Totaal aantal Berichten: 6
- Xsara 2.0I 16V VTS Coupe
Goedemiddag allemaal,
Sinds enkele weken (sinds het wat warmer is geworden eigenlijk), doet m’n Xsara wat vervelend.
Hij wil slecht starten met warme motor, hij slaat dan direct weer af. Ik moet dan gas bijgeven om hem aan de praat te krijgen. Gisteren was dit ook met koude motor.
En als ik vaar minder en uiteindelijk de koppeling intrap, blijt het gas hangen op zo’n 2000rpm, om na een paar tellen terug te vallen naar stationair. Ook als ik de koppeling niet intrap voel ik dat ‘ie blijft hangen o.i.d, en even later laat ‘ie met een schokje “los” zeg maar.
Het is ook 2 keer voorgekomen dat hij stilviel toen ik te koppeling intrapte.
Ook een paar keer gehad, dat ik hem startte en hij gelijk naar de 3000rpm schoot en bleef hangen. Even op het gaspedaal gedrukt en toen viel hij terug naar stationair.
Soms schommelt hij stationair ook wat in toeren, niet veel, maar wel duidelijk waarneembaar, en alleen met koude motor.
En nog wat anders, niet-motorisch. In bochten naar links, en met 2 personen en/of bagage in de auto, hoor ik een piepend geluid, en het lijkt rechtsachter weg te komen. Alleen in de auto is dit niet zo. Wat kan dat zijn? Dit is al zo sinds de aanschaf, nu 5 maanden geleden.
Wat denken jullie hiervan? Wat kan ik ongeveer verwachten?
Donderdag gaat hij naar de garage waar ik hem gekocht heb, en wordt er ook een thermostaat vervangen en naar de airco gekeken.
De motor wordt tijdens het rijden maar 70-75 graden (net boven het 1e streepje) en met druk stadsverkeer wordt hij 90-95 soms 100 graden. Olie komt maar aan het 1e streepje.
De airco koelt niet, maar ik kan aan de motor horen dat de pomp wel aanslaat? Je hoord dan even een schommeling in toerental en de motor loopt dan “zwaarder”. Is het dan alleen een kwestie van bijvullen/schoonmaken?
Het betreft overigens een Xsara Coupe uit 2000 met een 2.0 167 pk motor. (VTS)
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Airco`s lopen langzaam leeg. Hopelijk is het even doorspoelen en vullen weer voldoende. Mijne had nog 1/4 van de vulling. Tja dat koelt niet erg.
Vervang gelijk even het interieur filter!!!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!