benodigd gereedschap koppakking vervangen saxo
multiballs
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 29-08-2010

Gepost: 20 mei 2011 02:43 PM

weet iemand welke gereedschappen ik nodig ben,
voor vervangen van koppakking van een saxo?
auto staat hier nog niet,dus kan zelf niet ff kijken,
gaat met name om de kopbouten,torx inbus of…..?
en spangereedschap/paspennen voor spanrol/distributie nodig?
en is er mischien verder nog wat extra nodig?

graag jullie reacties

Profiel  
 
multiballs
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 29-08-2010

Gepost: 21 mei 2011 01:52 AM
  [ # 1 ]

niemand enkele tips?

Profiel  
 
K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1194
Geregistreerd: 01-03-2008

Gepost: 21 mei 2011 03:09 PM
  [ # 2 ]

Hey

Dit is sleutelwerk voor de gevorderde sleutelaar. Mijn advies is koop hiervoor een haynes dan weet je ineens de aandraaimomenten op elke bout. Zeer belangrijk Daar staat alles haarfijn uitgelegd.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 23 mei 2011 12:25 AM
  [ # 3 ]

Inderdaad, bestudeer eerst de Haynes, dan komen de vragen vanzelf.
Het ligt er uiteraard ook of je een ervaren sleutelaar ben.
Er is veel beschreven over de koppakkingwissel bij een TU-Motor, met de zoekfuncie kun je wel e.e.a. vinden.

Begrijp me niet verkeerd, we krijgen hier regelmatig mensen die A-technisch zijn en denken dat zel wel even een koppakking kunnen doen.

Kopbouten hebben vaak een Torx kop, dop 50 of 55 even uit mijn hoofd, in iedergeval te koop voor een paar euro bij de Praxis. Het kunnen ook bouten zijn met een zeskant, dat is dop 14, maar om eerlijk te zijn kom ik die niet zo vaak meer tegen, alleen nog oude AXjes. De kopbouten zijn rekbouten en word sterk aanbevolen om ze te vernieuwen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook