Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 03-07-2006
- Dyane Commercial
- AX AX 1.1i First Impression E2
- XM V6 12V Ambiance.
Na wat herstel werkzaamheden aan de ABS sensoren van mijn Xm V6 12V Serie 1 is de handremkabel van het rechter voorwiel los gekomen. Aan de wielzijde zit de kabel nog vast, maar aan de andere zijde niet meer.
Volgens mij is het zo dat er vanaf het handrempedaal een kabel door het interieur loopt naar een soort verdeelpunt. Op dit verdeelpunt zitten de 2 kabels aangesloten die elk naar 1 voorwiel lopen. Nu is mijn vraag hoe ik dit verdeelpunt kan bereiken en waar het precies zit. Mijn vermoeden is dat het aan de binnenzijde van de koets zit, ergens achter de middenconsole. Klopt dit?
Ik heb het forum al doorzocht en kon geen antwoord vinden op mijn vraag en hoop dat iemand hier al eens de kabels vervangen\hersteld heeft bij een XM Serie 1 en mij kan uitleggen wat ik moet doen.
Attention! Voiture Speciale Francaise!
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Ik heb er eens bij gestaan en volgens mij was het zo dat alles onder de auto bereikbaar is.
Hier is een hoofdstuk Haynes, op blz 10 staan wat foto’s en tekst:
De kabel zit boven het begin van het hitteschild van de uitlaat in een soort verdeelblok gehaakt. Ergo, je hebt een brug nodig.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gaat prima liggend onder de auto, met de auto op steuntjes. Met een brug wordt het uiteraard wel makkelijker.
Half uurtje werk.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 03-07-2006
- Dyane Commercial
- AX AX 1.1i First Impression E2
- XM V6 12V Ambiance.
Dank voor de snelle reacties en de link naar de Haynes pagina’s. Ik ga het op een brug proberen en laat het resultaat hier wel weten. Zo aan de foto’s te zien, moet het niet al te moeilijk zijn. Maar goed, dat heb ik al eerder gedacht
Attention! Voiture Speciale Francaise!
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Het is ook niet moeilijk, meer een beetje gepriegel.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
bustuurderskant goed opkrikken en het is gewoon op je rug liggend te doen 3 moertjes los en er terug insteken.
had laatst precies hetzelfde, wielkant los en met vastzetten ineens de hele kabel in mn handen.
1x visa 2x bx 1x Xant 3xXM Y3? , Ynot4 !
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Het hitteschild zit met 4 moertjes vast. (tenzij er in het verleden één is afgebroken)
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 9438
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Bij mijn type 1 zit het met 3 moertjes SW 10 vast.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
OK, blijkbaar een verschil met een type 2
Volg je hart, gebruik je hoofd.
le sud schreef:bustuurderskant goed opkrikken en het is gewoon op je rug liggend te doen 3 moertjes los en er terug insteken.
had laatst precies hetzelfde, wielkant los en met vastzetten ineens de hele kabel in mn handen.
Doe het dan goed en zet de auto op bokken die het subframe ondersteunen. En blokkeer de achterwielen.
Wim,
Disciplus Simplex
Ja Wim, op blokken, doe ik ook hoor houtblokken dan, bokken heb ik niet
1x visa 2x bx 1x Xant 3xXM Y3? , Ynot4 !
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 03-07-2006
- Dyane Commercial
- AX AX 1.1i First Impression E2
- XM V6 12V Ambiance.
Ik heb een brug gereserveerd en ga het donderdag a.s. doen. Enige nadeel is dat dan de uitlaat heet is…
Dat geklooi op mijn rug onder een auto probeer ik zoveel moegelijk te vermijden als ik alleen moet sleutelen. 1 keer een auto op je donder krijgen en ruim 30 minuten vastzitten en een paar gebroken ribben is meer dan genoeg waarschuwing voor mij En dat was met bokjes….
Attention! Voiture Speciale Francaise!
Die uitlaat koelt vrij snel af, zeker met de motorkap open. Met een half uurtje kun je wel bezig met het klusje van 10 minuten.
Wim,
Disciplus Simplex
Croisette schreef:
Dat geklooi op mijn rug onder een auto probeer ik zoveel moegelijk te vermijden als ik alleen moet sleutelen. 1 keer een auto op je donder krijgen en ruim 30 minuten vastzitten en een paar gebroken ribben is meer dan genoeg waarschuwing voor mij En dat was met bokjes….
kijk es an, dan heb je blijkbaar wel verdomde veel mazzel gehad dat het enkel je ribben waren.
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 03-07-2006
- Dyane Commercial
- AX AX 1.1i First Impression E2
- XM V6 12V Ambiance.
Dat was inderdaad verdomde veel mazzel en het geluk was dat er gelukkig net voldoende ruimte onder de auto overbleef. De auto stond niet goed op 1 bokje en gleed daar vanaf omdat ik onder de auto flink aan het trekken en zeulen was aan een vastzittend onderdeel. En daardoor vloog het andere blokje er ook onderuit.
Maar sindsdien ben ik niet meer zo heel happig om op mijn rug ver onder auto’s te liggen En eerlijk is eerlijk, het was 1 gebroken en 2 flink gekneusde ribben (en een gedeukt ego).
Attention! Voiture Speciale Francaise!