2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

USB box icm met Myway
Hififreak
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 89

Gepost: 23 mei 2011 12:32 PM
  [ # 16 ]

Ik ben heel benieuwd! Zou fijn zijn als we eindelijk streaming BT audio gaan krijgen. Daar had ik stilletjes wel op gehoopt toen ik MyWay kocht.

Lééf je droom   -  in afwachting van de bestelde DS3 e-HDI Jaune/Noir

Profiel  

Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 503

Gepost: 23 mei 2011 08:51 PM
  [ # 17 ]

Kijk, dit is nog eens leuk om te lezen!
Binnenkort maar eens de dealer contacten of de update al bij hun te verkrijgen is.
Zou wel heel erg fijn zijn, kan ik mooi voor de vakantie eindelijk m’n iPhone volop benutten Wink

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  

Jeroen-DS3
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28

- DS 3 E-HDI
Gepost: 23 mei 2011 09:41 PM
  [ # 18 ]

Hallo luitjes,

Ik heb helaas te vroeg gejuicht.. Sad het werkt niet! Ik heb net al jullie gewoon de oude versie.

Inderdaad maar wachten op de update..

Profiel  

Krish
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34

- DS 3 1.6 THP Sport Chic
Gepost: 24 mei 2011 06:26 PM
  [ # 19 ]

Misschien een domme vraag… maar waar zou die update dan te downloaden zijn?
Moet daar voor naar de verdeler gereden worden of gewoon via het SD kaartje?

Profiel  

CestLaVie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 110

Gepost: 24 mei 2011 08:05 PM
  [ # 20 ]

Uit wat ik tot zover gelezen heb, is die update er nog lang niet en komt hij pas oktober of november officieel uit. Mensen gokken aan het versienummer dat het om een alpha-testversie van de software gaat in het filmpje.

Verder is het sinds oktober 2010 volgens mij niet meer mogelijk om gedownloade updates te gebruiken omdat er sinds versie 27(?) een beveiliging aan het systeem is toegevoegd die dat blokkeert.

Kortom: wachten tot het eind van het jaar en dan langs je dealer gaan voor die update.

Profiel  

vvhds3
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20

Gepost: 26 mei 2011 01:47 AM
  [ # 21 ]

Komende zaterdag is er 25% korting op ‘zomerse accessoires’ bij mijn dealer. Welke accessoires dat zijn ga ik nog even navragen.

Ik heb even de gekeken naar de brochure van de accessoires, en kwam tot mijn verbazing een Parrot Mki9200 standaard in de lijst tegen.
Dit is een carkit die o.a. streaming audio heeft, USB en SD-kaarten voor audio ondersteunt, en voice control voor het via bluetooth bellen heeft. Inclusief inbouw kost het 369. Een tientje of 5 duurder dan bij een reguliere installateur, maar je kunt dit maar beter door Citroen laten doen ivm eventuele problemen en garantie, lijkt me.
Het is wel duurder dan een USB box, maar je krijgt er ook veel meer voor terug. Ik had deze carkit in mijn vorige auto, en hij laat mijn kreupele MyWay met het schaamrood red face op de gehandicapte nono kaken staan. Een van de fijnste opties is het perfect werkende voice dialing. Je hoeft dus niet meer met een pookje, joystick en draaiknop tijdens het rijden een nummer op te zoeken, maar je noemt gewoon de naam van degene die je wilt bellen en klaar is kees. Een handige optie vind ik ook dat als je gebeld wordt dat je ziet door wie je gebeld wordt. MyWay laat bij mij altijd Onbekend zien en daar heb ik natuurlijk niets aan stupid .
Ik zit er hard over na te denken om het in mijn DS3 te laten installeren.

Dus: als er mensen zijn die een USB-box overwegen: deze optie kost iets meer, maar levert je naar mijn mening ook veel meer op, zoals streaming audio in combinatie met MyWay en voice dialing.

