Niet meteen het grootste probleem want daarna startte hij normaal. Ik denk dat dit aan de starter ligt, dat deze een beetje versleten is.

En dan denk ik dat mijn remmen versleten zijn of is het normaal dat ik nogal “hard” moet duwen op de pedaal eer hij fatsoenlijk begint te remmen? Is dit normaal bij de saxo dat je de pedaal fel moet induwen eer hij remt? Ik moest daarstraks nogal hard remmen, en ik remde zo hard, dat ik een mooi remspoor heb achter gelaten en dat mijn bandjes piepten Wink

Voor de rest is er niets mis met deze auto. Een volgend projectje word een nieuwe bumper bestellen omdat de huidige een schuur heeft, daar de vorige eigenaar mistlampen in de bumper had geplaatst en er terug uitgehaald. Dus ik rij rond met gaten in mijn bumper Wink. Ik denk dat ik van plan ben deze te spuiten met spuitbussen. Hopelijk gaat het zeer goed lukken omdat het laten spuiten nogal een duur grapje is.
Heeft iemand hier ervaring mee?

En dan zou ik ook nog graag op 1 velg mijn stoeprandschade verwijderen. Ik dacht dit te doen met Filler van Motip. Dus dit zou in een spuitbus zitten als ik me goed geïnformeerd heb. Ook hier, heeft iemand hier ervaring mee?

Hierbij ook een paar foto’s van de Saxo toen ik hem net gekocht had.

Groetjes,

Afbeelding Bijlagen
180056_1814605812733_1467707604_1993544_4486197_n.jpg167544_1814598932561_1467707604_1993540_7850261_n.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  

K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1194

Gepost: 05 mei 2011 06:17 PM
  [ # 1 ]

Hallo landgenoot,

starten:  ik denk dat je batterij zich in de conditie in het oog te houden bevindt.

remmen:  hangt van de conditie af van remblokken en remschijven en ook van de remvloeistof (die alle 2 jaar vervangen dient te worden). Een (gratis) diagnose laten stellen door de remmenboer/ garage adviseer ik hier voor.  Anders moet je 1 voorwiel loshalen en de dikte van de remblokjes ENKEL de voering meten 2 a 3 mm is minimum. Remschijf minimum 7 a8 mm . (kosten ca 130 eur materiaal incl remvloeistof en een uurtje werk.

bumper: je kan aan een locale carrosserie vragen dat hij een seintje geeft als hij jouw kleur gaat spuiten schilt veel… of een spuitbus op maat laten maken en een stofvrije ruimte maken en houden bumper ontvetten, bumper stabiel leggen en in een paar vloeiende bewegingen over de bumper gaan maar blijf niet te lang hangen op 1 plaats.

velgen eerst mooi opschuren en dan ontvetten dan een filler gebruiken dan netjes laten drogen ontvetten grijze primer op velgen spuiten en dan een velgenlak naar keuze. en dan al dan niet een blanke lak aanbrengen.

Profiel  

Saarrke
< 100 berichten
Rank

Gepost: 05 mei 2011 09:34 PM
  [ # 2 ]

Heel fel bedankt voor het antwoord. Morgen ga ik even langs de garagist om te kijken wat hij zegt van de remmen en het starten. Dit zal toch beter moeten! Vanaf het moment dat ik hard moet remmen, moet ik de pedaal enorm ver induwen, niet meteen echt veilig. Wanneer ik hier een “diagnose” van heb zal ik dit zeker laten weten.

Wat het spuiten betreft, moet het mogelijk zijn in mijn ogen om dit de spuiten. Het is tenslotte geen hele auto die gespoten moet worden. Maar ik zal zeker eens op zoek gaan naar iemand die bezig is met carrosserie.

Ik wil er niet meteen een tuning-auto van maken, maar zo standaard mogelijk houden, mits een beetje vernieuwing. This tenslotte mijn eerste auto’tje.

Profiel  

Saarrke
< 100 berichten
Rank

Gepost: 19 mei 2011 03:53 PM
  [ # 3 ]

Heeft er iemand een stappenplan hoe je de voorbumper vervangt? Ik ga waarschijnlijk een nieuwe kopen omdat mijne stuk is.

Bedankt!

Profiel  

K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1194

Gepost: 19 mei 2011 05:30 PM
  [ # 4 ]
Profiel  

Saarrke
< 100 berichten
Rank