














Totaal aantal Berichten: 1422
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Dat ziet er strak uit!!!!
(foto langs het plaatwerk), die een link heeft met spaties..
Ja die links wel inderdaad. Maar om nu alle scripts te herschrijven voor dit forum gaat me wat ver. Maar misschien laat ik me nig verleiden.
‘67 DS21 Pallas Hydraulique - http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF
Deze bedoel je Martin?
‘67 DS21 Pallas Hydraulique - http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF
De methode om uit te zoeken waarom de pomp vaak aanslaat is natuurlijk retours nalopen en dat heb ik darn ook gedaan. Helaas heb ik onduidelijke pomptijden. De ene keer 15 seconden een ander moment meer dan een minuut, soms zelfs enkele minuten (hydraulique uitvoering). Dat maakt het zoeken dan ook erg vervelend en zelf heb ik het idee dat er soms een plunjer ouzo blijft hangen die op zo’n moment retourt. Misschien dat er iemand mee kan denken met mij.
- Centrifugaal regelaar is vorig jaar vervangen door een citrotech exemplaar en geeft geen retour in het vat (veelvuldig gekeken maar die is goed)
- De eerste retour (retour veercylinders) geeft geen retour. (Voorste veercilinders zijn vorig jaar gereviseerd, achter niet)
- De derde retour (ontkoppelingscilinder) geeft geen retour na controle
- De vierde retour (remservo) geeft geen retour
- De laatste retour (overflow hoogteregelaar e.d.) geeft geen retour
Blijft over de tweede retour welke ook wel een klein straaltje geeft (als er geen druk gevraagd wordt is de retour natuurlijk veel meer). Deze bevat volgens mij:
- drukregelaar retour
- pompretour
- stuurservo
- block hydraulique
- hoogteregelaars
De hoogteregelaars zijn vorig jaar vervangen door citrotech exemplaren, auto blijft in hoogste stand dagen hoog staan. Stuurservo al een keer afgedopt en stuur in verschillende standen geeft geen verschil (probleem is natuurlijk dat de pomptijden niet altijd constant zijn dus dat het momentopnames kunnen zijn). Is het block hydraulique een kanshebber voor retour en merk je iets aan het schakelen als de auto interne lekkage in dat onderdeel heeft?
Miijn gevoel zegt dat het een plunjer is die hapert, de drukregelaarheeft geen plunjes toch?
Als de auto druk vraagt is dat voor een seconde of 4, dat lijkt me dus goed. Met zon korte aanslatijd lijkt het mij niet dat een plunjer in de pomp blijft hangen?
Voorraadbol is goed, remaccu en alle veerbollen zijn vorig jaar vervangen door citrrotech exemplaren. Iemand een idee?
‘67 DS21 Pallas Hydraulique - http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF
Kan iemand mij vertellen hoe de luchthoorns geplaatst moeten worden op een tweede neus en hoe de montagesteun er dan uit ziet. Ik weet dat SPAM hier foto’s van heeft maar ik denk dat de montage voor een 2e neus anders is.
‘67 DS21 Pallas Hydraulique - http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF
Om zelf maar antwoord te geven, op de MY67 pallas zat de luchthoorn zo gemonteerd: http://www.sandermullink.nl/ds/gallery.asp?gallery=15.jul2012
‘67 DS21 Pallas Hydraulique - http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF















Totaal aantal Berichten: 1422
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Dit lijkt wel op hoe de jouwe gaat worden!
Even een ongetwijfeld simpele vraag maar ik kan het met de zoekfunctie niet zo snel vinden. Wat is het gevolg van een voorraadbol die nog maar 40bar druk heeft ipv de 62 bar? Wat zou je moeten merken, snellere aanslaan van de drukregelaar?
‘67 DS21 Pallas Hydraulique - http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF












































Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je pomp slaat eerder aan.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Hallo allemaal. Ik kon het niet laten om even wat foto’s te posten op mijn website over het lakwerk van mijn DS. Op dit moment wordt de auto opgebouwd en van de laatste roestpreventie voorzien. Hopelijk op tijd voor de voorjaarsrit moet ze ‘klaar’ zijn. En anders zeker op citromobile
http://www.sandermullink.nl/ds/gallery.asp?gallery=11.mrt2012
http://www.sandermullink.nl/ds/gallery.asp?gallery=17.feb2013
http://www.sandermullink.nl/ds/gallery.asp?gallery=18.mrt2013
‘67 DS21 Pallas Hydraulique - http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF




Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Tja, daar is maar 1 woord voor: Schitterend!!




Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Prachtig gedaan! Ik zou me niet haasten voor een rit of evenement, maar gewoon de tijd nemen om alles met dezelfde precisie af te maken. Je hebt zo een beschadiging van de lak. Succes verder.
Heel erg mooi!
Mooi resultaat .... en inderdaad.. goed de tijd nemen voor het afmonteren.
Afwerken gaat goed komen. Gelukkig heeft het plaatwerk al een tijdje bij de spuiter gestaan voordat ie weer op de trailer gegaan is.
Daarnaast is het een 2k lak alkaline basis die wat makkelijker door hard (volgens sommigen)
‘67 DS21 Pallas Hydraulique - http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF