Nog wel een vraag aan jullie allemaal (ja ik weet het is een kwestie van smaak)
Het is een pallas maar zit er sterk aan te denken om alle pallaslijsten weg te laten. Plaatwerk en lak is zo mooi strak dat de lijnen zo mooi overkomen zonder lijsten. Maar toch ook graag jullie mening.
Ps er is rekening mee gehouden dus nergens gaten in de carrossie, alles zou gekit gaan worden namelijk.
‘67 DS21 Pallas Hydraulique - http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF
Nog wel een vraag aan jullie allemaal (ja ik weet het is een kwestie van smaak)
Het is een pallas maar zit er sterk aan te denken om alle pallaslijsten weg te laten. Plaatwerk en lak is zo mooi strak dat de lijnen zo mooi overkomen zonder lijsten. Maar toch ook graag jullie mening.
Ps er is rekening mee gehouden dus nergens gaten in de carrossie, alles zou gekit gaan worden namelijk.
‘67 DS21 Pallas Hydraulique - http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF
Dat is natuurlijk een persoonlijke smaak, je moet doen wat jezelf mooi zal vinden.
Inderdaad erg mooi werk.
persoonlijk vind ik al die pallas strips wat overdone en zeker bij een 2e neus zou ik hem wat kaal laten.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Wel even een verschil met Frankrijk. Dank je Egbert voor je steun in mijn potentiele keuze
‘67 DS21 Pallas Hydraulique - http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF
Hij is zeker mooi zonder strips in deze kleur. Persoonlijk vind ik de kleur ook een belangrijke factor in wel of geen sierlijsten. Bij een donkere kleur als blue delta, zwart of vert charmille vind ik de lijsten heel mooi staan en het is ook wel practisch ivm parkeeerschade. Als iemand naast je jouw deur een beetje bruusk raakt heb je een beschadiging.
Je moet daar eens heel goed over nadenken en pas beslissen als je het zeker weet. En besluit je wel tot lijsten dan kitten. Bevalt het je niet dan neem je een gitaarsnaar 0.10 met twee blokjes hout en liggen ze er zo weer naast.
Het is een heel persoonlijke keus en ik zou er ook lang over moeten nadenken. Veel suces met je prachtige godin, weer een gered denk ik dan maar.
Peroonlijk vind ik zo kaal mogelijk het mooist. De vorm is zo sterk, die heeft geen opsmuk nodig. Ik zou het in eerste instantie zo laten, je kunt ze er later altijd nog opplakken…
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders


Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 17-11-2004
- ID/DS ds 20 hydraulique
- ID/DS ID19f
- HY H72 oprijwagen
Sander,
Gefeliciteerd met het resultaat van het spuitwerk. Het einde is in zicht!
Ik vind een kale DS prachtig (vooral als alles zo mooi strak is en de naden tussen de deuren en de schermen even groot zijn), maar zou op een Pallas toch de voorkeur geven aan een uitvoering inclusief de Pallas lijsten e.d. Maakt ‘m naar mijn idee net wat meer af. Succes met je keuze!
vriendelijke groet,
Mark
ex: ID19 Break 1961 SL-71-PK, DSpecial5 1973 12-YB-42, DS19 Pallas 1965 FN-44-96















Totaal aantal Berichten: 1422
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ik zou de sierlijsten er zeker opdoen, het is een echte Pallas, en dat hoort gewoon bij deze DS. En wat Mark zegt, het maakt em echt af. Aan de andere kant, je kan het ook eens aankijken, ze kunnen er altijd nog op.









Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Msschien kun je ze er tijdelijk opzetten, aan één kant. Kleine magneetjes aan de achterkant van de strips plakken ofzoiets. Foto’tjes op internet bekijken. Ik vind persoonlijk de pallas strips niet overdreven en zelfs erg chique staan. Maar ik snap wat je bedoeld, die “vouw” valt gewoon weg.
Dag allemaal. Hopelijk kunnen jullie mij helpen met een raadseltje. Ik probeer nog steeds mijn ‘lek’ van de pomptijd op te sporen. Tot op heden een raadsel. Afgelopen week de pomp ook vervangen door eentje van citrotech, maar of ik nu echt tevreden ben met de pomptijd? Zie de bijlage voor de getallen. En deze link voor welke onderdelen vernieuwd zijn (door Citrotech onderdelen) en wanneer: http://www.sandermullink.nl/ds/hydrauliek.asp
Hoe dan ook, iemand een idee? Wat zijn ‘normale’ pomptijden voor een hydraulique uitvoering?
‘67 DS21 Pallas Hydraulique - http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF
Zo zeg, jij houdt van registreren!
Maar als ik het goed begrijp duurt het iets meer dan een halve minuut van plat op de buik tot rijstand met de tik van de HD regelaar?
Dat lijkt me helemaal niet zo gek…
Is natuurlijk ook afhankelijk van motortoerental.
Het gaat meer om de tijd totdat de pomp weer aanslaat bij stilstaande auto.
Dag Hans, Ja meten is weten, ahum. De tijden zeggen alleen hoelang de pomp stil is tussen twee keer aanslaan bij stilstaande auto. In rijstand is dat dus gemiddeld 35 sec, in de hoogste stand dus gemiddeld 25 sec. en in de hoogste stand rond de 40 sec.
Met de nieuwe pomp staat de auto ‘s ochtends in minder dan 15 sec op rijstand. Van laagste stand naar hoogste stand zal een seconde of 30 zijn, niet gemeten maar een gok.
‘67 DS21 Pallas Hydraulique - http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF



















Totaal aantal Berichten: 1894
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
De ervaring die ik heb met deze neus en uitvoering model,(Belgie)zou ik kiezen voor de echte Pallas look.
Zeker in deze kleur en die bollekes lampen er bij op gewoon prachtig.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
O sorry, verkeerd begrepen.
Ik kan in het boek niet meteen vinden wat de richtlijn is, maar volgens mij is ergens tussen de 30 sec en 1 min. wel normaal.
Veel meer kan je ook niet vervangen volgens mij.
Persoonlijk zou ik deze waarden gewoon accepteren en lekker gaan sturen.