Profiel  

Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 689

Gepost: 26 mei 2011 10:44 AM
  [ # 22 ]

Het voordeel van alles ingebouwd is dat je geen losse toeters en bellen meer hebt. Of parrot beter is? Wellicht wel. Maar zolang je kunt bellen en gebeld kan worden dan vinden de meesten het wel prima denk ik.

En streaming e.d. tsjah het is krom dat citroen zo’n slechte configuratie heeft bedacht, maar op een cdtje passen ook nog een honderd tal mp3tjes.

Profiel  

Hififreak
< 100 berichten
Rank

Gepost: 26 mei 2011 01:00 PM
  [ # 23 ]
vvhds3 schreef:

Ik zit er hard over na te denken om het in mijn DS3 te laten installeren.

Dus: als er mensen zijn die een USB-box overwegen: deze optie kost iets meer, maar levert je naar mijn mening ook veel meer op, zoals streaming audio in combinatie met MyWay en voice dialing.

Maar KAN deze Parrot wel gecombineerd worden SAMEN met de MyWay? Zijn niet de vereiste poorten al bezet?

Profiel  

Eendje024
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33

- 2CV 6 Spécial
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 26 mei 2011 03:13 PM
  [ # 24 ]

Het Parrot systeem wordt niet op een lijningang van de radio aangesloten, maar rechtstreeks op de speakers. Het Parrot kastje zit dus tussen het MyWay systeem en de speakers in. Als de Parrot geluid wil laten horen wordt het geluid van MyWay onderbroken.

Voordeel: werkt op elke radio, ook op de MyWay zonder vrije lijningang.
Nadelen:
* als je via Parrot naar muziek luistert krijg je geen verkeersberichten of navigatie-aanwijzingen te horen.
* De muziek die je via Parrot afspeelt gaat via de versterker van Parrot, en niet via de krachtiger MyWay versterker.
* je kunt het Parrot systeem niet bedienen met de knoppen van MyWay.
* er verschijnt geen track-informatie op het display van MyWay.

Ik sluit mijn iPod of iPhone gewoon aan op de AUX-aansluiting tussen de voorstoelen. Geeft een beter geluid dan je ooit via Bluetooth kunt bereiken. Bovendien blijven alle functies van MyWay werken. Ik sluit de AUX-kabel nu nog aan op de hoofdtelefoon-aansluiting van de iPhone. Maar er zijn ook kabels die aansluiten op de Dock-connector van de iPhone.

Profiel  

vvhds3
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20

Gepost: 27 mei 2011 02:47 AM
  [ # 25 ]
Hififreak schreef:

Maar KAN deze Parrot wel gecombineerd worden SAMEN met de MyWay? Zijn niet de vereiste poorten al bezet?

Ik dacht dat dat niet zomaar zou gaan, maar het staat in de accessoirelijst voor de DS3 van Citroen zelf. Dus kan het, met behoud van garantie.
Eendje024 heeft inmiddels uitgelegd waarom het kan.

Overigens zie ik de nadelen van de Parrot minder. Als je met AUX afspeelt dan zie je netzomin op het MyWay scherm welk nummer je afspeelt. En je hoeft de Parrot ook niet te bedienen met MyWay. De kleine draadloze afstandsbediening met maar een paar knopjes kun je eenvoudig onder handbereik kwijt. Je zult daarna nooit meer de omslachtige manier van bellen via MyWay nodig hebben, maar gewoon met je stem kunnen bellen.
Ik gebruik nu overigens ook een draadje en AUX. Daar kom ik wel overheen. Maar het bellen vind ik echt waardeloos: veel knoppen om iemand te bellen (gevaarlijk tijdens het rijden) en niet zien door wie je gebeld wordt.
De mindere kwaliteit van de versterker had ik me niet gerealiseerd. In mijn vorige auto was me dit niet opgevallen. Wel dat ik het volume van de Parrot altijd vrij laag moest zetten, omdat het geluid anders te hard stond.
Inderdaad onhandig dat je dan geen geluid van de MyWay meer hoort. Maar de MyWay toont zich een matig partner. Ik moet de laatste tijd regelmatig in Den Haag zijn, op verschillende plekken en daar ben ik met MyWay al meerdere keren vastgelopen. Gelukkig biedt de TomTom op mijn mobiel dan uitkomst. Dus misschien laat ik MyWay wat dit betreft ook maar voor wat het is. Ik heb trouwens 1 keer tijdens een file genavigeerd. MyWay gaf toen aan dat er een alternatieve route was. Deze duurde echter 10 minuten langer dan de originele route inclusief de vertraging what . HD Traffic bood toen wel uitkomst.

Zoals altijd: ieder bepaalt welke dingen hij of zij zelf belangrijk vindt. Ik ben er voor mezelf nog niet eens uit…

Profiel  

Hififreak
< 100 berichten
Rank

Gepost: 27 mei 2011 11:23 PM
  [ # 26 ]
Eendje024 schreef:

Ik sluit mijn iPod of iPhone gewoon aan op de AUX-aansluiting tussen de voorstoelen. Geeft een beter geluid dan je ooit via Bluetooth kunt bereiken.

In mijn bus heb ik een Pioneer Avic X3 radio/navigatie/multimedia alles-in-een en daar klinkt de BT streaming met de iPhone toch erg goed. Gaat met A2DP stereo protocol.

Bovendien blijven alle functies van MyWay werken. Ik sluit de AUX-kabel nu nog aan op de hoofdtelefoon-aansluiting van de iPhone. Maar er zijn ook kabels die aansluiten op de Dock-connector van de iPhone.

Bij de genoemde Pioneer klinkt de Dock-aansluiting duidelijk beter, maar de koptelefoon-uitgang klinkt daar niet beter dan de BT streaming. Ik adviseer om een Dock Line Out kabel (of dock) te gebruiken. Heb je beter geluid en ook niet last van het te lage volume waarmee de koptelefoon-uitgang wordt geplaagd (schrikeffect als je overschakelt naar radio).

Profiel  

Michiel R
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8

Gepost: 18 juli 2011 10:35 PM
  [ # 27 ]

Zelf krijg ik het advies van de dealer om geen USBbox te plaatsen want dat zou problemen opleveren met MyWay.  Zo te lezen gaat het bij iedereen wel goed, het enige is dat de USB maar 6 mappen herkent met ieder 99 nummers. In dat geval wil ik die USBbox nog steeds er graag bij hebben

Is dit de juiste conclusie? Welke dealer kan dit goed? Dan rij ik daar wel heen als ie geleverd is   tongue wink

Profiel  

Franky b
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13

Gepost: 15 juli 2012 10:41 PM
  [ # 28 ]

Misschien dat dit systeem uitkomst bied in het gebruik van usb bij de Myway systemen.

KLIK

Beschreven staat dat dit systeem te combineren is met het “My Way RNEG system” zit er nog verschil in myway systemen of vallen deze allen onder het RNEG sytem?

Profiel  

DS3-Black
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 523

Gepost: 15 juli 2012 11:17 PM
  [ # 29 ]

Heeft er iemand ervaring met een after market USB box zoals in de post hierboven ?

Profiel  

Franky b
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13

Gepost: 15 juli 2012 11:22 PM
  [ # 30 ]

Heb zelf ook nog het een en ander opgezocht en het ziet er naar uit dat het myway systeem uit de DS3 inderdaad het RNEG systeem is. bron Citroën website.  KLIK

Dus als ik alle tekst op de site goed begrijp zou dit dus zonder problemen moeten werken. eindelijk een mogelijk goed werkende oplossing. Vond het ontbreken van usb toch een zwaar gemis.

Profiel  

2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook