De set van de website is £125 en dan komen er nog verzendkosten bij en VAT. Als je de set via een garagebedrijf inkoopt kan je de belastingverleggen. Dus dan koop je de set zonder Engelse omzetbelasting. Tot slot moet je iets rekenen voor het koersverschil tussen de GBP en de Euro.
De set is verder helemaal kompleet, dus inclusief een lambdasonde en mooie bout om in de vlampijp te lassen. In het uit-en-in-bouwen van de vlampijp gaat de meeste tijd zitten. Egbert laste de bout zo in dat de lambdasonde een beetje schuin naar beneden de pijp in staat. Dan kan er geen vocht in komen, want dat is niet zo goed voor de lambdasonde. En bij LPG komt na/bij de verbranding meer vocht vrij, dacht ik…
Overigens vandaag boodschappen gedaan en dus vaak starten - stoppen. Niet ideaal, maar wel om ervaring op te doen. Als de lambdasonde en de motor koud zijn, dan duurt het eigenlijk maar heel even en dan begint de lambdasonde al te werken. In een eerdere post vertelde ik al dat de motor van stationair naar rijden een beetje inhield. De verhouding gas en lucht zit dan niet goed. Vandaag merkte ik heel duidelijk dat ik in het begin naar een 1500tpm moet gaan om met een koude motor&sonde; makkelijk weg te kunnen rijden en dat loopt gaandeweg terug naar 1000tpm. Het stationair toerental is op dit moment een 750tpm. Ik heb daar het idee dat ik deze nog een beetje lager kan zetten, maar het rijdt nu eigenlijk onder alle omstandigheden fijner dan voorheen.
camemBert schreef:
Ik heb nog een lambda sonde van mijn Clio 1996, hoe weet ik of die hierbij past?
Ja die past. Je kan hem ook testen: In een gasvlam houden en kijken of hij 0,45 volt afgeeft. Je moet even uitzoeken welke draden. Vaak: 2 witte is voorverwarming, hoef je niet te gebruiken. Een grijze en een zwarte: hier de meetspanning. Na de test onthouden welke de + en - zijn.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Vandaag getankt! 1:7,6 (13,1:100)! Dat is geen hele grote verbetering tov het jaarlijks gemiddelde. Maar wel qua gevoel op het gas en het rijden in het dagelijks verkeer.
Ik kan echt zeggen ik kan rustiger met het verkeer mee kan komen, eerder opschakelen naar een hogere versnelling en daardoor rijd het voor mij prettiger.
Wat me gisteren overigens opviel bij het regenachtige weer was dat het metertje in het rood bleef staan. Ik heb uiteindelijk de stelschroef een beetje dicht gedraaid en toen kreeg de elektronica het weer geregeld. Egbert gaf in zijn lezing en volgens mij ook hier al aan, dat bij wisselende weersomstandigheden toch nog wel het een en ander een beetje bijgesteld moet worden. Ik heb vandaag, zonnige dag, de ‘kraan’ weer verder opengezet en heb weer actie, anders blijft het mengels op te arm staan.
Ik ben benieuwd hoe het de rest van het jaar zich dit gaat ontwikkelen. Ik houd jullie op de hoogte.
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Kan je dat bijstellen achter het stuur doen, of alleen onder de motorkap?
Ik heb trouwens de set ook besteld!
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Nee, dat moet onder de motorkap. Maar ik was gisteren te snel met ingrijpen. Ik denk zelf dat het vooral in de winter en de zomer een rol gaat spelen en de rest van de tijd eigen lijk dezelfde stand aangehouden kan worden.
Goed om te horen dat je een set hebt aangeschaft. Als je hulp nodig hebt roep maar!
Hallo, ik ga ook set bestellen. Eens kijken of ze wat kwieker wordt.
gr
Harry Martens
Dit wordt echt interessant. Straks wordt het nog een epidemie!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Aangezien egbert mijn DS heeft gekocht mocht ik in de break rijden tot de steely klaar is.. Morgen zou ik de break terug gaan brengen maar ze stuurde opeens erg zwaar…
Heee, dat spoor lag er eerst niet:
Hmm niet goed…
na 5 minuten stilstaan nog steeds druppelen. Als de motor loopt is het een straaltje..
http://godelind.home.xs4all.nl/DS/egbert2.MOV
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De oplossing is simpel. Egbert komt met de trein en mijn oude stuurhuis naar bussum en klust em erin!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
De net nieuw gelegde straat in Bussum is nu ook ingewijd!!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Iets in het gat en dan naar Egbert rijden? Is dat niet makkelijker?
Helaas niet: dan blaas je de harmonica rubbers op en spuit het er daar vervolgens uit. Een interne hogedruk afsluiting van het stuurhuis is totaal doorgeslagen
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Slangetje er op, klemmetje er omheen, slang naar het lhm vat, klaarrrrrrr.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hahaha, waterman, jij bent echt van de leuke oplossingen!! Ik mag dat wel.
waterman schreef:Slangetje er op, klemmetje er omheen, slang naar het lhm vat, klaarrrrrrr.
Als je dat aandurft. Dit is ook waarom ik die nippel daar geplaatst heb, maar meer voor het geval er een beetje lekkage is.
Ik zou het geweldig vinden als jullie morgen mijn DS op die manier bij mij afleveren op weg naar Borculo!
Ik hoor het wel
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper