gebroken rubberen slang.
BX 1.4 TE
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 86
Geregistreerd: 04-02-2011

Gepost: 06 mei 2011 03:54 PM

hallo,

daarnet heb ik een nieuw luchtfilter in mijn BX gedaan, en daarbij is, lekker handig, een oud rubberen slangetje afgebroken en heel diep in gescheurd. Zo diep, dat het niet meer af te snijden is en dan weer te monteren. Het loopt tot onder de carburateur, dus ik ben een beetje bang dat ik de carburateur er helemaal uit moet halen om een nieuw slangetje te monteren. Op de afbeelding is met een pijl aangeduid waar het slangetje vastzit aan de zwarte kap waarvan ik niet de juiste naam weet Smile

Concreet de vraag: Moet de carburateur eruit om dat slangetje te vervangen? En wat is het trouwens voor slangetje?

Afbeelding Bijlagen
motorbx.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25578
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 mei 2011 04:10 PM
  [ # 1 ]

lijkt op vacuum. Volg em even waar hij precies heel loopt.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 11 mei 2011 11:07 PM
  [ # 2 ]

Is idd een vacuum-slangetje, is niet heel erg lang, ik geloof niet dat het injectiehuis (of electrische carburateur Smile ) eruit hoeft.

En net als de meeste slangetjes is het er zo een die na 20 jaar wat afbrokkelt.

Mijne was ook niet helemaal fris meer, maar nooit echt iets van gemerkt dus je mag ‘t tijdelijk oplossen met dikke tape Smile

‘k Heb op de sloop een stuk of 4 van die slangetjes vergeleken en de mooiste meegenomen, kijk bij 1.1 of 1.4 auto’s van rond 1990 van PSA, maar misschien heeft de dealer hem ook nog wel… (of de slangenspecialist, Wildkamp ofzo, en hij moet tegen benzinedamp kunnen, ouwe slang mee, snijden ze zo wat voor je af).

2CV 1985

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 11 mei 2011 11:22 PM
  [ # 3 ]

Gewoon de juiste diameter benzineslang is de makkelijkste oplossing .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
BX 1.4 TE
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 86
Geregistreerd: 04-02-2011

Gepost: 17 mei 2011 03:51 PM
  [ # 4 ]

Het was inderdaad de vacuümslang, ik heb de BX naar de garage gebracht, ik kwam er zelf niet bij.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook