1 van de 2
 1 2 Volgende > 

cd wisselaar onder stoel monteren
Mitch
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 312

Gepost: 21 mei 2011 01:23 PM

Vanmorgen maar eens even de bijrijdersstoel er uit gepulkt met het idee “even” de originele Philips cd-wisselaar met bijbehorend inbouwframe te monteren: niet dus! Neem aan dat de wisselaar bereikbaar moet zijn vanaf de voorkant van de stoel, maar daar zit in mijn “armoedige” versie een beugel om de stoel te vershuiven. Verder is het me ook niet geheel duidelijk welke bevestigingspunten corresponderen met de gaten in de beugel. Heb elders al gelezen dat je alles ook met tie raps kunt ophangen maar dat vind ik als je een frame hebt liggen ook zo knullig. Wat is wijsheid, beugel er af halen, stoel met electrische bediening zoeken, zelf leren zingen?
Alle heldere ideeen zijn meer dan welkom!

Mitch

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 21 mei 2011 01:31 PM
  [ # 1 ]
Profiel  

Mitch
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 22 mei 2011 11:51 PM
  [ # 2 ]

Heb uiteindelijk besloten om de beugel van de stoelverstelling door te slijpen en de twee overgebleven stukken heb ik verbonden met een stuk koperpijp. Stoel is nu nog wel te verschuiven maar wel met moeite. Nou ja hoe vaak verzet je een stoel? Wisselaar op de juiste plaats gemonteerd maar ik vind toch wel dat deze ver naar voren zit. Niet zo dat je er met je benen tegen aan zit maar echt mooi vind ik het eigenlijk niet. Maar ja ik vind een originele radio, met goed werkende stuurbediening en een werkend linker-display ook wel weer mooi en voor het koppelen van bijvoorbeeld een mp3 speler voldoet een draadloze FM emulator toch ook wel.

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 23 mei 2011 01:34 AM
  [ # 3 ]

Wisselaar zit idd vrij ver naar voren. Is wel weer logisch hoor, anders moet je bij het wisseleln van een cd cassette steeds helemaal onder de stoel duiken.

Profiel  

JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3440

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 23 mei 2011 01:40 PM
  [ # 4 ]

Je hebt je stoel al gemold, maar waarom zet je dat ding niet helemaal achterin? Ergens bij het rechterachterlicht. Had ik hem vroeger ook zitten.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 23 mei 2011 02:07 PM
  [ # 5 ]

altyernatief kan zijn om een parrot 9200 te monteren. Die heeft allerlei aansluit opties voor muziek input. Enige dat ik even niet zeker weet is of de originele radio een aux in heeft.

Profiel  

wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3194

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 23 mei 2011 08:00 PM
  [ # 6 ]
BasisBIX schreef:

Radio met SD kaartje kopen. Wink

Ben je wel die fijne bediening op het stuur kwijt natuurlijk confused

Of je moet een peperdure interface kopen ...

Ik hou mij aanbevolen voor een degelijke oplossing ,

nu zit hij er los onder en moet ik om de paar weken het ding terug achteruit duwen ....

Walter nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten

Gepost: 23 mei 2011 09:57 PM
  [ # 7 ]

Ik stem voor de carkitt met audio optie. hamvraag is dus of er een aux ingang op dat kreng zit.

Profiel  

Mitch
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 23 mei 2011 11:27 PM
  [ # 8 ]

Achter in kofferbak heb ik ook overwogen. Moet wel die rare din-kabel met 3 meter verlengd worden. Gesloopte stoel is niet zo’n ramp: ik heb een tweede identieke XM voor de onderdelen. Er zit op de Philips/Citroen radio geen AUX. Geluidskwaliteit is overigens helemaal niet slecht en dan met name bij het afspelen van cd’s. Beter dan de technics radio/cd die ik er eerst in had zitten. Enige wat nog opgelost moet worden is een bromtoon wanneer ik mijn lichten aanzet. Niet alleen bij dimlicht (Xenon) maar ook bij de simpele stadslichtjes heb ik een bromtoon…Wat ook handig zou zijn is als het linker display niet dimt wanneer je je lichten aanzet. Het is overdag gewoon niet te lezen, laat staan bij iets zonnig weer met zonnebril op…

Profiel  

Brian
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3422

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 23 mei 2011 11:42 PM
  [ # 9 ]

Laat je overdag toch lekker je lichten uit. En met een niet gepolariseerde bril zie je al een stuk meer.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  

Mitch
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 24 mei 2011 09:15 PM
  [ # 10 ]

Brom in radio opgelost: oranje draadje naar ISO stekker die het dimmen van de radioverlichting regelt doorgeknipt: dimt nu niet meer maar bromt ook niet bij het aanzetten van de verlichting. Verlichting is sowieso niet erg fel in de Philips radio. Heb wel voor het monteren de drie lampjes vervangen in de radio, want achtergrondverlichting was gaar. Ik wil graag ook mijn linkerdisplay goed duidelijk hebben als ik overdag licht aan heb, kortom het voorkomen dat de achtergrond verlichting dimt bij het aanzetten van het licht. Misschien zelfs een optie om de verlichting over de regelbare weerstand te laten lopen die de rest van de verlichting in het dashboard ook dimt. Iemand een idee hoe dit te bewerkstelligen? Meten aan de stekker van het infodisplay is best lastig omdat het van die klein contactjes zijn.

Profiel  

Brian
> 3000 berichten

Gepost: 24 mei 2011 10:17 PM
  [ # 11 ]

Ik zou daar niet te veel moeite in stoppen. Als daar wat belangrijks wordt vermeldt, gaat dat altijd gepaard met een piepje. En opvallend genoeg is dat piepje niet hard, maar wel zo dat die goed hoorbaar is. Daarnaast zal het als het echt belangrijk is ook vergezeld gaan van een waarschuwingslampje op de balk onder je klokkenwinkel. Er zijn ook XM’s zonder dat schermpje, en dat gaat ook prima, weet ik uit ervaring.

Profiel  

Brian
> 3000 berichten

Gepost: 24 mei 2011 10:34 PM
  [ # 12 ]

Als je nu toch dat dimmen wil oplossen, zou ik eens in de elektrische schema’s kijken om te zien waar de link ligt tussen je verlichting en het display. Het lijkt me makkelijker om die te verbreken dan om met de bedrading en stekkers van je display te gaan lopen klooien.

Profiel  

WaJo
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 389

- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Gepost: 24 mei 2011 10:35 PM
  [ # 13 ]
JanSr schreef:

Je hebt je stoel al gemold, maar waarom zet je dat ding niet helemaal achterin? Ergens bij het rechterachterlicht. Had ik hem vroeger ook zitten.

Wat ook nog mogelijk is, is om de wisselaar om te draaien. Dan laat je het magazijn met cd’s van achter de stoel. In mijn xantia heb ik dat ook zo gedaan. De wisselaar verdwijnt zo geheel uit het zicht en je kan er vanaf de bestuurdersstoel zo bij (misschien dat het in een xm iets minder makkelijk gaat door de dikkere stoelen smirk ).

Na een paar keer oefenen gaat het in- en uitzetten van het magazijn prima op de tast, zonder helmaal om te hoeven draaien. En trouwens zo vaak wissel je de cd nu ook weer niet als je rijdt. Zo’n magazijn is niet erg makkelijk met een hand te vullen met cd’s.

(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}

Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos

Profiel  

Mitch
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 24 mei 2011 11:24 PM
  [ # 14 ]
Brian schreef:

Als je nu toch dat dimmen wil oplossen, zou ik eens in de elektrische schema’s kijken om te zien waar de link ligt tussen je verlichting en het display. Het lijkt me makkelijker om die te verbreken dan om met de bedrading en stekkers van je display te gaan lopen klooien.

Heb wel een haynes in pdf met een aantal bedradingsschema’s. Heb even zitten zoeken maar lijkt me niet volledig en kan al helemaal het ;inker display niet vinden in de schema’s. Misschien toch maar even meten welke draad verantwoordelijk is voor het dimmen wanneer lichten aan gaan…Zijn gelukkig niet zoveel draadjes die in het display verdwijnen….

Profiel  

Brian
> 3000 berichten

Gepost: 24 mei 2011 11:43 PM
  [ # 15 ]

Ik heb al even zitten snuffelen (ik kon het niet laten) en het lijkt er op dat het dimmen van het display wordt aangestuurd door hetzelfde signaal waarmee het stadslichtsignaleringslampje in je klokkenwinkel aangaat. Of wanneer je dat lampje niet hebt (ik dacht vanaf modeljaar ‘96) ergens anders vandaan. Kon ik zo snel niet vinden.
In beide gevallen is de aansluiting op het linker display gemarkeerd met 15 Bl 5 (Stekker 15, blauw, aansluiting 5?)
Je moet in ieder geval; een pinnetje zoeken waar spanning op komt te staan bij het inschakelen van je stadslicht.

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook