Hallo allemaal,
ik was wat aan het prullen aan de zx (voor de fun) en toen kwam ik dit tegen, al langer gezien maaar nooit verder op ingegaan.
(als je voor de wagen staat) Onder de motorkap rechts boven zit een doosje met een contact op waarin een sleutel kan gestoken worden, vraag me niet welke want ik heb hem niet, hangt samen aan de computer en een contact als de motorkap dicht is.
Misschien een bijgezet alarm (staat nu op stand off)
En dan een fiche onderaan de bestuurderskant, onder het stuurhuis, samen met de kabels voor de airco maar één fiche hangt los (bruin kabeltje)
Iemand een idee waarover ik het heb??
Wagen is een ZX Volcane 2.0 van ‘92
Pain is temporary, glory is forever…
Niemand??
Wij hebben het er niet ingezet hoor
edit mod: quote gewist. quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan.
Ik ook niet dat is nu net het probleem
Ik denk dat het onderdeel uitmaakt van het originele fabrieks alarm. Ga maar es zoeken op artikel nummer 96 120 598 in service citroen.
Ook in de ZX is een alarm geleverd dat met een sleutel onder de motorkap uitschakelbaar was, althans de sirene. aan die bruine stekker hoort een alarm te zitten. Wellicht dat er bij de beenruimte van de bijrijder, onder dat doek, ook nog een kastje zit waar stekkers in kunnen met de naam Texton erop.
Overigens hoort dat slot meen ik ter hoogte van de radiatior te zitten en zit de sirene ergens onder de koplamp weggestopt aan de bijrijderskant.