Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jawel. De nippel smeert de beide kruizen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ok, volgens wphb gaat er 200 gr vet in, ik neem aan dat dat per complete as is, dus tripoide huis en kruisstukken is?
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die 200 gram is alleen voor het tripoidehuis. Per kant dus.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dan moet er nog wat vet bij dus…Thnx
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 10306
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik dacht dat aan de wielzijde alleen de centrale kogel door de nippel gesmeerd wordt en dat de kruisstukken “voor het leven” gesmeerd zijn. Te zien in de doorsnedetekening van de RTA DS23.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ja Jan, ik had hier dus ook mijn twijfels over, ik hoor het vet lekker uit het kruisstuk “knetteren” welke het dichtst tegen de bak zit. En ik had niet het idee dat het tweede kruis bereikt werd.
Als ik een groothoek-aftakas in de landbouw machines bekijk, moeten ook alle twee de kruizen afzondelijk gesmeert worden.
Morgen eens kijken of ik ook zo’n doorsnede tekening kan vinden…
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 10306
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Het kan ook eigenlijk niet. De 2 kruizen (ik heb het over de buitenste koppeling) zijn in het midden open om doorgang te geven aan de staartstukken waar de centrale kom en kogel op zitten. Ik heb die tekening niet digitaal, maar op papier is het erg duidelijk. Het tripoïdehuis wordt dus niet met de nippel gesmeerd. Die moet gewoon uit elkaar en vet erin.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
klopt. as smeer nippel smeert alleen de kogel. Niet de kruizen…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Het was een gedenkwaardige dag vandaag, de “maiden voyage” is een feit.
Tijd om eens met een bezem over de brug te gaan, dat was lang geleden !!!
Alles werkt nu goed, veering, stuuring en remmen. Enkel de voorraad bol is niet OK
Volgende stap wordt de kabelboom met de nieuwe thermo-zekeringen en relais monteren. Daarna auto achteruit binnen rijden en dan de achterzijde onder handen nemen
Er komt langzaam zicht op (heel langzaam)
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
goed bezig!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Top! En wat een geluidje.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Zo, vandaag ook maar eens aan de raam-relais begonnen, het is mode lijkt het wel,om dat in het pinkster-weekend te doen
Aangezien ik de kabelboom helemaal open heb liggen, is dit het moment om alles aan te passen en de boom er zo orgineel mogelijk uit te laten zien.(onder de kap…)
Ik heb er voor gekozen om de zekeringkast en de relais te plaatsen in de midden console. Er is immers net genoeg plek om het boeltje met een paar “home-made” alum. beugeltjes in te bouwen.
Er moest wel een extra gat gemaakt worden om alle bedrading van de schakelaars en de zekeringkast, naar de relais te voeren. Doorvoer rubber voor het kapotschuren van de bedrading gemonteerd en het kan eigenlijk niet meer fout gaan…
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Oeeeee…. dat wil ik ook zo!!! netjes weer zeg!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste