Voor het vervangen van een aandrijfas met de auto drukloos gemaakt worden.
Bij het latere type Gs zit er gens onderin een slang met een soort schroef die je met sleutel 8 opendraait en de druk verdwijnt onmiddellijk.
Bij een oudere Gs weet ik niet hoe dit moet.
Is het de bout op de voorraadbol, sleutel 12?
De druk lijkt niet te verdwijnen als ik deze losdraai.
Wie kan mij vertellen hoe dit moet en waar?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Met die bout maak je de voorraad druk leeg. Nu auto in de hoogste stand en daarna laagste stand. paar keer remmen…Nu moet ie wel drukloos zijn.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Welke slang bedoel je met een latere GS??
Met de slang bedoelt Marcel zeker het 4-weg stuk dat aan de voor rechter zijde van het subframe is gemonteerd. Zit inerdaad een rubber slang aan en met sleutel 8 gaat daar de druk van af (ivm de aanwezigheid van de veiligheidsklep, latere GSsen).
Overzicht van de types:
A. Simpel systeem (GS AM 71-76)
B. Systeem met distributie klep (GS AM 77-78)
C. Systeem met distributie klep en ontluchtingsschroef (GS AM 79-80 e GSA)
Bij elk type volgt een andere manier van drukloos maken.
Bij een oudere GS (type A en B) inderdaad de aanwijzingen van Bogaard volgen.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Sleutel 8? Sleutel 11, toch?
Citroen!
Het is inderdaad die slang rechts onderin daar zit een tussenstukje waar je met een steeksleutel 8 aan kunt draaien waarna je druk onmiddellijk ontsnapt.
De auto zakt als het ware als een pudding naar beneden.
Het is trouwens gelukt met de aandrijfas, deze is vervangen.