Fijn autootje die DS3 1.6 THP sport chic. Supersnel, veel bekijks, opvallend.
Heb een witte met zwart dak. Alleen zwarte lak laat los van dak. Kan niet tegen vogelpoep zegt Citroen NL tegen garage en ze laten je in de kou staan. Mag je dus nooit buiten parkeren zonder toezicht.
Citroen NL reageert ook gewoon niet op brief al 2 weken.
Volgens garage komt het doordat de auto in de basiskleur wordt gespoten en dan op laatst een zwart laagje over dak. Klopt ook wel, wit dak komt tevoorschijn.
Citroen NL heeft inmiddels schriftelijk laten weten, dat e.e.a. niet onder de garantie valt. Dat volgens regelgeving tegenwoordig lakken op waterbasis worden gebruikt en dat die niet tegen vogelpoep kunnen. “Ik moet de auto maar van een deugdelijke waslaag voorzien” i.p.v. dat Citroen deze van een deugdelijke laklaag voorziet. Het is de omgekeerde wereld. Verder verwijst Citroen NL naar de dealer, Auto Berkelaar in Amstelveen. Die zijn in juridische zin aansprakelijk volgens Citroen NL.
Deze ga ik nu in gebreke stellen, want die hebben het eerder afgewezen onder verwijzing naar Citroen NL. Duidelijk is dat ze van een goede klantenbehandeling nog nooit gehoord hebben. Het gaat immers maar om 500 euro.
Inmiddels heeft Citroen dealer Auto Berkelaar uit Amstelveen gereageerd. Zij wijzen alles van de hand. Vogelpoep is uitgesloten en zij zijn al helemaal nergens verantwoordelijk voor als doorgeefluik van auto’s en garantievoorwaarden. Uiterst klantonvriendelijke brief en juridisch onzin. Het is natuurlijk bespottelijk, maar ik kan nu niet anders meer dan Auto Berkelaar uit Amstelveen dagvaarden. Elke verkoper is verantwoordelijk voor wat die verkoopt, schrijft de wet voor. Dit loopt nu inmiddels 3 maanden.
Nou dat is lekker dan. Misschien is het handig de zaak zakelijk te benaderen. Hoeveel tijd heeft (of geeft) Citroen zichzelf om een klacht te behandelen? Jij geeft aan dat je 2 weken terug een brief hebt gezonden. Aangetekend trouwens? Als je even met ze belt weet je snel meer. Ik kan mij voorstellen dat Citroen ook even kijkt of er meer van deze klachten zijn (in de EU??) zodat er een gedegen beeld van de klacht ontstaat. Het kan zomaar zijn dat er overal klachten zijn (net als de corroderende Belonnes). Wil je met elkaar tot een oplossing komen dan is Radar wel het laatste middel. Als je daar nu al mee komt is een constructieve discussie vaak al om zeep geholpen.
Ik zal in ieder geval goed op de mijne letten, bij mij id buurt vliegen nogal wat van die schijtende beesten….. Dit bericht word ik niet vrolijk van iig.
Nee, wacht ook nog wel even daarmee, maar is eerst al door dealer afgewezen.
Zonder onderzoek trouwens. Ik haal mijn auto om de 5 dagen door de wasstraat en als er iets op ligt, haal ik het er gelijk af. Maar kan wel eens 24 uur duren voor je zoiets ziet.
En Citroen stuurt niet eens een ontvangstbevestiging, niks.
Tuurlijk ga ik bellen, maar was benieuwd of meer deze problemen hebben?
Van die roest op de velgen wist ik nog niet. Zal eens kijken.
Snap ik, binnenkort een weekeinde weg met een andere auto. Dan staat de mijne ook 3 dagen buiten zonder dat er iemand naar omkijkt. Als er dan een vogel wat laat vallen en de zon brand ook nog even lekker….hou mijn hart al vast….
Misschien dat een goede harde waslaag al iets bescherming biedt…
Ik zou zeggen dat je je kunt beroepen op het non-conformiteitsbeginsel. Je mag verwachten dat een auto geschikt is voor normaal gebruik. Blootstaan aan vogelpoep lijkt mij normaal gebruik (mits je het er geen maanden op laat zitten).
Overigens helpt een waslaag nauwelijks tot niet. Op de mijne zat af dealer een wax-behandeling en toen ik een flats vogelpoep van de motorkap moest verwijderen was ik een half uur verder en de waxlaag (lokaal) weg. Alleen maar handwarm water gebruikt trouwens, niet de natte theedoek-tip die ik gisteren op het forum las.
Lééf je droom - in afwachting van de bestelde DS3 e-HDI Jaune/Noir
Daar ga ik wel in mee dat t wel een beetje ergens tegen moet kunnen. T moet toch niet zo zijn dat je op de snelweg moet stoppen om even iets te verwijderen…. Straks mogen we niet meer door de pekel rijden….
Laatst had mijn vriendin wel een hele mooie op de lak en niets tegen mij gezegd. Die heeft er dus een week opgezeten en in de zon gestaan…..ik heb staan boenen kan ik je vertellen…..mooi te laat!
Heb inmiddels gebeld met Citroen Nederland. Is in behandeling, ze kunnen er na 2 weken nog niets over zeggen. Verder wilden ze me niet te woord staan.
Beetje rare opvattingen over goede after sales service. Niet van deze tijd.
Het gaat niet over 1 plekje, maar verspreid over het dak is op een stuk of 5 plekken de zwarte lak weg en komt er een wit dak onder vandaan. En Citroen zo reageren, bespottelijk toch?
Wat een belachelijke houding van Citroën!!
Is inderdaad niet van deze tijd om een klant zo te negeren…Hebben meer mensen hier last van?? Ben wel erg blij met mijn keuze voor een witte!
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 03-03-2011
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
ze hebben nog geen reactie gegeven. dus het bespottelijk noemen is een beetje twijfelachitg….
dat de dealer het zo makkelijk weg wuifde is daar entegen wel belachelijk, je mag ervan uitgaan dat een auto met normaal gebruik heel blijft. Ik straks maar eerst is even mijn auto controleren op die witte uitwerpsellen. ik kan bijna alleen maar onder bomen parkeren
DS3, Blanc Banquise/Noir Onyx, Pack Perfo, Pack Select Confort Myway
18 Mei 2011 Ds3 Ontvangst
01 Jun 2015 DS3 af, over naar captur… aircross 7mnd levertijd, was mij te lang.
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 07-04-2011
- DS 3 1.6 THP Sport Chic
Ik dacht dat er ook garantie zat op problemen met de lak???
Er zit garantie op lak idd ik zal als ik jou was gewoon even good nakijken want er zit 3 jaar lak garantie op .
heb bij Deremaux Waarlre temminste wel goed service want de verkoper daar is zelf ook een DS3 liefhebber.
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Ik vrees dat je kunt vergeten dat Citroen over de brug komt. Vogelpoep is tinnif en door de ammoniak die er in zit etst je lak zo weg. Daar is slechts enkele uren voor nodig. Als de zon er op bakt gaat dat etsen alleen maar sneller. Watergedragen lakken kunnen daar nu eenmaal heel slecht tegen. Er is maar een middel tegen: zo snel mogelijk weghalen en dan maar hopen dat het nog niet is ingewreten. Als dat wel zo is: pech. Mijn huidige auto heeft er geen last van, tot dusver. Maar mijn vorige wel, ook al haalde ik het snel weg. Jammer, maar helaas. Nieuw houd je ze toch niet…
En anders: wordt het te erg, laat je dak dan wrappen…
Dus de drie jaar lakgarantie dekt geen witte plekken op een zwart dak van een auto die nog geen maand oud is?
Nou als dat zo is, dan ben ik benieuwd wat hij wel dekt?
Heb je trouwens een foto om een idee te geven, jasper59?
Ik denk dat het alleen verkleuring door zon dekt :S
Nu begrijp ik waarom Citroën daken met allerlei plakplaatjes van vinyl aanbiedt. Bij geen oplossing van het probleem zou ik meteen naar RADAR schrijven.
DS3 82 VTi So Chick, zwarte 17 inch Clover velgen in de zomer en zilveren 16 inch Dezent velgen in de winter.
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja hoor. Sinds wanneer is lakschade, onstaan door een van buiten af komende onheil ( die vogel) een probleem van een fabrikant? Als iemand remvloeistof of afbijt over de lak smeert en deze er na 3 dagen van af valt ga je toch ook niet claimen dat de lak te slecht is omdat ie “niet eens tegen afbijt kan”?
Het klinkt bot, maar vogelschijt is een naar goedje. Het bevat o.a. salpeterzuur, een goedje wat dus ook in afbijtmiddel kan zitten. Daar kan watergedragen lak gewoon minder goed tegen. Maar nogmaals: het wordt, mijns inziens terecht, gezien als een van buiten af komende onheil en zou derhalve niet onder garantie hoeven te vallen.
Succes bij Radar ....
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste